Auto do 30 tyś do LPG

23 Mar 2025, 02:19

Witam, przymierzam się do zmiany mojego dotychczasowego Peugeota 407 na coś innego.

Budżet do 30 tyś ewentualnie mogę dozbierać jeśli będzie warto, chociaż im mniej tym lepiej ( w planach mam także zmianę motocykla).

Nie mam szczególnych wymagań dotyczących nowego auta. Zależy mi przede wszystkim na tym by to była benzyna nadająca się do LPG. Mile widziane okolice 170+ koni, oraz to by układ kierowniczy i zawieszenie było trochę bardziej bezpośrednie niż w pugu. Auto będzie jedzone 70% miasto 30% trasy, ale zakładam że z czasem zaczną się pojedyncze dalsze wypady.

Obecnie na oku miałem takie samochody: V50 t5 AWD /focus st, gs300/430 mk2, laguna 3 coupe/kombi 2.0t

Zdaje sobie sprawę, że utrzymanie takiej laguny będzie mniej kosztować niż załóżmy takiego lexa. Jestem jednak w stanie wykosztować się trochę bardziej jeśli samochód będzie zostawiał mi banana na twarzy.
Borriss
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Mar 2025, 08:32

Borriss napisał(a):Zdaje sobie sprawę, że utrzymanie takiej laguny będzie mniej kosztować niż załóżmy takiego lexa

Akurat ten lex będzie najtańszy w utrzymaniu z Twoich propozycji tylko jest jeden problem, tak jak przy lagunie jestem w stanie uwierzyć że ją znajdziesz w idealnym stanie tak przy tym Lex Gs mk2 już nie bardzo. Ceny są chore a to co jest około 30k.pln.jest zajechane do oporu tym bardziej że jak było ich więcej to sporo osób używało ich jako woły robocze do bicia dużych nalotów. Na to trzeba nałożyć czas i zaniedbania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2025, 09:39

szybki napisał(a):Akurat ten lex będzie najtańszy w utrzymaniu


Zaczynając liczyć po zrobieniu remontu blacharskiego

Laguna to najsensowniejsza opcja
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2808
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Mar 2025, 10:03

franccc napisał(a):Zaczynając liczyć po zrobieniu remontu blacharskiego

Akurat nie jest to problem w MK2/MK3 itd.
W MK2 problem jest wyeksploatowanie w względem ceny rynkowej która jest sztucznie napompowana. Rozumiem cenić auto z nalotem 100k.km.perfekcyjne w każdym calu ale niestety takich aut nie ma nawet promila. Za to jest ceną i story.
A to że nawet nie ma promila to już wina naszych Januszy którzy przy okazji Lexa przerodzili się w miłośników marki.

Tu możemy im podziękować bo stało się dokładnie to co już wcześniej pisałem, zostaną Mirasy oszuści i wieloletni właściciele od jazdy autem do ostatniej kręcącej się śrubki z ofertami dla Januszy albo amatorzy klasycznych perełek od dymania kupujących w pupkę na polu klasyczności perełkowatej danego auta i cenie X2 a nawet 3 od zwykłej ceny.

Dla zwykłego sprzedającego i kupującego nie ma miejsca.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2025, 19:08

szybki napisał(a):Akurat ten lex będzie najtańszy w utrzymaniu z Twoich propozycji

Nie będę ukrywał, że jestem trochę w szoku. Marka premium z segmentu E z tańszą eksploatacją niż Focus czy laguna :o .
szybki napisał(a):tak przy tym Lex Gs mk2 już nie bardzo

Nawet gsa 300 w takich pieniądzach się nie znajdzie? W takim razie w jakich pieniądzach miałbym szukać 430tki? Czytałem tutaj na forum, że eksploatacja gs430 wychodzi podobnie co gs300, czy warto w razie czego zatrzymywać się na trzysetce??
franccc napisał(a):Zaczynając liczyć po zrobieniu remontu blacharskiego

W sumie to w miare logiczne patrząc na to że te auta mają nawet po 24 lata, ale słyszałem, że głownie rdza pojawia się na dachu, chyba że lex ma szyberdach. Ale nie ważne jakie
franccc napisał(a):Laguna to najsensowniejsza opcja

Ma ten samochód jakieś droższe bolączki??

I czy są jeszcze jakieś inne opcje poza tymi wyżej wymienionymi które mogą być też ciekawą opcją?
Borriss
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Mar 2025, 19:18

Borriss napisał(a):Czytałem tutaj na forum, że eksploatacja gs430 wychodzi podobnie co gs300, czy warto w razie czego zatrzymywać się na trzysetce??

Ja bym odpuścił to auto jak rozważasz inne. Szkoda czasu na szukanie. Ewentualnie jak coś z przypadku się trafi to można podjechać i sprawdzić.
Borriss napisał(a):Marka premium z segmentu E z tańszą eksploatacją niż Focus czy laguna .

To już się nie wróci :D ale tak było. To samo tyczyło się lexa is mk1 :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...

23 Mar 2025, 19:33

Borriss napisał(a):Ma ten samochód jakieś droższe bolączki??


Pomijając tematy związane z silnikiem jak turbo czy dwumasa to w sumie nic wielkiego. Przy większych przebiegach potrafi padać siłownik 4control ale system 4 skrętnych kół oczywiście ma jakiś ułamek aut, trzymaj się po prostu od tego z daleka (chyba, że w razie problemów będziesz zwykły zawias ładował), dostępność części jest słaba, używane są w różnym stanie a nowy system to chyba jest dostępny w komplecie z całą belką za chore pieniądze. W granicach 300k możesz się spodziewać konieczności regeneracji elektrycznego ręcznego za parę stów. Z rzeczy eksploatacyjnych to tylne tarcze są zintegrowane z łożyskiem więc komplet tarcze+klocki to 6-7 stów. Ogólnie będziesz pozytywnie zaskoczony cenami części OE renault, często są tańsze niż zamienniki. Do tego kwestię diagnostyki samochodu załatwiasz w 90% kostką obd na bt za 30 złotych i darmowymi programami.
Od razu tylko zaznaczę, że jeśli masz np. 190 wzrostu to wygodnej pozycji w lagunie raczej nie znajdziesz.

Borriss napisał(a):( w planach mam także zmianę motocykla).


jakby co to szukam cbr 650f :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez franccc, 23 Mar 2025, 19:37, edytowano w sumie 1 raz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2808
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Mar 2025, 19:36

Borriss napisał(a):Nie będę ukrywał, że jestem trochę w szoku. Marka premium z segmentu E z tańszą eksploatacją niż Focus czy laguna .

O tym to sie przekonasz jak podjedziesz na pierwszy serwis.
Ogólnie stawiam że Laguna będzie najtańsza - zwykłe r4 trubo (F4R) (i zapewne też najmłodsza ok 12 letnie auto)
Mariuszekk
Nowicjusz
 
Posty: 22

23 Mar 2025, 19:48

Mariuszekk napisał(a):O tym to sie przekonasz jak podjedziesz na pierwszy serwis.
Ogólnie stawiam że Laguna będzie najtańsza - zwykłe r4 trubo (F4R) (i zapewne też najmłodsza)

Sadzę że się nie przekona bo pisałem w czasie przeszłym obecnie odradzając szukania tego auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2025, 20:06

franccc napisał(a):Od razu tylko zaznaczę, że jeśli masz np. 190 wzrostu to wygodnej pozycji w lagunie raczej nie znajdziesz.
I tu czar prysł, mam 195 cm wzrostu, ale jeśli pozycja za kółkiem będzie podobna do peugeota to jestem w stanie zaakceptować.
franccc napisał(a):jakby co to szukam cbr 650f
Myślę że moja xj600 raczej cię nie zadowoli hah.
szybki napisał(a):Sadzę że się nie przekona bo pisałem w czasie przeszłym obecnie odradzając szukania tego auta.
Myślę, że tak. Chociaż po przejażdżce a6 c7 3.0tfsi troche się zapragnęło tego zapasu mocy. Ale niestety spóźniłem się z czasami gdzie mozna bylo takiego gsa za mniej niz 30k znaleźć.

Jednak jeśli są inne opcje gdzie można będzie się troche pobawić za kółkiem nawet kosztem troche większych kosztów eksploatacji to myślę, że przeżyłbym (oczywiście nie na poziomie bmw czy audi, bo gdyby to nie było wielkim problemem to e39 540i by już stało w garażu :mrgreen: ).
Borriss
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Mar 2025, 20:13

Borriss napisał(a):I tu czar prysł, mam 195 cm wzrostu, ale jeśli pozycja za kółkiem będzie podobna do peugeota to jestem w stanie zaakceptować.


Przymierz się ale cudów nie oczekuj. Wiadomo, że zależy od długości nóg/rąk ale prawdopodobnie będziesz siedział stricte na dvpie bez żadnego podparcia na dwójkach, na krótkie trasy będzie spoko, po 3 godzinach zacznie piec

Borriss napisał(a):Myślę że moja xj600 raczej cię nie zadowoli hah.


Sprzęty tego typu to jak przekroczę 50 lat :ok:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2808
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Mar 2025, 21:10

Borriss napisał(a):tu czar prysł, mam 195 cm wzrostu, ale jeśli pozycja za kółkiem będzie podobna do peugeota to jestem w stanie zaakceptować.

Sporo podróżowałem laguną 3 z kolegą on 193cm ja 180cm dla mnie super kolega ciągle marudził.
Borriss napisał(a):Chociaż po przejażdżce a6 c7 3.0tfsi troche się zapragnęło tego zapasu mocy

Ja na szczęście doprowadziłem swoją "głowę" do wywalenia na to :D Rozdzielam sobie motoryzację na kilka półek i do jazdy daily wystarczy mi hybryda albo jakiś zamulacz 1,6.
Borriss napisał(a):Ale niestety spóźniłem się z czasami gdzie mozna bylo takiego gsa za mniej niz 30k znaleźć.

Są jeszcze białe kruki ale to trzeba zmienić tok rozumowania dokładnie jak kupowałem swojego pierwszego Gs mk2 v8 gdzie każdy stukał się w głowę bo to takie straszne, drogie i nietypowe. Oczywiście bałem się bo już miałem za sobą motoryzację nirmiecką ale teraz jest to jedna z nielicznych opcji v8 których się nie boje.
Borriss napisał(a):Myślę że moja xj600 raczej cię nie zadowoli hah.

O to spokojny chłop jesteś :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2025, 21:31

szybki napisał(a):Sporo podróżowałem laguną 3 z kolegą on 193cm ja 180cm dla mnie super kolega ciągle marudził.
Myślę że i tak takie wyjazdy raczej będą naprawdę sporadyczne więc do przeżycia, a wyjazdy 200km+ będą naprawdę sporadycznie. Na pewno się przymierze, ale też poszukam jakiś innych modeli.

szybki napisał(a):Ja na szczęście doprowadziłem swoją "głowę" do wywalenia na to Rozdzielam sobie motoryzację na kilka półek i do jazdy daily wystarczy mi hybryda albo jakiś zamulacz 1,6.
też staram się w miarę podchodzić do tego z podobnym podejściem, ale obecnie nie jestem stanie sobie pozwolić na 2 samochody więc trzeba znaleźć jakiś kompromis.
szybki napisał(a):O to spokojny chłop jesteś
jak kupowałem to byłem studentem bez uprawnień na coś mocniejszego. Więc nie było za bardzo możliwości na coś szybszego.
Borriss
Nowicjusz
 
Posty: 6

24 Mar 2025, 08:06

Borriss napisał(a):też staram się w miarę podchodzić do tego z podobnym podejściem, ale obecnie nie jestem stanie sobie pozwolić na 2 samochody więc trzeba znaleźć jakiś kompromis.

A nie myślałeś o Megane 3 2,0tce opcji kombi albo 5drzwiowej.
Może byś się wpasował jakoś za kierę :D
Silnik ok. Mógłbyś go fajnie podkręcić :
meee-gune-2-0-tce-vt130349.htm
Połączył byś przyjemne z pożytecznym :D

I jeszcze tak pomyślałem (bo ostatnio jechałem Ty też wspominałeś) ford/Volvo z tych opcji mniejszych 2,5t ale koniecznie manuał.
Jechałem liźniętym softem i jest przyjemnie i to bardzo. Nie wiem tylko jak kwotowo bo w Volvo manuale w opcji 2,5t są cenione.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Mar 2025, 10:02

Borriss zerknij na Audi A4 B7 1,8T
( w quattro z s-line strasznie trzymają ceny, ale w Twoim zasięgu, na pewno nie stracisz na tym aucie)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 831
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017