Auto do 30k | E46 / A3

11 Maj 2013, 14:15

Witam. Rozglądam się za autem do 30k. +/- 3k
:!: rocznik auta od 2003
:!: minimum 160 koni
:!: diesel czy benzyna bez różnicy
Co do e46 to jestem poinformowany co i jak. Myślałem nad benzynką od 325+ najlepiej 330i, a jak diesel to po lifcie 204km=> 330d. I teraz pojawia się problem ponieważ, a3 wydają się ciekawą alternatywą lecz kompletnie nic nie wiem o ich silnikach, budzie itp. Znacie, jeździliście? jeśli tak to chętnie wysłucham waszych opinii :naughty: No chyba że macie jakąś inną propozycję ale szczerze powiem że nic ciekawszego nie widziałem :wink:
i8910
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 23 02 2010
Auto: Golf V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

11 Maj 2013, 15:27

i8910 napisał(a):Witam. Rozglądam się za autem do 30k. +/- 3k
:!: rocznik auta od 2003
:!: minimum 160 koni
:!: diesel czy benzyna bez różnicy
Co do e46 to jestem poinformowany co i jak. Myślałem nad benzynką od 325+ najlepiej 330i, a jak diesel to po lifcie 204km=> 330d. I teraz pojawia się problem ponieważ, a3 wydają się ciekawą alternatywą lecz kompletnie nic nie wiem o ich silnikach, budzie itp. Znacie, jeździliście? jeśli tak to chętnie wysłucham waszych opinii :naughty: No chyba że macie jakąś inną propozycję ale szczerze powiem że nic ciekawszego nie widziałem :wink:


E46 i A3 to trochę dziwne porównanie. Jeśli już to E46 i A4 ;). No ale ok. CZEGO OCZEKUJESZ od samochodu??? Widzę że ktoś Cię całkiem dobrze poinformował o BMW... Ja bym Ci polecił wziąć E46 2.8/30 nawet jak weźmiesz w coupe to zostanie Ci kasy na "start". Świetne samochody. Zdecydowanie Ci polecam. A A3??? Nie wiem, mnie to po prostu nie jara. Osobiście nie widzę nic bardzo fajnego w tym samochodzie. Jest "rozsądny" - czyli nudny. 1.9 tdi bardzo mało palą, jest dość bezawaryjne, jest podobno ładne - takie mocniejsze lupo jak dla mnie... Dość istotną różnicą jest tutaj napęd. Powiedz czego potrzebujesz. Jak ze - spalaniem np. i na czym Ci zależy?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Maj 2013, 17:47

Porównanie może dziwne co prawda, ale te 2 modele najbardziej mi wpadły w oko, najbardziej nastawiony jestem za e46, solidne silniki, napęd na tył, mimo lat wciąż rasowy wygląd i co najważniejsze według mnie można dużo kombinować softy, kompresor itp. jest strasznie dużo części wszystko na plus, co do a3 podoba mi się jedynie wygląd bo z silników widzę tylko łagodne kotki lecz jest jakiś 3.2 250ps ale parę sztuk na allegro to ciężka sprawa. Jak pewnie wiesz 330d spalanie ma znakomite jak na swoją pojemność i kuce, z 330i gorzej ale wiadomo, wszystko zależy od nogi :naughty: a takim autem na pewno bym nie jeździł codziennie do pracy, bo jakbym szukał auta do roboty to pewnie by wypadło na lupo tdi co pije tyle co nic 8) Co do napędów to jest mi to obojętne choć sądzę że na tył jest ciekawszy, w każdym bądź razie tu i tu są plusy i minusy :wink:
i8910
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 23 02 2010
Auto: Golf V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

11 Maj 2013, 20:38

i8910 napisał(a):co najważniejsze według mnie można dużo kombinować softy, kompresor itp.

Dokładnie jest na odwrót ponieważ "softy" dotyczą diesli lub silników z turbo a wiadomo prym wiodą wieśwagenowe 1,8t a nie motorownie BMW oczywiście są takie tematy jak N54/55 ale nie za tą kaskę jaką chcesz przeznaczyć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Maj 2013, 12:27

A co sądzicie o sprowadzaniu aut z np. Niemiec? oczywiście chodzi o pojemność +2L czyli akcyza 18,6% od wartości auta. Czy lepiej z PL?
i8910
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 23 02 2010
Auto: Golf V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Maj 2013, 16:08

Z niemiec możesz ściągać - jak masz wujka który tam na stałe mieszka i dobrze zna się na samochodach, ewentualnie przyjaciela który jeździ po samochody do niemiec co tydzień i tak pracuje (i masz do niego full zaufanie, lubisz go i wiesz że na samochodach zna się PRIMO). Jak nie to szukaj auta w kraju... Jest taki głupi mit, że ludzie myślą że auto używane z niemiec to jak z salonu w Polsce i często ściągają gorsze szroty niż mogliby kupić za tą kwotę w PL + do tego koszt transportu/podróży i przerejestrowanie. Wiem 330d to silnik pełen zalet, znam go na pamięć. Ale jak napisałeś o tuningu tego auta (kompresor, softy i takie tam) to już kompletnie czegoś nie rozumiem. Pierwsza rzecz jaka praktycznie "WYBIERA CI SAMOCHÓD SPORTOWY" jest napęd. To od niego się zaczyna. Wszystko idzie na drugą pozycję. Jak tak chcesz to w ogóle zapomnij o AUDI. Audi A3 - 3.2 250 KM - I co Ci to da na przedniej ośce? Przyspieszanie tylko na prostej drodze gdy i tak nie może złapać trakcji? Nie mówiąc już o tym żebyś chciał tą moc podnosić. Ostatecznie Quattro ale ja i tak bez chwili zastanowienia wolałbym e46 2.8/3.0 niż audi A3 3.2 Quattro ze względu na RWD.

Tak jak szybki napisał - softy bardziej dotyczą diesli niż benzyniaków. Może inaczej - Softy duuużo bardziej dotyczą silników doładowanych :) niż wolnossących. Te jednostki (benzynowe BMW m52, m54) bardzo dobrze znoszą kompresor ale musisz wiedzieć, że to nie jest tania impreza. Raczej szybko tego nie zrobisz, chyba że masz odłożone drugie tyle na tuning lub dobrze zarabiasz i bardzo Ci na tym zależy...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

12 Maj 2013, 17:19

napisałem softy, kompresor ponieważ na 100% nie wiem czy diesel czy benzynka jeszcze, gdyż jak wpadnie w ręce bardzo zdrowy diesel to wiadomo że dalej nie będę szukał. W softy itp. bawiłbym się najprędzej za rok,2. Pierwszy rok to sama podstawa typu kierownica od m-ki, bbs 18 itp. Bo przecież 200 kucy to aż nad to na Polskie drogi, a nie jestem z tych co szaleją gdzie popadnie :roll: A3 sobie odpuszczę, o 330i/d tyle pozytywnych opinii słyszałem że nie ma co gdybać :wink:
i8910
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 23 02 2010
Auto: Golf V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Maj 2013, 17:28

i8910 napisał(a): gdyż jak wpadnie w ręce bardzo zdrowy diesel to wiadomo że dalej nie będę szukał.


Trudno znaleźć 330d żeby ten silnik nie był bardzo zdrowy, to są świetne jednostki, i nie mają jeszcze 30 lat ;). Ale pytanie jakich szukasz emocji, niezagazowane 330i na pewno wyniesie Cię drożej w eksploatacji niż 330d. Za to 330d na pewno nie da Ci aż takich emocji jak 330i. Ale to się zastanów :). Co nie znaczy że te 330d jest jakiś bardzo nudny, wręcz przeciwnie - bardzo dynamiczny i mocny silnik, jednak dalej diesel.

Standardowo już :D wysyłam Ci raporty spalania. E46 i A3.

[link do autocentrum.pl wygasł]

[link do autocentrum.pl wygasł]

Pozdrawiam :).

Ps. Masz golfa V? Z jakim silnikiem? Tym bardziej przesiadka na prawie to samo to non-sens...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

12 Maj 2013, 17:52

Zagazowanie nie wchodzi w grę, nawet na samą myśl mi dziwnie :no:
1,4 tsi 122km, nawet przy dieslu odczuję dużą różnicę :wink:
i8910
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 23 02 2010
Auto: Golf V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Maj 2013, 18:02

i8910 napisał(a):Zagazowanie nie wchodzi w grę, nawet na samą myśl mi dziwnie :no:
1,4 tsi 122km, nawet przy dieslu odczuję dużą różnicę :wink:


No ok... To chyba wszystko już wiesz :)? Czy jest jeszcze coś o co chcesz spytać?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

12 Maj 2013, 18:09

Słyszałem że 330d po lifcie z modem bierze bez problemu 330i? :D
i8910
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 23 02 2010
Auto: Golf V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Maj 2013, 19:01

i8910 napisał(a):Słyszałem że 330d po lifcie z modem bierze bez problemu 330i? :D


Wszystko zależy z jakim modem... I tak... Bez problemu bierze licząc że ścigamy się do 100 km/h :).......
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

12 Maj 2013, 19:13

Niee :) zdrowa 330i bierze do 100 zdrową 330d :naughty:
i8910
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 23 02 2010
Auto: Golf V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Maj 2013, 23:06

i8910 napisał(a):Niee :) zdrowa 330i bierze do 100 zdrową 330d :naughty:


No tak - to bez problemu bierze licząc że ścigamy się do 100 km/h było przenośnią do tego, że - 330d po modach tak właśnie bierze 330i (czyli nie bierze tak jakby jeśli rozumiesz ocb) ;). Oczywiście 100 km/h to też przenośnia. Wyjdzie trochę wyżej ale generalnie 330i będzie i tak szybsza przy większych prędkościach...
Ostatnio edytowany przez Vermin 13 Maj 2013, 16:16, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Maj 2013, 16:05

Niekoniecznie musi być szybsze do 100 km/h. Ogólnie 330d musi mieć przynajmniej 250 ps, żeby stawać z 330i. Seryjne 330d po lifcie (204 ps) jeździ mniej więcej jak E46 328i, a od E36 328i dostaje bęcki.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW