07 Maj 2017, 17:02
Astra 1,6 muł? Zależy jakie kto ma wymagania. Astra 1,4 to może i jakoś dynamiką nie grzeszy, ale 1,6 już radzi sobie całkiem nieźle nawet na drogach międzymiastowych. Przełożenia są dosyć krótko zestopniowane, co się przekłada na dynamikę.
Między i30 i Astrą wielkiej różnicy nie będzie. Moment i masę mają niemalże te same, jedynie Hyundai ma go nieco wyżej, stąd jego moc (parametr wyliczony) jest większy.
Myślę, że tutaj bardziej od modelu ma znaczenie to, w jakim stanie jest konkretny egzemplarz i na tym bym się bardziej skupił.
ASTRA:
zderzak przedni coś nie tak siedzi na bokach. Może to po stłuczce, więc do sprawdzenia. Poza tym masz w niej skórzaną kierę ze sterowaniem radia i komputera pokładowego i tempomat, który był standardem w Oplu z tym silnikiem.
HYUNDAI i30 (Podgórze):
Z tym średnim spalaniem, to właściciela poniosło. Na trasie, przy bardzo spokojnej jeździe, to tak, ale na pewno nie średnio. Fajnie, że serwisowany w ASO - żądać oczywiście potwierdzenia. Szkoda, że podstawowa wersja z plastikową kierownicą.
HYUNDAI i30 (Czyżyny):
Podobnie, jak powyżej - ze zdjęć nie ma co się czepić, ale chyba prawy błotnik jest lekko pogięty (chyba, że mi się zdaje). Tylni zderzak też jakieś tam chyba przecierki ma. Plus za czujniki cofania, to się przydaje nawet wprawnym kierowcom. Skórzana kierownica, choć lekko wyślizgana (jednak w przypadku Koreańczyków szybciej się zużywa, więc ten typ tak ma).
MEGANE 1,6:
Bardzo ładne, ale przebieg proponowałbym sprawdzić. Skoro auto przyjechało z Niemiec, to powinien być w dokumentach ostatnio zrobiony przegląd (TUV). W nim znajdziesz jakie auto miało przebieg i będziesz mógł porównać z tym, co pokazuje dzisiaj. Nie ma dokumentacji - to pierwsza żółta lampka powinna się Ci w głowie zapalić, żeby być bardziej ostrożnym. Pamiętaj, że sprzedający zaznaczył, że cena + opłaty.
MEGANE 1,2T:
Fajny silnik (190Nm), bo z turbo - do miasta będzie zapewniało fajną dynamikę. Serwisowany, więc też dobrze. Wizualnie nie wzbudza zastrzeżeń na pierwszy rzut oka (przedni zderzak zastanawia...). Na żywo będziesz więcej widział. Dwie strefy klimy, skórzana kiera i mieszek skrzyni, tempomat, dobre nagłośnienie... fajna wersja. Dzięki turbo można jeszcze założyć zawór upustowy i auto będzie przyjemnie puszczało syka po odjęciu gazu, a przy tym odpowietrzy stronę kompresyjną turbo, jak już się całkowicie zamknie przepustnica (zapobieganie wzrostu ciśnienia po odjęciu gazu).