Auto do 35 tysięcy - LPG

13 Lis 2018, 13:58

Witam.

Szukam bezawaryjnego dynamicznego samochodu (poniżej 10 sekund do setki), który dobrze współpracuje z LPG. Może być sedan, hatchack, suv ostatecznie kombi. Niskie koszty utrzymania no i przyjemne prowadzenie. Przydałaby się automatyczna skrzynia, ale nie wymagam tego bezwzględnie. Nie starsze niż 2008 rok.

Moje propozycje:
- Mitshubishi Lancer 1.8 140 kM
- Volvo s60/v70 2.0 turbo lub 2.5 turbo

W tym tygodniu jadę obejrzeć Lancera z fabrycznym LPG, cena 34 900zł, rok 2011, przebieg 68 000 tys. Może orientujecie się przy jakim przebiegu w tym modelu wykonuje się duży przegląd i jaki jest jego zakres.

Volvo z tym silnikiem zapewne daje dużo frajdy, ale znaleźć dobry egzemplarz ciężko.

Będzie to trzecie auto w domu, sam jeżdżę Civic'iem VIII 1.8 i jestem mega zadowolony (bezawaryjność), do tego stopnia, że zastanawiam się nad zakupieniem drugie egzemplarza, ale z drugiej strony nie chcę być monotonny, stąd rozważam inne opcje.

Piszcie swoje propozycje, jestem bardzo ciekawy co jest godnego uwagi w moich kryteriach. :wink:
Panicz
Nowicjusz
 
Posty: 13

14 Lis 2018, 10:10

Panicz napisał(a):sam jeżdżę Civic'iem VIII 1.8 i jestem mega zadowolony (bezawaryjność)


Lancer jest trwalszym autem niż Civic, ale mniej dynamicznym i ekonomicznym, dodatkowo to samochód zestrojony raczej komfortowo, o nieco innej charakterystyce prowadzenia niż twardy, pewnie pokonujący zakręty Civic. Wydaje mi się, że Lancer to jednak krok w tył, ale co kto lubi.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

14 Lis 2018, 21:18

Volvo spoko
Lancer też spoko ale szczerze mówiąc odpuściłbym auto z tak starą instalacją mimo małego przebiegu. Nigdy nie wiesz jak i czy lpg było serwisowane.

Skoro auto nie musi być duże to masz jeszcze S40 2.5T.
Ciekawą opcją może być Laguna 3 2.0T
Zerknij też na fiata bravo/ar giuliettę z 1.4T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lis 2018, 12:19

Volvo i Laguna z tym silnikami to auta trudno dostępne na polskim rynku samochodów używanych. A takie sensowne S40 z turbo bym chętnie kupił.

Guiletta fajna propozycja i jest tego sporo w sprzedaży. Minus że szybciej traci na wartości od Volvo. Czy każda Alfa z silnikiem 1.4 turbo 120kM da się gazować bez problemu, czy jak już szukać to tylko z fabrycznym lpg, bo może tylko te egzemplarze mają wzmocnione gniazda zaworowe ?
Panicz
Nowicjusz
 
Posty: 13

19 Gru 2018, 22:47

Zwiększam budżet do 45 tysięcy, kryteria rocznik nie starszy niz 2010, bezawaryjne dobre pod LPG. W zasadzie nic poza Hondą Civic nie przychodzi mi do głowy. Macie jakiś mocnych kontrkandydatów ? :wink:
Panicz
Nowicjusz
 
Posty: 13

20 Gru 2018, 07:32

Ale to Ty najpierw musisz się zastanowić czego tak naprawdę oczekujesz od auta, skoro wrzucasz 140 konnego Lancera do jednego worka z S60 2.5T.

Civic VIII to świetne auto, ale do codziennego użytku bym jeszcze raz nie kupił, bo są inne auta, o dobrych właściwościach jezdnych, które zapewniają lepsze doznania w środku (pozycja za kierownicą, komfort jazdy, wyciszenie). Także zależy co preferujesz, a my tego nie wiemy.
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Obiekty pozwalające na wyczynową jazdę samochodem
    Mieszkańcy Warszawy i okolic, którzy odkryli w sobie zacięcie do motorsportu nie powinni martwić się dostępnością obiektów pozwalających na wyczynową jazdę. Takie miejsca znajdziemy zarówno w samym mieście, ...

25 Gru 2018, 23:07

Ok, więc podaje kryteria: 45 tysięcy pln, nie starszy niz 2010, bezawaryjne dobre pod LPG, automat mile widziany (ale nie konieczny). Przy takich kryteriach s60 itp. odpadają, więc klasa kompakt.
Panicz
Nowicjusz
 
Posty: 13

26 Gru 2018, 18:14

Laguna 2.0T (170ps w automacie, 204 w manualu)
C5 2.0/140
astra 1.4t
mondeo 2.5t
accord 2.0/2.4
mazda 6 (ale nie wiem od którego rocznika był bezpośredni wtrysk)

Z takim budżetem możesz zerknąć na s80 ale na 2010 szans brak
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Gru 2018, 14:27

Nigdy nie zapłaciłbym 40 tyś za mazdy czy hondy które są zgnite jak auta 15-20 letnie, lepiej walczyć z mechanika niż korozją. C5 mogłobybyć niezłym autem gdyby nie jest niska trwałość i problemy el. Zresztą takie samo zdanie mam o Megane. Uwaga na wersje z panoramicznym dachem bo potrafi zalać cale auto przez otwory odpływowe a w dieslu roleta brzeczy jak bagażnik w pasku b4 kombi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 14:46

Ale Ty masz problem ze znaczkiem, tak bardzo to widać :D
Jakoś nie widzisz ogólnie znanych problemów w autach produkcji z kraju, którego nazwa zaczyna się na literę N, a kończy na iemcy.

Mogę się założyć, że gdyby takie c5 miało znaczek BMW to piałbyś z zachwytu nad nowoczesnym i nie psującym się zawieszeniem, bajecznym komfortem i nowoczesnym designem, no ale że na grilu sierżant... :ok:

Tak, ja też mam problem z niektórymi znaczkami, ale z zupełnie innych powodów :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Gru 2018, 15:21

Chyba byś zakład przegrał bo nie brędzluje się nad niczym a tym bardziej nad czymś z N, pisze to co mi się podoba i uważam za słuszne "mistrzu"
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 22:02

Nom :ok:
Poza tym mówisz o awariach elektroniki - możesz rozwinąć? Bo wg moich informacji nowoczesne auta mają bardzo podobną, bez rozgraniczania na "japońska", "francuska", "niemiecka", bo do wszystkiego pakują to samo, zmieniając jedynie naklejkę
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Gru 2018, 22:24

Ale przewody juz nie maja tej samej srednicy, we francuzach łamią sie przewody od samych warunkow atmosferycznych, z tego pozniej powstaja wszelkie problemy z elektryka
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1477
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Gru 2018, 23:28

mike napisał(a):Bo wg moich informacji
ale teoria tu ma małe znaczenie.
Pisałem juz nie raz o problemach C5 ale widocznie pominąłeś :o
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Gru 2018, 08:19

Nie ma aut bez wad i ZAWSZE rozpatrujemy konkretne modele w konkretnej cenie...

P.S. A ja bym dał 40k za Hondę czy Mazdę zamiast iść np. w Insignię, 508 czy Passata :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010