Auto do 4000 zł Megane Vs Xsara II

29 Cze 2013, 20:57

Witam

Dzisiaj mam pytanie do znawców tematu i do fanów motoryzacji. Jako, że moja toyota swoje lata już ma(21 wiosen ma dziecinka na koncie), a ja robię kilkanaście tysięcy rocznie, czas zmienić auto :(

Tutaj pojawił się dylemat. Pośród wielu modeli samochodów, wybrałem dwa, które i wyglądają dobrze i wyposażenie mają wypasione :

Renault Megane I(po lifcie) vs Citroen Xsara II

Czy mieliście jakies doświadczenia z tymi furkami ? Którą byście brali ? A, dodam, że szukam raczej aut w dieslu. Obowiązkowo klimatyzacja i żeby jednak dobrze wyciszone było.

Megane wersja coupe, a Xsara w hatchbacku. Dziękuję za wszelką pomoc !
adiemus36
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 1.6 16v 120 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Cze 2013, 00:17

Na Twoim miejscu brałbym Megane. Może dokładnie nie uzasadnię tego, ale miałem do czynienia z Renault. Megne I to wyjątkowo udany model, choć bardziej w silnikach benzynowych. Ale i tak masz do wyboru starszego, mniej skomplikowanego i wytrzymalszego 1.9 dTi 98 km i nowszego 1.9 dCi 102 km. Klima to praktycznie wchodzi w standard, auto mało pali, do tego serwis jest tani i każdy to umie naprawić. Pomysl nad zagazowanym 1.6 107 km :)

Co do tych diesli, wziąłbym dCi-ka, wrażliwsze wtryski itd, ale osiągami jest lepszy, dTi to bardziej do toczenia się, kumpel w Lagunie ma już 350 tys km i ciągle mu mało :D . Musisz wiedzieć, że do dCi tylko dobre paliwo z jednej stacji i że najlepiej kupić coś z Polski, uczciwego, bo inaczej mogą być problemy z Renówką :)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Cze 2013, 10:09

Coraz bardziej przekonuje sie do megane. Głownie dlatego, ze o xsarze nawet nie usłyszałem jeszcze opinii. Jakos boje pchac sie w citroena.
adiemus36
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 1.6 16v 120 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Cze 2013, 10:22

adiemus36 napisał(a):Coraz bardziej przekonuje sie do megane. Głownie dlatego, ze o xsarze nawet nie usłyszałem jeszcze opinii. Jakos boje pchac sie w citroena.


A co to za róznica ? Oba auta są skarbonkami bez dna jedynie co może Cie uratować to odpowiedni serwis robiony przez poprzednich właścicieli.
Lepiej szukaj prostoty a nie dci, dti itp... ponieważ regeneracja wtrysków i turbiny podwoi wartośc auta a chyba nie jesteś takim desperatem żeby mysleć że akurat Ty kupisz autko bezwypadkowe z peną historią serwisową za 4k.

P.S.

Tylko nie pisz o małym spalaniu dci za 4k bo to będzie promil kosztów w porównaniu do tego co wydasz na serwis.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Cze 2013, 10:31

W Xsarze jest 1.9 XUD, zdecydowanie jeden z najtrwalszych diesli lat 90tych, bardzo popularny w Afryce, wolnossący bez turbiny w dodatku karoseria ocynkowana.
Trzeba się liczyć z regeneracją belki bo ta do najtrwalszych nie należy.
IMO jak już musi być diesel to lepszy wybór niż rdzewiejące Megane ze średnio udanym silnikiem.
Trzeba się też liczyć z tym, że pierdółki typu elektryczne szyby mogą nie działać albo kontrolki świecić się bez powodu ale jeszcze trochę pojeździć powinny.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Cze 2013, 11:43

A, no i właśnie na takie opinie czekałem. Spodziewałem sie ze diesle, bedą mniej awaryjne niż benzynowki + lpg, ale sie myliłem.

Jej chodzi o takie naprawy nie wynikające głęboko w silnik(regeneracji turbo nie zrobię) to problemów być nie powinno, byle sie części znalazły. Do którego części byłyby tańsze ?

Panowie jeśli macie jakieś lepsze propozycje to chętnie poczytam, bo sam już nie mam pomysłu.
adiemus36
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 1.6 16v 120 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW serii 3 - samochód do driftu
    Kompaktowe BMW urosło już do miana legendy driftu i sięgają po nie zarówno amatorzy, jak i doświadczeni zawodnicy. Na zawodach driftingowych zobaczymy przeróżne wersje i generacje serii 3 – od już dość ...

30 Cze 2013, 12:09

Za 4000zł może być ciężko kupić dobrego diesla ale może Golf III Cie zainteresuje? Motorki 90/110KM są jednymi z lepszych bez dwumasy i spokojnie robią 500-600tys.km.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Cze 2013, 12:09

rdzewiejące Megane ze średnio udanym silnikiem.


haha, śmieszne :D
Renault ma jedno z najlepszych zabezpieczeń antykorozyjnych, jest na poziomie VW i innych europejskich marek. Francuzi dość szybko zaczęli stosować ocynk, już Renault 19 miało dobrą blachę - o czym się przekonałem na własnej skórze.

A Tobie kolego polecam taką Megankę 1.6 90 km w gazie, ekonomiczna i tania w serwisowaniu. Silnik idealny do gazu :)
Obiegowa opinia że francuzy są złe, to jedna wielka bujda, wszystko jest przez to że Polacy są zakochani i zaślepieni w auta niemieckie :)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Cze 2013, 12:12

Taaa, szczególnie progi i tylne nadkola to przykład kunsztu zabezpieczenia antykorozyjnego Megane/Scenica I.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Cze 2013, 12:15

Golfa nie chce, jakos nigdy nie odpowiadał mi ten samochod.
Nie musi być w dieslu, byleby silnik był dobry i w MIARĘ oszczędny
adiemus36
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 1.6 16v 120 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Cze 2013, 12:20

adiemus36 z jakiego rejonu jesteś?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Cze 2013, 12:20

drbn797 napisał(a):Obiegowa opinia że francuzy są złe, to jedna wielka bujda, wszystko jest przez to że Polacy są zakochani i zaślepieni w auta niemieckie


Nie przesadzaj z tym entuzjazmem bo gdyby były takie super to młode rocznikowo auta nie kosztowałby tyle co mierny rower.
Francuzkie samochody są dobre ale dla osób które mało jeżdżą i nie mają za specjalnych wymagań motoryzacyjnych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Cze 2013, 12:23

Taaa, szczególnie progi i tylne nadkola to przykład kunsztu zabezpieczenia antykorozyjnego Megane/Scenica I.


Jak się nie umie kupić bezwypadkowego samochodu i kupuje się ciągane z Niemiec jakieś badziewie od handlarzy, składane z kilku to tego są efekty.
Bezwypadkowe Renault same z siebie nie zacznie rdzewieć, za dużo Renaultami jeździłem i miałem do czynienia, żeby w to uwierzyć.

To że są tanie, to nie znaczy że są złe. To tylko wina konkurencji, Niemcy chcą ich zniszczyć i im to wychodzi, ale nie każdy musi jeździć i chcieć coś Niemieckiego, wg mnie francuzi mają o wiele lepsze auta.

Francuzkie


FranCuskie :)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Cze 2013, 12:27

Barol, Mieszkam na granicy łódzkiego i świętokrzyskiego
adiemus36
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 1.6 16v 120 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Cze 2013, 12:34

A tam zniszczyć, Francuzi mają mniejszy rynek wewnętrzny niż Niemcy i to o blisko połowę i mniej marek, węższą ofertę, to jest główny powód ich mniejszej popularności.
W Polsce ok, ludzie kierują się durnymi stereotypami a z powodu wymogów niskiej ceny i niewielkiej ilości aut krajowych jakość oferty rynkowej jest zła i błędne koło się zamyka a stereotypy często stają prawdą(w sumie nie dziwne, że rozbitki z Francji, Niemiec, Belgii, Holandi, złożone najtańszym kosztem sypią się jak choinka na wiosnę, każdy by się sypał.
Też lubię francuską motoryzację, uważam, że w segmencie aut niepremium mają najlepszy stosunek ceny do jakości i nie przypominają Ci co chwilę swoim wnętrzem, że to nie są drogie samochody.
Są tanie bo są tanie w salonach, tyle już razy było to wałkowane ale w narodzie z liczeniem kiepsko.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000