Auto do 40k + pare pytan od laika:)

25 Maj 2013, 16:56

Witam,

Zastanawiam sie wlasnie nad zakupem swojego pierwszego auta a dostaje tak rozbiezne informacje ze postanowilem zasiegnac szerszej opinii :)

Zawsze chcialem kupic cos typu "SUV" ale z mojego rozeznania wyglada ze za auto tej samej klasy,rocznika etc musze zaplacic 30-40 % wiecej w stosunku do "normalnego" auta i nie do konca rozumiem - dlaczego tak jest ?

W zwiazku z powyzszym zdecydowalem sie na mniejsze auto - ale nadal nie mam pojecia co kupic.
Na pewno musi byc takie zebym sie nie bal jezdzic tym z dzieckiem (mimo ze nie mam zamiaru i tak jezdzic az nie bede sam czul ze umiem jezdzic faktycznie, bardzo swiezy jestem :)) i jednoczesnie dosc ladnie wygladajace ( mnie zdecydowanie najbardziej ogolnie podobaja sie bmw - dla referencji). Chcialbym chyba automatyczna skrzynie (chociaz nie jestem zdecydowany, glownie ze wzgledu na pozniejsze ewentualne wynajmy ktore planuje ) do tego koniecznie skorzana tapicerke. Klimatyzacja to chyba w dzisiejszych czasach standard?
Bardzo przydatny tez bylby dla mnie "czujnik parkowania.

Jeszcze 3 pytania:

- podejrzewam ze jako ze to pierwsze auto moze sie cos z nim stac + zapewne bede chcial zmienic je za jakis czas (przewiduje 2-4 lata) pytam - czy ogolnie rzecz biorac lepiej wyjde kupujac auto starsze lepszej klasy i z wieksza iloscia przejechanych kilometrow czy tez nowsze ,gorszej i z mniejszym przebiegiem?

- Czy sa jakiekolwiek kabriolety spelniajace moje zalozenia czy powinienem calkowicie zarzucic ten pomysl( nie siedzi on gleboko w mojej glowie ale bardzo przyjemnie wyobrazic sobie przejazdzke z malenstwem przy dobrej pogodzie :))

- Jak wyglada sprawa z matowym czarnym lakierem ? Mozna sobie auto przerobic na taki ? Wygladaja przeslicznie - ale jaki jest koszt/ ile kosztuja auta w tym kolorze w stosunku do normalnych?

Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos mi pomoze :)

tl;dr
Auto do 40 k - skora,klimatyzacja,czujnik parkowania?
Ogolnie rzecz biorac - lepsze starsze auto lepszej klasy czy nowsze gorszej zakladajac zmiane za 2-4 lat?
zebaty
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Do kupienia

25 Maj 2013, 17:35

Lepiej starsze, a lepsze. BMW - X3 królowa bezawaryjności wśród suv'ów. Najlepiej w silniku w 3.0d. Polecam...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

25 Maj 2013, 17:39

Pociesza mnie bardzo ten post jako ze sam myslalem o tym/x5 ale wszyscy odradzaja mi - mowia ze za duze na pierwsze auto. Zapomnialem o tym bo , jak mowie - mnie najbardziej sie podobaja - ale czy nie maja racji ?:/
zebaty
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Do kupienia

25 Maj 2013, 17:44

Za duże??? No nie wiem czy mają rację... Zależy po co i jak sobie radzisz z takim rozmiarem samochodu. Dlatego polecam Ci X3, jest mniejsze od X5 i cieszy się troszkę lepszą opinią.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Maj 2013, 02:27

też wiele słyszałem o X3 pozytywnych opini, zwłaszcza o 3.0 diesel, ten silnik jest dynamiczny i oszczedny. I co najważniejsze zmieścisz sie w budżecie.
Np coś takiego
[link do oferty na Allegro wygasł]
leasing
Początkujący
 
Posty: 57
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: AUDI

28 Maj 2013, 11:23

Akurat X3 nie jest królową bezawaryjności, a nie na pewno w dieslu, bo diesle od BMW nie słyną z bezawaryjności ale dynamiki przy niskim spalaniu. Naprawy pochłaniają grube tysiące, a przy tak starym aucie to niemal pewne i nie nastawiaj się na przebiegi poniżej 300 tysięcy i samych bezwypadkowych egzemplarzy. Szczególnie wersje z początku produkcji są słabo wykonane, nie jak BMW
Królem rankingów jest Toyota Rav-4, chodź rankingami typu TUV czy ADAC można podetrzeć sobie... no :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...

28 Maj 2013, 13:15

dzida napisał(a):Akurat X3 nie jest królową bezawaryjności, a nie na pewno w dieslu, bo diesle od BMW nie słyną z bezawaryjności ale dynamiki przy niskim spalaniu.


A gdzie masz raport w którym rav-4 jest wyżej od X3? Bo ja mam kilka raportów gdzie X3 jest królową. Ja długo jeździłem X3 i nie dotknąłem się do niej palcem. Rozumiem że Ty w swoją X3 wpakowałeś kupę pieniędzy... Dobrze rozumiem? Aha, miałem tam 3.0d.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Maj 2013, 13:23

W praktycznie każdym raporcie ravka jest na podium i bije się o nie z Porsche. Poza tym tylko naiwniacy więrzą w te raporty. 3,0d był montowany nie tylko w X3 i jest chwalony za dynamike spalanie ale nie za niskie koszty napraw i trwałość.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Maj 2013, 13:54

Cars with mileage up to 50 thousand. km:

First Honda CR-V (91.3%)
Second Toyota RAV4 (90.3%)
3rd Nissan Qashqai (89.6%)
4th Porsche Cayenne (89.6%)
5th BMW X3 (89.5%)

Cars with mileage of 50 to 100 thousand. km:

First Porsche Cayenne (83.8%)
Second Toyota RAV4 (83.4%)
3rd BMW X3 (80.9%)
4th Audi Q7 (79.9%)
5th Mercedes M-Class (78.3%)

Cars with mileage of 100 to 150 thousand. km:

First BMW X3 (69.5%)
Second Volkswagen Touareg (67%)
3rd Mercedes M-class (64.9%)
4th Volvo XC90 (58.7%)
3rd Mercedes M-class (64.9%)
5th Toyota RAV4 (58.5%)



Here are the winning car ten ranking the quality / reliability of 2011:

1. BMW X3

2. Audi Q5

3. Volkswagen Tiguan

4. Ford Kuga

5. Nissan Qashqai

6. Renault Koleos

7. Peugeot 3008

8. Volvo XC60

9. Citroen C-Crosser

10. Toyota RAV4

ranking-najmniej-awaryjnych-samochodow-adac-2010-vt50396.htm

Przy czym przypominam, że MINI to też BMW ;).

Na takiej zasadzie w ogóle nie możemy patrzeć na raporty...

Ok. Wystarczy popytać użytkowników BMW i zobaczyć co powiedzą. Ja nie chyba nigdy nie spotkałem się z tym żeby ktoś (urzytkownik, nie ktoś kto codziennie mija BMW na ulicy) narzekał na te samochody :no: (czy stare czy nowe). Albo sprawdzić ranking awaryjności X3 na autocentrum gdzie po prostu, cały czas tworzą go użytkownicy...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Maj 2013, 13:59

Tak na prawdę X3 to seria 3 i jak prawdziwi użytkownicy i fani mówią, że jak BMW to tylko z rzędową szóstką nie dla zasady ale dla większej kultury pracy i trwałości.
I rozbraja mnie to faworyzowanie niemieckich marek w rankingu, które nie mają nic z rzeczywistości :lol: (dla przykładu ponad połowa Tiguanów ma wadliwe 2,0TDI i 1,4 TSI, a jest tak wysoko w rankingu)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Maj 2013, 14:10

dzida napisał(a):Tak na prawdę X3 to seria 3 i jak prawdziwi użytkownicy i fani mówią, że jak BMW to tylko z rzędową szóstką nie dla zasady ale dla większej kultury pracy i trwałości.


Dla większej kultury pracy, dynamiki i nie wiele większego spalania od R4. A nie trwałości. No chyba że porównujemy np. m40 z m20/m50. Mimo że m10 i M43 wypadały co najmniej dobrze. 2.5 TDS z E34 też nie cieszył się najlepszą opinią. Ale większość to mity. Te silniki i tak ciachają tak duże ilości KM, że nie jeden samochód może im pozazdrościć. A czasy się zmieniły i te silniki to już na prawdę porządne jednostki. Które R4 w porównaniu do R6 są takie awaryjne w BMW? Bo ja osobiście poza M40 i TDS'em z E34 nie znam. A i tak sprawa tych dwóch jest dość kontrowersyjna. No i mówiąc awaryjny silnik w BMW mam oczywiście co innego na myśli niż np. awaryjny silnik w Alfie Romeo.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Maj 2013, 14:17

R4 nie polecają jak mówisz, że palą tyle co R6 a jeżdżą o niebo lepiej, a nie, że się psują. Chodziło mi, że się psują mniej od diesli.
Silniki diesla w Alfie nie mają sobie równych, a benzyniaki są gorsze ze względu na wtrysk bezpośredni oprócz 1,8MPi/140KM. Teraz BMW tez wpakowało się we wtrysk bezpośredni i polecają benzyniaki bez tego rozwiązania (np BMW e90 przed liftem niż po lifcie)
BMW 2,0d jest awaryjny, a 3,0d godny polecenia ale zaznaczam, że drogi.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Maj 2013, 14:40

dzida napisał(a):Silniki diesla w Alfie nie mają sobie równych, a benzyniaki są gorsze ze względu na wtrysk bezpośredni oprócz 1,8MPi/140KM. Teraz BMW tez wpakowało się we wtrysk bezpośredni i polecają benzyniaki bez tego rozwiązania (np BMW e90 przed liftem niż po lifcie)
BMW 2,0d jest awaryjny, a 3,0d godny polecenia ale zaznaczam, że drogi.


Silniki TS są gorsze też ze względu na awaryjny system zmiennych faz rozrządu czy problemy ze smarowaniem. E90 przed liftem niż po lifcie??? Nie powiem że nie ale też nie powiem że tak. A które 2.0d z BMW jest tak bardzo awaryjne poza tym z X1?????? Bo to też raczej pójdzie do mitologii.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Maj 2013, 16:13

No ten z X1 jest taki sam jak w e90, serii 1 i e60 wiec to samo się tyczy. Gdzieś widziałem porównanie alfy 159 z e90 i wyszło ze jak diesel to alfa, a jak benzyniak to bmw.
Benzyniaki przed liftem w e90 (niektóre), ponieważ po lifcie zastosowano wtrysk bezpośredni który nie spełnia swoich założeń jak to ma miejsce w alfie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Maj 2013, 16:14

dzida napisał(a):No ten z X1 jest taki sam jak w e90, serii 1 i e60 wiec to samo się tyczy.


To są kompletnie inne silniki. Ten 2.0d z X1 był montowany tylko i wyłącznie w 2.0d w X1. W reszcie 2.0d występowały problemy z rozrządem ale jest na to metoda... Wystarczy ten rozrząd raz na jakiś czas serwisować.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 28 Maj 2013, 16:20, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993