Auto do +/- 40k, tanie w eksploatacji, oszczędne i dynamiczne

17 Mar 2017, 10:56

Witam serdecznie,

Na samym wstępnie kilka słów o moich doświadczeniach związanych z aktualnym autem.

Samochód to 2003r. Seat Leon 4 TS ARL 1.9 TDI.
Auto fabrycznie legitymowało się mocą 150KM.
Napęd 4x4 (Haldex).
Przebieg przy zakupie: 60k km

Właścicielem stałem się w 2008r. i jestem nim do dziś (już 9-ty rok).
Jedyna moja modyfikacja to tzw. 'wirus' w renomowanym warsztacie.
Na hamowni wyszło 193KM.
Aktualny przebieg: 320k km

Auto praktycznie bezawaryjne, nigdy mnie nie zawiodło.
Oczywiście normalne naprawy eksploatacyjne, takie jak sprzęgło, regeneracja turbiny itd, ale nigdy nie zaskoczył mnie jakąś nietypową i kosztowną usterką.

Leon jest bardzo dynamicznym i stabilnie prowadzącym się autem.
Zapewnia wysoki komfort i ogólne wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne.

Dzięki napędowi 4x4 nie jedno 'grube' auto się zdziwiło, szczególnie przy mokrej nawierzchni spod świateł ;)

Jednocześnie jest bardzo ekonomiczny.
Przy oszczędnej jeździe na autostradzie pali około 5.6l ON.

Jestem z niego mega zadowolony i myślę, że ciężko będzie mi znaleźć godnego następce.

Auto aktualnie już trochę podstarzałe i chciałbym je zamienić na coś świeższego.
Dodatkowo w między czasie zdążyłem się ożenić, córa za chwile się rodzi...

Chciałbym się przesiąść na coś ciut większego (większy komfort siedzenia z tyłu niż w Leonie)
Nie mam żadnych preferencji co do marki.
Chciałbym, żeby auto, podobnie do Leona, było zarówno dynamiczne jaki i oszczędne i tanie w utrzymaniu.
Biorę pod uwagę kombi.

Moj budżet to 40k PLN.
Myślę, że przy dobrych argumentach będę w stanie zwiększyć budżet do 45k max.

Użytkowanie to 50/50% miasto/trasa.

Panie i Panowie, zdaję się na Wasze doświadczenie i proszę o polecenie fajnego wozu.

Nie zmieniam aut często, dlatego jestem w stanie podjechać po nie do dowolnego rejonu Polski.
Mieszkam w Bydgoszczy, więc miło widziane propozycje z okolicy.

Mega mi się podoba ten Saab:

[link do oferty na Allegro wygasł]

Tylko nie jestem pewien, czy nawet z gazem spełnia warunek auta oszczędnego(?)

Pozdrawiam,

Radek.
InternetHero
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 10 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1.9 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Mar 2017, 11:41

Ten Saab to topowa odmiana, było ich bardzo mało więc serwis tani nie będzie, to bardziej samochód dla pasjonatów.
Przy tym budżecie szukałbym, o ile dla Ciebie nie jest za małe BMW 325xi/330xi z myślą pod LPG. Jeśli Saab to 2.0t lub jeśli nie boisz się kosztów związanych ze współczesnymi dieslami to z 1.9 TiD- choć to najbardziej trwała jednostka ze wszystkich współczesnych diesli, występuje też w Alfie 159. Z czegoś jeszcze większego to Lexus RX300 z lat 2003-2008.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Mar 2017, 13:47

Saab raczej większy, niż Leon nie będzie. Musiałbyś bardziej o 9-5 pomyśleć.

Jeśli szukasz większego mocniejszego auta i jeśli miałby to być diesel, to któreś z BMW z silnikiem M57 (3,0 diesel 218KM, 231KM, 235KM) lub Audi A6 z 3,0TDI, ale o mocy z okolic 240KM (te słabsze były wadliwe). W tym przypadku jednak tanio nie będzie, jak w przypadku wymienionego Seata.

Jeśli nie interesuje Cię klasa permium, to zostaje jeszcze poczciwy Passat lub Skoda Superb (potężna z ty!), ale tylko i wyłącznie z silnikami Common Rail (prod. po 2008r.). Wersja 170KM jest naprawdę mocna i wbrew pozorom, że to tylko 30KM więcej, niż podstawowy silnik, to jednak wrażenia są zauważalnie lepsze. Tutaj będziesz miał relatywnie tanio i bezawaryjnie (sam zresztą wiesz jak było z Seatem).
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

20 Mar 2017, 10:07

Cześć,

Co do Saaba 9-3, to wiem, że ten Turbo X to topowa wersja.
W rodzinie mam już Saaba 9-3 z 2004r (2.0t), jeżdżą nim rodzice.
Może faktycznie nie ma przepaści, ale na tylnej kanapie jest zdecydowanie więcej miejsca niż w Leonie. W każdym razie gabarytowo by mi bardzo odpowiadał.
Saab to mój bardzo mocny typ.
W Dieslu jest tez wersja z 2x turbo (TTiD). Jak on wypada w porównaniu z wersją TiD?

BMW 325xi/330xi, nie znam tego samochodu, ale bardzo mi odpowiada wizualnie. Na pewno się nim zainteresuje - na tym etapie nawet nie wiem jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma wersjami. Dzięki za polecenie - zabieram się do lektury :)

Natomiast Lexus RX300 dokładnie odwrotnie, zupełnie mi się nie podoba - do tego stopnia, że moje zainteresowanie wygasło na etapie oglądania jego zdjęć.

Audi A6 / Skoda Superb - to jednak już zbyt duże auta.
Chciałbym Leona wymienić na większe auto, ale tak do wielkości A4 / Octavia.
Czy A4 / Octavia też występuje z tym silnikiem Common Rail?
InternetHero
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 10 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1.9 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Mar 2017, 10:28

BMW e90 z którymś z tych silników to także mój typ na następne auto (potrzebuje mocne kombi) :)
TTiD występował chyba tylko w 9-3 i w Lancii Delcie, to to samo co TiD/JTD z dodatkową turbiną więc silnik uchodzący za najmniej problemowego diesla, z wad znam jedynie urywające się klapki w dolocie, najwięcej informacji o tym dieslu znajdziesz na forum Alfy Romeo.
VAG z reguły stosuje ten sam silnik w całym koncernie, więc A4/Octawia też powinny go posiadać. W firmie mamy Passata z tym silnikiem i nie ma z nim problemów, choć jeździ on głównie w trasach.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Mar 2017, 16:03

Może AR 159 2.4 diesel / 3.2 benzyna napęd na 4 łapki
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cadillac BLS
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - technicznie to SAAB, silniki te same - gorzej z blacharką jak się coś stanie

Linki przykładowe
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

20 Mar 2017, 16:58

AR 159 z 3.2 odradzam, to już nie jest stare dobre włoskie V6 Busso tylko jednostka Holdena, pali 25l/100km i wcale nie daje jakichś fenomenalnych osiągów. Jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, więc LPG odpada.
2.4 JTD wszyscy polecają. Choć ja wyznaję zasadę że diesla to można kupić tylko nowego, używany to loteria i można na dzień dobry wpakować się w niezłe koszty dodatkowe niezależnie od marki.
Pod koniec produkcji 159 montowano 1750 TBi, silnik ten także zbiera bardzo dobre opinie.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004