Auto do +/- 40k, tanie w eksploatacji, oszczędne i dynamiczne

17 Mar 2017, 09:56

Witam serdecznie,

Na samym wstępnie kilka słów o moich doświadczeniach związanych z aktualnym autem.

Samochód to 2003r. Seat Leon 4 TS ARL 1.9 TDI.
Auto fabrycznie legitymowało się mocą 150KM.
Napęd 4x4 (Haldex).
Przebieg przy zakupie: 60k km

Właścicielem stałem się w 2008r. i jestem nim do dziś (już 9-ty rok).
Jedyna moja modyfikacja to tzw. 'wirus' w renomowanym warsztacie.
Na hamowni wyszło 193KM.
Aktualny przebieg: 320k km

Auto praktycznie bezawaryjne, nigdy mnie nie zawiodło.
Oczywiście normalne naprawy eksploatacyjne, takie jak sprzęgło, regeneracja turbiny itd, ale nigdy nie zaskoczył mnie jakąś nietypową i kosztowną usterką.

Leon jest bardzo dynamicznym i stabilnie prowadzącym się autem.
Zapewnia wysoki komfort i ogólne wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne.

Dzięki napędowi 4x4 nie jedno 'grube' auto się zdziwiło, szczególnie przy mokrej nawierzchni spod świateł ;)

Jednocześnie jest bardzo ekonomiczny.
Przy oszczędnej jeździe na autostradzie pali około 5.6l ON.

Jestem z niego mega zadowolony i myślę, że ciężko będzie mi znaleźć godnego następce.

Auto aktualnie już trochę podstarzałe i chciałbym je zamienić na coś świeższego.
Dodatkowo w między czasie zdążyłem się ożenić, córa za chwile się rodzi...

Chciałbym się przesiąść na coś ciut większego (większy komfort siedzenia z tyłu niż w Leonie)
Nie mam żadnych preferencji co do marki.
Chciałbym, żeby auto, podobnie do Leona, było zarówno dynamiczne jaki i oszczędne i tanie w utrzymaniu.
Biorę pod uwagę kombi.

Moj budżet to 40k PLN.
Myślę, że przy dobrych argumentach będę w stanie zwiększyć budżet do 45k max.

Użytkowanie to 50/50% miasto/trasa.

Panie i Panowie, zdaję się na Wasze doświadczenie i proszę o polecenie fajnego wozu.

Nie zmieniam aut często, dlatego jestem w stanie podjechać po nie do dowolnego rejonu Polski.
Mieszkam w Bydgoszczy, więc miło widziane propozycje z okolicy.

Mega mi się podoba ten Saab:

[link do oferty na Allegro wygasł]

Tylko nie jestem pewien, czy nawet z gazem spełnia warunek auta oszczędnego(?)

Pozdrawiam,

Radek.
InternetHero
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 10 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1.9 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Mar 2017, 10:41

Ten Saab to topowa odmiana, było ich bardzo mało więc serwis tani nie będzie, to bardziej samochód dla pasjonatów.
Przy tym budżecie szukałbym, o ile dla Ciebie nie jest za małe BMW 325xi/330xi z myślą pod LPG. Jeśli Saab to 2.0t lub jeśli nie boisz się kosztów związanych ze współczesnymi dieslami to z 1.9 TiD- choć to najbardziej trwała jednostka ze wszystkich współczesnych diesli, występuje też w Alfie 159. Z czegoś jeszcze większego to Lexus RX300 z lat 2003-2008.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Mar 2017, 12:47

Saab raczej większy, niż Leon nie będzie. Musiałbyś bardziej o 9-5 pomyśleć.

Jeśli szukasz większego mocniejszego auta i jeśli miałby to być diesel, to któreś z BMW z silnikiem M57 (3,0 diesel 218KM, 231KM, 235KM) lub Audi A6 z 3,0TDI, ale o mocy z okolic 240KM (te słabsze były wadliwe). W tym przypadku jednak tanio nie będzie, jak w przypadku wymienionego Seata.

Jeśli nie interesuje Cię klasa permium, to zostaje jeszcze poczciwy Passat lub Skoda Superb (potężna z ty!), ale tylko i wyłącznie z silnikami Common Rail (prod. po 2008r.). Wersja 170KM jest naprawdę mocna i wbrew pozorom, że to tylko 30KM więcej, niż podstawowy silnik, to jednak wrażenia są zauważalnie lepsze. Tutaj będziesz miał relatywnie tanio i bezawaryjnie (sam zresztą wiesz jak było z Seatem).
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

20 Mar 2017, 09:07

Cześć,

Co do Saaba 9-3, to wiem, że ten Turbo X to topowa wersja.
W rodzinie mam już Saaba 9-3 z 2004r (2.0t), jeżdżą nim rodzice.
Może faktycznie nie ma przepaści, ale na tylnej kanapie jest zdecydowanie więcej miejsca niż w Leonie. W każdym razie gabarytowo by mi bardzo odpowiadał.
Saab to mój bardzo mocny typ.
W Dieslu jest tez wersja z 2x turbo (TTiD). Jak on wypada w porównaniu z wersją TiD?

BMW 325xi/330xi, nie znam tego samochodu, ale bardzo mi odpowiada wizualnie. Na pewno się nim zainteresuje - na tym etapie nawet nie wiem jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma wersjami. Dzięki za polecenie - zabieram się do lektury :)

Natomiast Lexus RX300 dokładnie odwrotnie, zupełnie mi się nie podoba - do tego stopnia, że moje zainteresowanie wygasło na etapie oglądania jego zdjęć.

Audi A6 / Skoda Superb - to jednak już zbyt duże auta.
Chciałbym Leona wymienić na większe auto, ale tak do wielkości A4 / Octavia.
Czy A4 / Octavia też występuje z tym silnikiem Common Rail?
InternetHero
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 03 10 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1.9 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Mar 2017, 09:28

BMW e90 z którymś z tych silników to także mój typ na następne auto (potrzebuje mocne kombi) :)
TTiD występował chyba tylko w 9-3 i w Lancii Delcie, to to samo co TiD/JTD z dodatkową turbiną więc silnik uchodzący za najmniej problemowego diesla, z wad znam jedynie urywające się klapki w dolocie, najwięcej informacji o tym dieslu znajdziesz na forum Alfy Romeo.
VAG z reguły stosuje ten sam silnik w całym koncernie, więc A4/Octawia też powinny go posiadać. W firmie mamy Passata z tym silnikiem i nie ma z nim problemów, choć jeździ on głównie w trasach.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Mar 2017, 15:03

Może AR 159 2.4 diesel / 3.2 benzyna napęd na 4 łapki
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cadillac BLS
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - technicznie to SAAB, silniki te same - gorzej z blacharką jak się coś stanie

Linki przykładowe
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...

20 Mar 2017, 15:58

AR 159 z 3.2 odradzam, to już nie jest stare dobre włoskie V6 Busso tylko jednostka Holdena, pali 25l/100km i wcale nie daje jakichś fenomenalnych osiągów. Jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, więc LPG odpada.
2.4 JTD wszyscy polecają. Choć ja wyznaję zasadę że diesla to można kupić tylko nowego, używany to loteria i można na dzień dobry wpakować się w niezłe koszty dodatkowe niezależnie od marki.
Pod koniec produkcji 159 montowano 1750 TBi, silnik ten także zbiera bardzo dobre opinie.
TomekG
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 06 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus IS200AT
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004