REKLAMA
Jesteśmy po jeździe ix20. Ja oceniam jazdę na +4/5. Silnik 1,6, 125KM, wersja classic plus. Siedzi się bardzo fajnie, bo wysoko, manewrowanie na ciasnym parkingu też super, bo są bardzo duże lusterka boczne i świetnie widać tył. Silnik nie powala, ale jadąc 110km/h jest w miarę cicho, elastyczność może być. Bardzo dużo miejsca z przodu i tyłu, super pojemny bagażnik. Niebieskie podświetlenie trochę mało przyjazne, ale znośne. Mała tylna szyba, jak jeszcze jest środkowy zagłówek podniesiony, to praktycznie nic nie widać. Nowego auta z 2014 roku właściwie nie ma "w magazynach"; srebrny, classic plus, silnik 1,4 -> 2 sztuki, silnik 1,6 -> 4 sztuki.
Z racji tego, że nie do końca wierzę w wymiary prezentowane w katalogach, zrobiłem pomiar bagażnika w ix20 i nissan note II. Poniżej wyniki:
- katalogowa pojemność: ix20=440l, note=295l
- szerokosć pomiędzy nadkolami: ix20=1073mm, note=962mm
- głębokość (kanapa dosunięta do tyłu): ix20=730mm, note=690mm
- głębokość (kanapa dosunięta do przodu): ix20=820mm, note=840mm
Różnice są niewielkie, ale katalogowo to ponad 140 litrów; ciekawe jak to mierzą Fakt, że ix20 ma wyższy bagażnik, ale bez przesady