Auto do 6 tys. (70 trasa/30 miasto). Audi 80 ?

07 Mar 2016, 21:27

Witam Panowie !. Moje Polo III w sedanie już zgnite na dobre a potrzebuje auto do roboty. Szukam samochodu do 6 tysięcy. Rzadko jeżdżę po mieście. 5 razy w tygodniu wyjazdy do roboty po 60km w dwie strony. Tak będzie przez kilka miesięcy. Rocznie będę robił ok 15 tys km. Praktycznie wszystko w trasie, nie ma przy tym żadnego miasta. Mieszkam na odludziu. Same lasy i prosta droga. Interesuje mnie jedynie benzyna, gdyż robie za małe roczne przebiegi. Auto będzie sluzyc przez jakies 3/4 lata. Szukam samochodu z dobrą blachą, gdyż jednego zgnilaka już mam i cenię sobie ocynkowaną blachę. Chcę jakiś w miare dynamiczny silnik, aby nie zamulał podczas wyprzedania tirów, bo teraz to ryzykuje życiem, gdy wyprzedzam, wiec jakiś dynamiczny silnik by się przydał. Ogólnie nie chce jakiegoś muła. Ale nie mam też ciężkiej nogi. Chodzi głównie o bezpieczne wyprzedzanie. Moje typy to Audi 80, ale nie wiem czy jeszcze warto no i poczciwa Corolla E11. Honda Civic VI fajna, ale niestety słabe blachy nie biore jej pod uwagę. Polecacie coś innego ? Proszę o pomoc Panowie.
Wymagania :
*pojemność max 1.6 (chyba, że jakieś godne uwagi auto to wieksza poj.)
*el. szyby
*abs
*wspomaganie kierownicy
*poduszki 2x
*klima
*ocynk
BagnerFahrer
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 13 04 2014
Auto: Polo III Sedan
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

08 Mar 2016, 16:24

No akurat przy Twoich przebiegach lpg się świetnie sprawdzi i można nawet pomyśleć nad dieslem np 1.9TDI.
Corolla E11 też ma słabe blachy zresztą jak to japońce z tych lat.
Audi 80 jak najbardziej tak tylko szukałbym jakiegoś 2.0 115km żeby mieć zapas mocy bo wkońcu auto będzie sporo latało w trasie.

Popatrz też na Daewoo Leganzę,Peugeota 406 i Volvo S40.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Mar 2016, 19:25

No super ! Wkoncu mi ktoś sensownie odpowiedział :) Czekałem cały dzień. Czyli odradzasza Corollę E11 ? A jaki silnik w Peugocie 406 ? I w Volvo s40 ? A znajdę Audi 80 w dobrym stanie ? Bo dużo osób pisało, że znajdą się fajne sztuki, ale ciężko znaleźć już bezwypadkowy samochód.
BagnerFahrer
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 13 04 2014
Auto: Polo III Sedan
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

08 Mar 2016, 19:33

Odradzać nie odradzam bo technicznie bardzo dobre auto tylko ta buda..
W 406 szukaj 1.8 albo 2.0,Volvo tak samo tylko unikaj GDI (kompletny niewypał).

Skąd jesteś to coś poszukamy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Mar 2016, 19:34

Po auto mogę dojechać spokojnie 200km. Wiec rejon poszukiwań to Dolnośląskie, oraz lubuskie, bo mieszkam na pograniczu tych województw. Samochód to ja sobie prędko znajdę. Ogólnie będę jechał z dziadkiem, który jest mechanikiem samochodowym i ojca lakiernika też ze sobą wezmę :) Chodzi o doradzenie mi jaki konkretnie samochód i jaki silnik do tego.

EDIT: Volvo s40 wpadło mi w oko zdecydowanie. Peugot 406 tak samo. A opłaca mi się kupować diesla ?
BagnerFahrer
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 13 04 2014
Auto: Polo III Sedan
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

08 Mar 2016, 20:54

BagnerFahrer napisał(a):No super ! Wkoncu mi ktoś sensownie odpowiedział :) Czekałem cały dzień. Czyli odradzasza Corollę E11 ?


A ja troszku widzę inaczej pewne fakty ... ponieważ corolla e11 jak będzie walnięta i źle zrobiona to pewnie wyjdzie na niej ruda ale jak nie to wielkiej walki z korozją nie będzie...

Co do porównania e11 vs 80ka (którą posiadałem chwilkę) są to auta pochodzące z innych epok gdzie 80ka jest kapciem który dużo pali, wolno jedzie a do tego poziom bezpieczeństwa jest w nim na poziomie zerowym...

I tak jak przy e11 vvti można polemizować co do jakości silnika tak e11 ze zwykłym 16V jest bez porównania lepszym wyborem i trwalszym.

Co do osiągów to 80ka 2,0 jedzie gorzej albo tak samo jak corollka 1,6 z tym że corollka o wiele mniej pali.

Do tego nie zapominajmy że wkładanie kasy w śmietniki które nie trzymają ceny bo jak więśwagen to tylko tdi jest wywaleniem pieniążków w błoto a zakup e11 zazwyczaj nie wiąże się z utratą wartości tylko troską o stan...

No i e11 1,4 16V spali praktycznie tyle samo co 80 tdi mająca milion przebiegu... i tak jak wynik 8l lpg nie jest trudny do osiągnięcia dla corollki tak dla 80ki jest to do zrobienia ale na holu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Mar 2016, 21:00

Dziękuję Panowie ! Naprawdę można na was liczyć. Dziękuję za sensowne podpowiedzi. Dużo mi to dało do myślenia. Audi 80 już sobie odpuszczam. Będę musiał znaleźć Corollkę w dobrym stanie i tak jak mówisz, może nie będzie, aż dużo walki z rudą. Volvo S40 i Peugot 406 mi się podobają, ale pojemność dla mnie trochę za duża a racji wysokich opłat. Prawo jazdy mam dopiero od roku, wiec dużo płace za ubezpieczenie. Więc szukałem silnika do max 1.6, bezawaryjnego, dynamicznego i żebym mógł bezpiecznie wyprzedać. Więc chyba zostanę przy Corolli E11. Czy jest to dobry wybór ? I jaki silnik polecasz do tego samochodu ?
BagnerFahrer
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 13 04 2014
Auto: Polo III Sedan
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

08 Mar 2016, 21:10

BagnerFahrer napisał(a):Więc szukałem silnika do max 1.6, bezawaryjnego, dynamicznego i żebym mógł bezpiecznie wyprzedać. Więc chyba zostanę przy Corolli E11. Czy jest to dobry wybór ? I jaki silnik polecasz do tego samochodu ?


Jak corollka to 1,6 16V bez vvti ponieważ większa pewność dobrego trafienia... jak nie masz konkretnych wyliczeń finansowych to do 7k-8k znajdziesz 1,6 g6 czyli z 6ką skrzynią.

Oczywiście jak znajdziesz 1,4 też nie zastanawiałbym się ponieważ na stacji benzynowej wynagradza brak ambicji... :D

Np:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeżeli ma nawet 100tyś.km. więcej to brać... (ale trzeba sprawdzić) :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Mar 2016, 21:23

Właśnie ją widziałem. A powiedz mi jeszcze jak możesz jak z komfortem jazdy ? Jeździ się tym w miare wygodnie. Nie chodzi o wnętrze, bo jestem niski, tylko o komfort prowadzenia i dynamikę jazdy. Oczywiście w miarę możliwości jak na tą cenę. Da się bezpiecznie wyprzedzać samochody ? Bo w moim Polo III w sedanie to trzeba nieźle dać po zaworach, żeby to w ogóle jechało a i tak śmierć w oczach. Lepszego auta w tej cenie nie znajdę jak Corolla E11. I powiedz co należy wymienić w tym samochodzie. Będę miał na pakiet startowy. Rozrządu chyba nie wymienia się tam, bo z tego co wiem to jest tam łańcuch o ile się nie mylę tak ?
BagnerFahrer
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 13 04 2014
Auto: Polo III Sedan
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

08 Mar 2016, 21:50

Wersja 1,4 3d jest wystarczająco jadąca natomiast w 5d już czuć trochę więcej kg.
Co do wymian to raczej nic nie ma co się psuje... sprawdź ogólnie auto na podnośniku.
Nie kupuj najtańszych zamienników ewentualnie oryginały poza aso.

Rozrząd jest na pasku wymiana co 100tyś.km. Pilnuj oleju żeby zawsze był na maxa podziałki na bagnecie.

Nic więcej nie powinno wyskoczyć.

Tylko nie napalaj się na ta z linka trzeba ją sprawdzić :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Mar 2016, 21:57

E11 to generalnie poprawny samochód, ale jak oczekujesz lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego niż w obecnym Polo, to nie ten adres. To zgniluch jak większość Japończyków. Jak byś znalazł jakiś przyzwoity egzemplarz, to koniecznie zobacz podłogę, czy nie posiada funkcji "flinston-napęd" i podłużnice, bo te elementy potrafią znikać w tych autach. Po za tym nadkola, progi. Jak znajdziesz przyzwoity egzeplarz, to koniecznie zainwestuj trochę gotówki w konserwacje(porządna jakieś 600-1000zł) i jakoś wytrzyma pewnie te 2/3 lata.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

08 Mar 2016, 22:28

pkc napisał(a):E11 to generalnie poprawny samochód, ale jak oczekujesz lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego niż w obecnym Polo, to nie ten adres. To zgniluch jak większość Japończyków. Jak byś znalazł jakiś przyzwoity egzemplarz, to koniecznie zobacz podłogę, czy nie posiada funkcji "flinston-napęd" i podłużnice, bo te elementy potrafią znikać w tych autach. Po za tym nadkola, progi. Jak znajdziesz przyzwoity egzeplarz, to koniecznie zainwestuj trochę gotówki w konserwacje(porządna jakieś 600-1000zł) i jakoś wytrzyma pewnie te 2/3 lata.


To może pochwal się nam w ilu e11 widziałeś tą straszną rdzę a były bez większych dzwonów?


Prawda jest tak że weryfikacja tej rdzy trwa 5min i nie potrzeba mieć 3 fakultetów. :mrgreen:
Oczywiście corollka na 100% jest bardziej podatna na korozję niż karoseria po ocynku ale traf takie muzeum jak 80ka która będzie bezwypadkowa żeby nie rdzewiała...
Co ciekawe opisujesz rdzewiejące podłużnice ale znowu Ci coś dzwoni ale nie w tym kościele bo to auto nigdy z tym nie miało problemów.

Ogólnie powtórzę tojka ma problem z rdzą jeżeli była po dzwonie ewentualnie trzeba zwrócić uwagę na dach przy uszczelce przedniej szyby, tylne nadkola ale z tym poradzi sobie nawet laik.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Mar 2016, 23:12

szybki napisał(a):To może pochwal się nam w ilu e11 widziałeś tą straszną rdzę a były bez większych dzwonów?

Większość e11, które woziliśmy na eksport do krajów rozwijających była przegnita, a duża część tych aut była w chwili sprzedaży eksploatowana na Polskich drogach. Znajomy blacharz też często gości w swoich progach takie Toyotki, bo zabezpieczenie tych aut jest słabe i jeśli nikt tego nie poprawiał, to rdzy będzie dużo.
szybki napisał(a):Oczywiście corollka na 100% jest bardziej podatna na korozję niż karoseria po ocynku ale traf takie muzeum jak 80ka która będzie bezwypadkowa żeby nie rdzewiała...

Typowy tekst osoby, która nie ma pojęcia o co chodzi z tym ocynkiem w Audi. Obejrzyj sobie podwozie 80 i innego auta w podobnym wieku, to zobaczysz o co chodzi z tym ocynkiem.

szybki napisał(a):Co ciekawe opisujesz rdzewiejące podłużnice ale znowu Ci coś dzwoni ale nie w tym kościele bo to auto nigdy z tym nie miało problemów.

Wiesz, ze ty nie widziałeś podłużnic przerdzewiałych w tych autach, nie oznaczy wcale, ze taki problem nie występuję. Chodź dużo częściej podłoga jest przerdzewiała.

szybki napisał(a):Do tego nie zapominajmy że wkładanie kasy w śmietniki które nie trzymają ceny bo jak więśwagen to tylko tdi jest wywaleniem pieniążków w błoto a zakup e11 zazwyczaj nie wiąże się z utratą wartości tylko troską o stan...

A to też dobry tekst :D Szkoda, ze w przypadku 80 bzdurny, bo akurat ten samochód od paru lat trzyma cenę i nie traci na wartości. Zaniedbana e11 też jest śmietnikiem, który tylko traci na wartości, także nie filozofuj.
No i zgadza się, ze 80 nie jest bezpiecznym autem, bo konstrukcyjnie jest stara, ale w którym miejscu e11 jest bezpieczna?
Nie mówię, ze autor ma kupować 80, bo w większości przypadków te auta są już mocno wyeksploatowane i fajnych egzemplarzy jest mało na rynku, ale podniecanie się e11, bo mało pali i jest bezawaryjna(o ile x letni samochód, po paru właścicielach może być bezawaryjny) jest delikatnie mówiąc śmieszne.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

09 Mar 2016, 09:11

pkc nie będę z Tobą polemizował mogę tylko zaproponować autorowi wizytę u mnie pokażę mu corollki e11ki, pokażę mu avensisy1 żeby mógł zobaczyć jak jadą i jak rdzewieją a później pójdziemy do mojego sąsiada fana ałdi i przejedzie się 80ką posłucha ile pali, ile kosztowała i porówna sobie do tojki.
Na dokładkę mogę pokazać sprowadzone z moją pomocą (w tamtym tygodniu) volvo 960 które jest wzorcem trwałości karoserii, bezwypadkowe żeby zweryfikować co się dzieje z nawet drobnymi uszkodzeniami karoserii ocynkowanej po latach jazdy...

Więc pkc zacznij od przeczytania tematu :

Autor potrzebuje zwykłego auta które ma być ekonomiczne, tanie, i nie być trumna na kółkach...
A audi jest trumną, jest paliwożerne, silniki benzynowe w wersjach tych "normalnych" pamiętają epokę kamienia łupanego a do tego 99% tych aut to jadące śmiecie.

BagnerFahrer więc jak chcesz możemy ustawić się w weekend może nawet jeden z avenów1 będzie do sprzedania i zobaczysz na czym polegają różnice i będziesz mógł sam stwierdzić co chcesz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Mar 2016, 15:11

Panowie, wasze porady dały mi dużo do myślenia. Lecz ja zdecydowałem się chyba jednak na Corollę E11, ponieważ jest chyba bezpieczniejsza niż Audi 80 to raz, ale nie chodzi w sumie o to. Szukam silnika do max 1.6, mało palącego a zarazem dynamicznego. Żeby Audi 80 w ogóle jechało i dało się bezpiecznie wyprzedać trzeba 2.0, a na taki silnik mnie nie stać no i jak mówi przedmówca 80 dużo palą, więc ten samochód odpada. Zostaje Corolla E11, po zakupie zainwestuję w konserwację, ponieważ samochód będzie stał pod chmurką. Także wybór chyba już padł na Toyotę, aczkolwiek czy poleciacie jeszcze jakiś samochód w kwocie do 6k ? Astra II mi się podoba, 1.6 8v jest ekonomiczny, ale dynamiką jazdy nie zachwyca, więc ten samochód już odrzuciłem. Polecacie coś jeszcze ?
BagnerFahrer
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 13 04 2014
Auto: Polo III Sedan
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna