Auto do gazu, silnik 1.2-1.6 do 10 tys zł

25 Lut 2010, 10:11

Witam,

Już wcześniej temat zakładałem odnośnie kupna samochodu, ale niestety ostatnio trochę popłynąłem z kasą i muszę zmienić swoje wymagania (tematu przez szukajkę nie znalazłem, co by nie było:))
Aktualnie budżet to 10 tys zł - auto, które w przyszłości chce zagazować sekwencją (zastanawiałem się nad kupnem już razem z gazem, ale wolę jednak samemu założyć nową instalację i być pewnym co będę miał pod machą).
Autko ma być ekonomiczne, na trasie palić max 8 litrów gazu (docelowo) czyli w okolicach 5 l benzyny. Nie musi być zrywne, większość spędze w trasie z 90 km/h na budziku wbitej piątce.
Moje typy:

Opel Astra II, 1.6 101 KM
[link do oferty na Allegro wygasł]
Opel Corsa C, 1.2, 75KM coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Audi A3, 1.6 101 KM:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Audi A4, 1.6 101 KM:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Skoda Fabia, 1.4 68 KM:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Skoda Octavia, 1.6 75 KM:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Toyota Corolla 1.3 86 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Toyota Yaris, 1.0 68 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Toyota Avensis, 1.6 106 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
VW GOLF IV, 1.4 75 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Peugeot 206, 1.1 60 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Renault Clio II, 1.4 75 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Renault Megane, 1.4 75 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Renault Thalia, 1.4 98 KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Auta podaje przykładowe - po prostu chce się nastawić na co mam patrzeć jak będę po komisach i giełdach chodzić (konkretne auta, i co ważniejsze jakie typy silników w nich).
Jeszcze jedno na czym mi zależy to balacharka - wiem tylko że w Audi i VW są najlepsze blachy - z kolei jakich aut unikać jeśli o to chodzi? Garażu nie mam, a z auta chciałbym 3-4 lata korzystać.

Dzięki z góry za pomoc :)
sadek86
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Gdańsk

25 Lut 2010, 11:18

Przeglądnąłem 3 samochody z Twoich linków (obie Audi i Golfa) i gołym okiem na zdjęciach widać że ta A4 miała niezłego dzwonka, natomiast co do A3 to tak samo, niechlujnie poskładany prawy przedni bok, zderzak dziwnie spasowany.
Golf wydaje się być ok. Silnik nie cudowny, nieco to mało do tego auta jeszcze do gazu.
Reszty aut już nie oglądałem po wrażeniach z Audi.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Lut 2010, 11:57

Większość aut które podałeś za 10 tysięcy będą albo w stanie agonalnym albo ich ceny zaczynają się właśnie od tej wartości i będziesz musiał szukać najtańszych egzemplarzy. Na Twoim miejscu zamiast zakładać LPG wziąłbym Fiata Brava w dieslu 1,9JTD. Jeśli koniecznie ma być auto w benzynie to szukałbym Nissana Almery I generacji lub Primery P11 albo Hondy Civic VI. Wybierając z modeli które podałeś szukałbym któregoś z Renault przy czym w przypadku Thalii do gazu lepiej nada się silnik 1,4 75KM niż 16 zaworowy 98KM.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

25 Lut 2010, 13:26

Do tego podałeś okropnie niskie ramy spalania - ciężko będzie Ci się zmieścić w 5 benzyny czy 8 litrach gazu, pokuszę się nawet o stwierdzenie że żadne z podanych przez Ciebie aut się w nim nie zmieści, jeśli takie ramy już muszą być to zostaje raczej diesel, ale jeśli już musisz na gaz to może Mazda 323.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Lut 2010, 13:33

I jeszcze do 10tys przecież większość będzie na skraju wyczerpania.
Ja z mojej strony rozejrzał bym sie za takim czymś:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
linki podałem tylko poglądowo
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Lut 2010, 14:11

stasiowski121 napisał(a):Do tego podałeś okropnie niskie ramy spalania - ciężko będzie Ci się zmieścić w 5 benzyny czy 8 litrach gazu, pokuszę się nawet o stwierdzenie że żadne z podanych przez Ciebie aut się w nim nie zmieści, jeśli takie ramy już muszą być to zostaje raczej diesel, ale jeśli już musisz na gaz to może Mazda 323.


A co z tą Oplą Corsa C? W sumie faktycznie o 5 l benzyny będzie trudno, ale znajomy w mieszanym cyklu spala 6 l corsą - to już z założoną sekwencją mogłoby się mieścić w 8 l gazu. Dobra sekwencja to podobno spalanie gazu tyle co benzyny - prawda to czy mit? (interesuje mnie sekwencja IV gen BRC)
sadek86
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Gdańsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5
    Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej. Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - ...

25 Lut 2010, 14:21

Firma BRC nie jest polecaną firmą jeśli chodzi o LPG z tego co się orientuję, natomiast ta Corsa C zmieści się zapewne w okolicach 5l/100km ale ta co podałeś w linku wydaje się jakby miała słupek od strony kierowcy innego koloru i z prawej strony jakby opadnięty zderzak.
Generalnie Opel Corsa 1.7 w dieslu tak ale nie koniecznie ta z linku, ale pojechać z kimś obeznanym w temacie warto jak nie masz daleko.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Lut 2010, 14:28

Astra II, Clio II i Megane nie beda na skaruju wyczeprania i jak juz chcesz to szukaj tych aut.
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

25 Lut 2010, 23:08

Do tej kwoty Mazda 323f, Honda Civic VI, Toyota Corolla, Fiat Bravo/Brava.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

01 Mar 2010, 10:33

Odświeżam swój temat. Na oku teraz mam VW Polo III (2000 lub 2001 rocznik, ze względu na świetne wnętrze - przykład tutaj macie: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]).
I teraz do was jeszcze jedno pytanie - lepszy będzie 1.9 SDI, czy też bardziej patrzeć na te mniejsze silniki benzynowe i je gazować? Np. 1.0 50 KM - tylko tu jeszcze jedno - przy takim małej pojemności silnik na 3 cylindrach pewnie jest, co nie?

Kryteria którę są dla mnie nadrzędne to jak najmniejsze przełożenie 100 km jazdy na złotówki (mam zamiar rocznie robić 25k km przez 3-4 lata) oraz żywotność silnika (czyli dajmy na to że auto ma jeździć jeszcze te 80-100k km)
Orientujecie się jeszcze czy w tej polówce jest pasek czy łańcuch rozrządu?

dzięki za odpowiedzi z góry :)
sadek86
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Gdańsk

01 Mar 2010, 14:12

Silnik 1.0 50km chcesz gazować,przecież to bedzie straszny mół :roll: piszesz że bedziesz robił rocznie ok 25tkm więc moze bardziej bym sie zastanowił nad dieslem bo bedzie napewno tanszy w eksploatacji.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Mar 2010, 16:53

Jak dla mnie silnik ten nawet bez gazu ledwo ciągnie to auto dlatego poważnie zastanowiłbym się jednak nad jednostką SDI ale niekoniecznie tą z linku bo wnętrze to może i ma ładne ale błotnik od strony kierowcy inny i nie jestem pewien ale drzwi kierowcy też inny odcień mają. I do tego przód wydaje się jakoś kiepsko spasowany.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

01 Mar 2010, 17:31

Zrobiłem małą symulację jazdy na różnych silnikach z różnym paliwem - wszystkie dane ze strony, hmm.. nie wiem czy mogę reklamować, ale zawiera aktualne dane ceny paliw , spalanie z relacji kierowców (średnia na bazie 50-100 ocen).

Silniki brane pod uwagę i ich spalanie średnie w cyklu mieszanym
1.0 50 KM - 6,4 l/100 km (PB)
1.4 60 KM - 6,9 l/100 km (PB), 7,8 l/100 km (LPG)
1.4 16V 75 KM - 6,7 l/100 km (PB), 9,2 l/100 km (LPG)

1.9 SDI 64 KM - 5,4 l/100 km (ON)

PB (1.0 50KM):
Na 100 km:
6,4 x 4,32 = 27,65
Na cały rok:
27,65 x 250 = 6912,5
3 lata użytkowania:
20 737,5 zł

LPG (1.4 60 KM):
Na 100 km:
7,8 x 2,03 = 15,83
Na cały rok:
15,83 x 250 = 3957,5
3 lata użytkowania:
11 872,5 zł
Do każdych 100 km trzeba doliczyć koszta PB potrzebne do rozgrzania silnika - licząc że 3km ze 100 trzeba przejechać jeszcze na PB (do pracy mam 50 km, gdzie będę jeździć codziennie) to 0,03 x 27,65 = 0,83 zł x 250 = 207,35 x 3 = 622,13 zł
Całkowity koszt 3 lat użytkowania:
12 494,63


ON (1.9 SDI):
Na 100 km:
5,4 x 3,83 = 20,68
Na cały rok:
20,68 x 250 = 5170
3 lata użytkowania:
15 510 zł

Wniosek: Zwrot jazdy na gazie względem PB po około 40t km czyli okres około 1,5 roku. Różnica między SDI a LPG to kwota rzędu 100 zł różnicy w ciągu miesiąca - można powiedzieć że koszta całkiem porównywalne, biorąc pod uwagę jeszcze przeglądy instalacji gazowej. Pomysł z dieslem w sumie nie jest faktycznie taki najgorszy - tym bardziej, że z diesli biorę pod uwagę raczej tylko SDI - bez turbiny, gdzie jedna droga naprawa zawsze odpada.
sadek86
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Gdańsk

01 Mar 2010, 17:51

Niech zgadne stronka to auto centrum??
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Mar 2010, 18:03

barol91 napisał(a):Niech zgadne stronka to auto centrum??


Dokładnie :)
Bardzo pomocna stronka, szczegółowo opisane modele aut, z różnymi typami silników itd.
sadek86
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Gdańsk