Auto do ok 30 tyś

17 Sie 2015, 16:29

Witam,

Poszukuje auta 5 drzwiowego diesel lub benzyna, która dobrze współgra z gazem. Jeśli auto z silnikiem benzynowym to do 31 tyś ponieważ sam chce założyć gaz, a jeśli diesel to do max 34 tyś. Do pracy mam 40 km w jedną stronę, a więc pokonuję min. 80 km dziennie, drogą ekspresową. Rocznie będe robił przebieg ok. 25 tyś km. Fajnie jakby auto było z mocniejszym silnikiem. Jeśli silnik byłby do pojemności 2.0 to istnieje możliwość sprowadzenia auta z Holandii. Spalanie 12/13 gazu jest ok w przypadku mocniejszego silnika, ale 9l ropy w dieselu to trochę dużo. Jak zwykle ważne też aby auto było jak najmniej awaryjne oraz części były w przystępnych cenach.

Auta, którymi na chwilę obecną się interesowałem to:
- Honda Accord VII najlepiej silnik 2.4, ale raz, że mało dostępne, to dwa dość stary rocznik w tych pieniądzach
- Renault Laguna i Megane III - tu silnik benzynowy 2.0 150KM podobno słabo nadaje się do gazu, podobno dobry jest diesel 1.5 i 2.0. Podoba mi się wersja GT, ale na nią mam za mało kasy. Plusem jest, że tu rocznik 2008/2009 jest do kupienia. Wiem, że przebiegiem się nie jeździ ale jednak jest różnica w Renault 2009, a Honda 2004r.
- Seat Leon FR ale tu chyba silnik TFSI nie nadaje się do gazu, a ten silni 170KM TDI podobno jest awaryjny.

Co do nadwozia to nie robi mi to prawdę mówiąc większej różnicy np. Megane bardziej podoba mi się w wersji kombi niż hatchback . Aktualnie nie mam rodziny i na co dzień raczej nie wykorzystywałbym pojemności kombi, ale zawsze może trafić się potrzeba coś przewieźć, a jeśli do tego auto fajnie wygląda to tym bardziej jestem za. Jeśli jeszcze potrzebujecie jakiś info to dajcie znać dopiszę co do moich oczekiwań.
compressed
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

17 Sie 2015, 20:15

compressed napisał(a):tu silnik benzynowy 2.0 150KM podobno słabo nadaje się do gazu, podobno dobry jest diesel 1.5 i 2.0

słabo Ci nagadali. 1,5dCi to szmelc, a 2,0T bardzo dobrze współpracują z LPG. Na zwykłe 2,0 też nie narzekają
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Sie 2015, 12:01

Czytałem, że silniki 2.0T 170 i 205 KM w Lagunie nadaja sie do gazu, gorzej z 2.0 bez turbo.

A co myślicie o Alfie Romeo 159 1.9 JTD? W tych pieniądzach da się kupić zadbany egzemplarz?
compressed
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

18 Sie 2015, 12:39

Spokojnie da się ustrzelić ładną 159 1,9JTD. Jak rozpatrujesz ją to zerknij na Saaba 9-3 po lifcie z tym samym silnikiem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Sie 2015, 13:49

dzida napisał(a):Na zwykłe 2,0 też nie narzekają

Dzida pisałem nieraz już,że zwykłe 2.0 140KM W L3 to kupa,na którą trzeba uważać,chodzi o silnik M4R Nissana.
Wady:

- reczna regulacja luzu zaworowego co ok 60 tys. trzeba rozpinac rozrzad i wyciagac walki, na LPG trzeba to skrocic do 30-40 tys

- z LPG nie wspolpracuje za dobrze, choc sa tacy co maja i jezdza, ale sa tez tacy co po nieduzym przebiegu wymieniaja silnik, ba zdarzaja sie problemy nawet na samej benzynie, z odpalaniem, duzym spalaniem i spozyciem oleju

- miekkie gniazda zaworowe, potrafia sie tez wypalic na samej benzynie, niby po 2010 roku poprawiono to, ale nie ma potwierdzenia

- w tym silniku wystepuje wspomaganie kierownicy jako pompa elektryczna hydrauliczna bez zmiennej geometri

- zazwyczaj slabe wyposazenie

- ciezka odsprzedaz

- spalanie wcale nie jest mniejsze wzgledem 2.0T

- slabe osiagi

- kolo dwumasowe

- problemy z odpalaniem i gaszeniem

- wyjąca skrzynia
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

18 Sie 2015, 13:54

compressed napisał(a):Czytałem, że silniki 2.0T 170 i 205 KM w Lagunie nadaja sie do gazu

Wady:

- pasek rozrzadu

- kolo pasowe walu ktore po ok 120 tys lubi sie rozleciec gdyz jest to guma zwulkanizowana z metalem

- wystepuje tylko z automatem choc same skrzynie wcale nie uchodza za awaryjne

- dla niektorych duze spalanie jak sie bedzie szalec

- bardzo mala liczba egzemplarzy z drugiej reki

- sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy obok turbo



Zalety:

- duzy zapas mocy

- turbina z plaszczem wodnym, bardzo trwala

- stosowany w wielu generacjach, LII, LII ph II, Espace IV, Megane

- spalanie w stosunku do mocy i masy auta nie jest olbrzymie, choc wiadomo ze zalezy tylko od nogi kierowcy

- brak dwumasy ze wzgledu na automat

- bardzo dobrze znosi LPG

- mozliwy i latwy chiptuning

- wspomaganie na zwyklej pompie napedzanej paskiem osprzetu, ze zmienna sila wspomagania

- turbina bez zmiennej geometrii

Silnik 2.0T 205 KM ktory wystepuje w Lagunie III, Lagunie II i Megane RS to ta sama konstrukcja co wersja 170KM tylko posiada wieksza turbine, zmieniony program, a takze wieksze wtryskiwacze, po za tym konstrukcja samego silnika jest taka sama. Ten w LIII GT wystepowal tylko z manualem ale i dwumasa.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Volvo V40 - pięć gwiazdek w Euro NCAP
    Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony ...

18 Sie 2015, 17:22

alfa145boxer napisał(a):Silnik 2.0T 205 KM ktory wystepuje w Lagunie III, Lagunie II i Megane RS to ta sama konstrukcja co wersja 170KM tylko posiada wieksza turbine, zmieniony program, a takze wieksze wtryskiwacze, po za tym konstrukcja samego silnika jest taka sama. Ten w LIII GT wystepowal tylko z manualem ale i dwumasa.


Czytałem, że trwałość silnika 2.0T w Renault to 500 tysięcy kilometrów, tylko niestety nie wiem wersji z jaką mocą to dotyczyło. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Sie 2015, 18:53

alfa145boxer napisał(a):Dzida pisałem nieraz już,że zwykłe 2.0 140KM W L3 to kupa,na którą trzeba uważać,chodzi o silnik M4R Nissana.

cały czas mi się myli z poprzednim takim jak Twój :?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Sie 2015, 19:20

za 30k można by się pokusić o 159 2.4 JTD :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Sie 2015, 19:29

A jak ze spalaniem 2.4 JTD i jak wygląda awaryjność oraz ceny części w stosunku do 1.9? Czyli co radzicie odrzucić z tego co podałem? Może macie jakieś inne propozycje, swoje?
compressed
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

18 Sie 2015, 19:59

Na trasie 2.4 spali tyle samo albo minimalnie mniej od 1.9. W mieście 1-1.5l więcej.
Od siebie dorzucam Mondeo mk4 2.0, Accorda VII 2.4
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Sie 2015, 14:42

8 litrow w miescie to troche duzo :/ Laguna GT odpada z tego co wyczytalem bo to jest koszt 40tys. Saab podoba mi sie z zewnatrz, ale deska rozdzielcza jest taka srednia. Czy cos oprocz aut, ktore wymienilem w pierwszym poscie jest godne polecenia?
compressed
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

19 Sie 2015, 15:00

8litrów benzyny czy oleju napędowego?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

19 Sie 2015, 20:22

8l oleju napędowego
compressed
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

19 Sie 2015, 22:12

A jaki diesel spali mniej niż 8l ON w mieście? Chyba 1.5 dCi.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002