Auto do ok. 9000zł, r.2000+

27 Sty 2015, 09:59

j0zek napisał(a):Taka prawda panie, wystarczy szukac u zrodla i masz czesci za grosze.


Taaa, szczególnie do takich unikatów jak MG. Czytałeś wogóle temat dostępności części do tak niby popularnych aut jak Fiesta mk5? MG wybada tu jeszcze gorzej od Fiesty pod tym względem.

kirin88 napisał(a):Części do mg na allegro nie brakuje i są w dość przyzwoitych cenach na szczęście. Jedynie do polifta z blacharką jest trochę trudniej ale na allegro wszystko jest.


Taak, chyba w twoim mniemaniu. Gdzie masz tego pełno? Pełno to masz części do Punto, Seicento, Lanosa, Astry.

kirin88 napisał(a):Ciekawe praktyku z iloma MG miałeś styczność?


Było kilka Roverów i chyba bodajże jeden MG po kolizji którego klient przyjechał mi zrozpaczony że nie może znaleźć elementów do przedniej części auta, bo te nadawały sie tylko do wymiany. Powiedziałem mu że chętnie mu pomaluje i wymienię ale jeśli sam mi je przywiezie. Gościu przepadł jak kamień w wodę. Po jakimś czasie będąc w poszukiwaniu części na pobliskim szrocie widziałem pozostałości jego auta. więc jaki morał z tego? gościu widocznie oddał auto na skup/złom :idea:
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

27 Sty 2015, 13:28

j0zek napisał(a):Minusem może być taka sytuacja, że ostatecznie dostanie się auto nie w tym silniku, które się chciało i nie w tym kolorze.


Inny kolor można przeboleć, ale jeżeli chodzi o silnik to już się nastawiłem na diesla, ze względu na tą nieszczęsną uszczelkę. Podobno to wydatek rzędu 1,5 tysiąca, więc już chyba będzie lepiej poczekać :)
A polecacie jakieś strony z ogłoszeniami z zagranicy? Obecnie szukałem na takich stronach jak: gocar.be, suchenmobile.de, ooyyo.com i fahrzeuge.autoscout24.de, ale ciężko o jakieś oferty w moim przedziale cenowym :(
marillion
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

27 Sty 2015, 13:43

a [b]mobile.de[/b] sprawdzałeś?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

27 Sty 2015, 14:00

A jak diesel to ok, statystycznie jest ich więcej.
Najciężej dostać 1.8 VVC

Za naprawe HGF w K serii zapłacisz max 1200 ze wszystkim.
j0zek
 

27 Sty 2015, 14:24

Koniu napisał(a):a mobile.de sprawdzałeś?

Tak

Po przejrzeniu tematów o rejestracji zagranicznego auta nie wiem, czy się nie wycofam z pomysłu sprowadzania go. Wysokie koszty (bodajże 760zł) i dużo formalności, które przeoczone prowadzą do problemów z rejestracją, nie wiem czy chcę się pakować w coś takiego, czy nie lepiej poczekać na sensowną ofertę w Polsce.

j0zek napisał(a):Za naprawe HGF w K serii zapłacisz max 1200 ze wszystkim.

Prawdą jest, że da się uniknąć ścierania tej uszczelki? Natknąłem się na takie opinie, ale niestety żadnych konkretów. W takim wypadku bardziej by mnie kusiła benzyna :D
marillion
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

27 Sty 2015, 15:19

Prawda jest taka, że jedno auto przy przebiegu powiedzmy 220 tys. może mieć wymieniana uszczelkę kilka razy, gdy inne np. raz albo wcale.
Wszystko zależy od tego jak jest eksploatowane auto oraz w przypadku potencjalnego HGFu naprawiane.
Nie powinno się kręcić na wysokie obroty zimnego silnika - biegi w tej fazie najlepiej zmieniać do 2500 obrotów, jak dojdzie do optymalnej temperatury roboczej to można się już bawić, po dłuższej trasie też zaleca się kilkanaście sekund odczekać (jak w dieslu) zanim się zgasi silnik.
Ponadto warto co jakiś czas kontrolować poziom płynu chłodzącego, obserwowanie czy nie przekraczamy temperatury roboczej.
Wiadomo, że to wszystko na 100% nie zapewni spokoju z uszczelką na zawsze, ale w bardzo dużym stopniu wcześniej wykryte jakieś objawy nie muszą się kończyć największym wydatkiem.
Ale na prawdę z doświadczenia mojego oraz innych użytkowników jak się dba to nie jest to wielki problem, aczkolwiek wszędzie o tym piszą ze względu na dość wysokie koszty naprawy w stosunku do wartości auta.

Warto zwrócić uwagę, że dużo serwisów nie ogarnia specyfiki tego silnika i nawet gdy jakiś Mietek wymieni uszczelkę to po jakimś czasie okazuje się, że znowu padła - a no padła dlatego, że zrobił robotę chałupniczo. Oprócz samej uszczelki należy wymienić również szpilki ( zużyte z wyglądu na pierwszy rzut oka wyglądają ok, natomiast mają mikro odkształcenia, które nie mogą mieć miejsca przy wymianie, często planowana/regenerowana jest również sama głowica oraz kilka innych pierdół. Także warto auto z takim przypadkiem zostawić u dobrego obeznanego mechanika, a takich w obecnych czasach już nie brakuje.
Ale powtarzam awaria mimo mówienia na jej temat na każdym kroku zdarza się nie tak często jak mogłoby się wydawać, a nawet jak już padnie to gdy jest dobrze naprawiona i auto dobrze eksploatowane to na 99% juz uszczelki nie będziesz musiał robić. (no chyba, że będziesz autem chciał jeździć kolejne 200-250 :P)
j0zek
 

27 Sty 2015, 18:16

j0zek napisał(a):Ale powtarzam awaria mimo mówienia na jej temat na każdym kroku zdarza się nie tak często jak mogłoby się wydawać, a nawet jak już padnie to gdy jest dobrze naprawiona i auto dobrze eksploatowane to na 99% juz uszczelki nie będziesz musiał robić. (no chyba, że będziesz autem chciał jeździć kolejne 200-250 )


To rzeczywiście zdecyduję się na "pierwsze lepsze" ogłoszenie warte zainteresowania :D
marillion
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

27 Sty 2015, 18:32

Popatrz jeszcze na MG ZS:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Zapewniam, że to ogłoszenie jest 100% pewne, tak doinwestowanego auta i zadbanego nie znajdziesz i raczej ze świeczką szukać drugiego.
j0zek
 

27 Sty 2015, 21:56

Do tego jeszcze forumowa :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

28 Sty 2015, 19:12

Ładne autko, ale wydaje mi się za duże. Bardzo krótko mam prawo jazdy i mam problem z parkowaniem w większych autach, a szkoda byłoby zarysować :D
marillion
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

28 Sty 2015, 19:17

marillion napisał(a):Ładne autko, ale wydaje mi się za duże. Bardzo krótko mam prawo jazdy i mam problem z parkowaniem w większych autach, a szkoda byłoby zarysować

Chwila moment i się przyzwyczaisz :D Jedynie musisz brac poprawkę na kufer, którego nie widać w lusterkach :D
Ten ZS to na prawdę rarytas wart zainteresowania.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

28 Sty 2015, 20:32

Trudna decyzja, bardzo trudna. Nie wiem czy zostać przy MG ZR'u, obecnie to jest mój lider, ale jeśli nie trafi mi się żaden dobry egzemplarz to nie będę brać na siłę. Niestety zakup został przełożony na wiosnę (mam nadzieję, że tylko do tego czasu). Oprócz MG jeszcze rozważam: Hondę Civic VI V-Tec, Opla Astrę II, Mazdę 323f, Peugeot 406, ale w wersji coupe.
marillion
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

28 Sty 2015, 22:15

Zastanow sie jeszcze nad takim mg zs. Po tygodniu bedziesz mega szczesliwy ze sie zdecydowales. Duzy nie jest moZe na poczatek, ale po 2 tygodniach przyznasz mi racje. Tez po zdaniu prawka chcialem kupic Clio:D ale kupilem co innego i kazdego dnia wspominalem jaki bym blad popelnil kupujac ten francuski badziew:D
Nie boj sie parkowania, wpierw parkuj tam gdzie wiecej miejsca az wyczujesz auto i jego prawy przedni naroznik:)
j0zek
 

29 Sty 2015, 00:04

A jak wypada zestawienie mg zr/zs? Chodzi mi o awaryjność i osiągi
marillion
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

29 Sty 2015, 00:15

marillion napisał(a):A jak wypada zestawienie mg zr/zs? Chodzi mi o awaryjność i osiągi


Jeśli chodzi o osiągi to ZR nie ma podejścia do ZS..
Awaryjność powiedziałbym podobny poziom, z tym że trochę drożej wyjdzie ZS ze względu na 6 cylindrów.
Odnośnie spalania to ZS więcej pali - wiadomo V6 łyknąć trochę musi, ponadto jest cięższy od ZR i ma trochę więcej koni.

Ale jak się przejedziesz ZSem i okaże się, że kupisz to będziesz zadowolony, że wybrałeś większe i mocniejsze
j0zek