Auto do pracy - 30k km/rok - 15tyś. budżet

04 Wrz 2016, 20:26

Serdecznie witam wszystkich forumowiczów.

Jako, że podjąłem nową pracę poza miejscem zamieszkania, automatycznie padła decyzja o zakupie 4 kołowego środka lokomocji. Poniższe informacje nakreślają moje wymagania:

Estymowany przebieg: Codziennie 2x60km (ok. 30 tys km rocznie)
Stosunek cyklu miasto-trasa: 20% miasto - 80% trasa (wsie, lasy etc.)
Linia nadwozia: Hatchbag lub kombi, ew. większy sedan
Typ paliwa: Diesel
Dynamika: Nie musi "rwać" byle by spokojnie dojechać od A do B i móc wyprzedzić traktor/ wóz dostawczy ;)
Koszty eksploatacji: Będę ładował dużo w paliwo więc zdecydowanie niedrogie
Obszar poszukiwań: Do końca miesiąca Mazowieckie, później Lubuskie/Zachodniopomorskie
Budżet: do 15 000 zł

Przewertowałem niejedno forum i wyłoniłem kilka typów. Niestety nie posiadam na tyle wiedzy motoryzacyjnej aby wybrać auto z niezawodną jednostką napędową. Każda sugestia i nowa propozycja będzie mile widziana. Chodzi mi konkretnie o ustalenie docelowego modelu. Wszelkie kruczki i co sprawdzać przy zakupie, odszukam już sam :)

Moje typy:
- VW Passat 1.9 TDI
- Ford Focus MK1 1.8 TDDI/ MK2 (jaka jednostka byłaby tu najlepsza?)
- Volvo S40 (tutaj także nie wiem jaki silnik)
- Fiat Stilo 1.9 JTD
- Audi A4 B5 1.9 TDI/ A6 2.5 TDI
- Saab 9-3 (jaka jednostka ??)
- Citroen C4/C5 (jaka jednostka ??)
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2016, 00:47

Focus mk2 2.0 TDCI
Passeratti/a4/a6 1.9 TDI ok, jeśli masz u siebie dobre drogi
Saab 1.9 120KM
c4/c5 2.0 HDI,w c4 ew 1.6 HDI
Jak dla mnie na stilo trochę szkoda takiej kasy.

Wobec przebiegów skupiłbym się na autach wielkości Passata. Możesz również wziąć pod uwagę Vectrę 1.9 120KM, Lagunę mk2 FL 2.0 dci

O dobrego Saaba z tym silnikiem w tym budżecie może być ciężko, prędzej ustrzelisz Vectrę (dawca płyty podłogowej dla 9-3)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2016, 09:41

Dziękuję za odpowiedź.

Co do Focusa to czy ma znaczenie jakiej mocy bedzie jednostka ? Wiem, że jest kilka wersji.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2016, 13:14

Jeśli chodzi o 1.6 TDCI, to lepiej szukaj 109KM , mimo że ma FAP, dwumas i turbo VTG. Jedzie o wiele lepiej od 90KM, a FAP nie jest tak upierdliwy jak DPF, musisz jedynie uzupełniać specjalny płyn, jednak u mnie po pokonaniu 90kkm jeszcze nie trzeba tego robić. Jeśli jednak auto ma latać na trasach, gdzie prędkości często przekraczają 120km/h lepiej brać 2.0 TDCI, bo ma 6 biegów, co razem z pojemnością przekłada się na większy komfort akustyczny no i niskie spalanie.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Wrz 2016, 11:26

Witam ponownie,

Im bardziej pogłębiam wiedzę tym bardziej czuję się skołowany... zacząłem mocno zastanawiać się nad ofertą aut francuskich. Lista wygląda jak poniżej:

- Ford Focus Mk2 2.0 TDCI 115KM
- Fiat Stilo 1.9 JTD
- Citroen C4 1.6 HDI 90KM
- Peugeot 307 (FL) 1.6 HDI 90KM
- Volvo S60 2.4 D5 (słyszałem, że są pancerne)

Czytałem, że jednostki HDI nie mają dwumas i filtrów cząstek stałych. Acz we fransuckich autach występują problemy z elektroniką sterującą.

Generalnie czytając o kosztach utrzymania Diesla zaczynam się zastanawiać nad beznzyną z lpg, acz tutaj z kolei boję się o przyszłośc tego ostatniego (niedawna ustawa i spowodowany przez nią skok cen gazu). Czy waszym zdaniem warto jednak bardziej łyknąc PB + LPG ?
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

19 Wrz 2016, 22:15

Powyższe modele ciężko porównać (4 pierwsze vs s60). Jednak nasuwa się kilka konkluzji:
Volvo najlepsze na trasy, ale najdroższe w utrzymaniu
Peugeot i Citroen będą najtańsze w utrzymaniu jeśli chodzi o napęd (brak FAP, VTG i dwumasu)
Fiat ma świetny silnik, ale kapryśną elektronikę. No i jak dla mnie nie warto wydawać na niego tematowej sumy, ponieważ jak trochę dołożysz, można się zastanowić na nowszym Bravo.
Focus to taki mocny średniak, acz chyba masz na myśli 1.8 TDCI, bo nie było takiej wersji, o której piszesz. Akurat ten 1.8 to kiepski wybór (dużo pali, przestarzała konstrukcja)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Współczesne sportowe Toyoty
    Celica, MR2, Supra czy Corolla AE86 – te samochody znają wszyscy. Ich następca, tylnonapędowe coupe GT86, to jeden z ulubionych samochodów współczesnych drifterów. Jego pojawienie się w salonach ...

20 Wrz 2016, 09:34

Przepraszam za pomyłkę, oczywiście chodziło mi o Focusa 2.0 136KM.

Po przeanalizowaniu rynku części zamiennych Volvo jednak musi odpaść.
W nowoczesnych dieslach najbardziej martwią mnie konstrukcje z wtryskami Common Rail. Czy jesteście w stanie polecić modele z jednostkami opartymi na bardziej oszczędnych w naprawach rozwiązaniach technicznych ?

Co do zestawienia dodałem trzy modele:

- Ford Focus Mk2 2.0 TDCI 115KM
- Fiat Stilo 1.9 JTD
- Citroen C4 1.6 HDI 90KM
- Peugeot 307 (FL) 1.6 HDI 90KM
- VW Bora 1.9 TDI
- Toyota Corolla E12 2.0 D4D
- Opel Astra III-gen. (mam wątpliwości, która jednostka)
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2016, 16:11

"W nowoczesnych dieslach najbardziej martwią mnie konstrukcje z wtryskami Common Rail. Czy jesteście w stanie polecić modele z jednostkami opartymi na bardziej oszczędnych w naprawach rozwiązaniach technicznych ?"
Żaden samochód, który kupisz nie będzie bezawaryjny. IMO nie ma sensu patrzeć na to w jakieś technologii jest realizowany wtrysk a na stan samochodu i szukać czegoś z w miarę pewną historią. BTW to focus mk2 i volvo s40 to technicznie to samo a części są w większości zamienne

A jeśli odpada CR to:

- Ford Focus Mk2 2.0 TDCI 115KM
- Fiat Stilo 1.9 JTD
- Citroen C4 1.6 HDI 90KM
- Peugeot 307 (FL) 1.6 HDI 90KM

- VW Bora 1.9 TDI
- Toyota Corolla E12 2.0 D4D
- Opel Astra III-gen. (mam wątpliwości, która jednostka)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Wrz 2016, 17:32

aple4 napisał(a): Ford Focus Mk2 2.0 TDCI 115KM
to w końcu 2.0 TDCI czy 1.8 TDCI? Bo raz podajesz dane dla jednego, innym razem dla drugiego.
aple4 napisał(a):W nowoczesnych dieslach najbardziej martwią mnie konstrukcje z wtryskami Common Rail
tutaj nie ma się czego bać. No i pompowtryski w takim 1.9 TDI też tanie nie są, a silnik pracuje jak traktor.
Bardziej patrz na to konstrukcję wtryskiwaczy oraz ich producenta. Te regenerowalne to bodaj piezoelektryczne chyba od Denso... albo Siemensa, nie pamiętam (piszę tutaj o 1.6 HDI/TDCI). Musisz zgłębić temat.
Na wstępie odpuść te:
-c4
-Stilo
-Bora
-Corolla 2.0 d4d

gdybym pokonywał 30k/rok to zainteresował bym się klasą o oczko większą typu Mondeo, choć wybór dobrego diesla jest tam dość utrudniony

aple4 napisał(a):Opel Astra III-gen. (mam wątpliwości, która jednostka)
1.9 CDTI 120KM
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2016, 19:42

mike napisał(a):to w końcu 2.0 TDCI czy 1.8 TDCI? Bo raz podajesz dane dla jednego, innym razem dla drugiego.

Poprawiłem się w kolejnym poście :) Oczywiście chodzi o 2.0 136KM

Poczytałem trochę o silnikach 1.6 HDI. Wiem, że nadające się do regeneracji są wtryski elektromagnetyczne firmy Bosh. Piezoelektryczne Siemansa są niestety nieregenerowalne. Powinienem szukać sinlika oznaczonego symbolami 9HX (DV6ATED4). Rozumiem, że silniki mają tablice znamionowe, na których mogę sprawdzić wersję ?

Po przeczytaniu waszych sugestii (za które notabene jestem bardzo wdzięczny), swoje poszukiwana będę skupiał na poniższych modelach:

- Ford Focus Mk2 2.0 TDCI 136KM
- Peugeot 307 (FL) 1.6 HDI 90KM
- Opel Astra III-gen. 1.9 TDCI 120KM

Wciąż kusi Fiat Stilo gdyż mógłbym go kupić po niedużej cenie i za resztę "dopieścić". Jednak głosy o wadliwej elektronice trochę zniechęcają.
Mam jeszcze pytanie dotyczące Tej Toyoty Corolli E12 - dlaczego powinienem ją skreślić ? Czy posiada jakieś istotne wady fabryczne ?
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2016, 20:07

aple4 napisał(a):Wiem, że nadające się do regeneracji są wtryski elektromagnetyczne firmy Bosh. Piezoelektryczne Siemansa są niestety nieregenerowalne.
no jakoś tak, nigdy nie wiem :o
aple4 napisał(a):Poprawiłem się w kolejnym poście
aby w tym samym napisać (błędnie), że szukasz 2.0 TDCI 115KM :wink: no ale nie łapmy się już za słówka
aple4 napisał(a):Mam jeszcze pytanie dotyczące Tej Toyoty Corolli E12 - dlaczego powinienem ją skreślić ? Czy posiada jakieś istotne wady fabryczne
sama e12 to bardzo udane i trwałe auto, ale 2.0 d4d (116KM) jest kapryśna i ma drogi osprzęt.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2016, 20:20

mike napisał(a):aby w tym samym napisać (błędnie), że szukasz 2.0 TDCI 115KM no ale nie łapmy się już za słówka


No tak zauważyłem właśnie, że błędnie przekopiowałem listę :)

Zatem pozostajemy przy poniższym:

- Ford Focus Mk2 2.0 TDCI 136KM
- Peugeot 307 (FL) 1.6 HDI 90KM
- Opel Astra III-gen. 1.9 TDCI 120KM

Jeżeli macie jeszcze jakieś propozycje to chętnie się im przypatrzę.
Serdecznie dziękuję za udzielone odpowiedzi :)
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2016, 10:58

Ja tam bym kupił benzynę z gazem ;) nie martwił się czy rano przy 20 stopni mrozu odpali czy czasami aku nie jest za stary, o wtryski i dwumasy dpfy eh :)
Damiankox
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 08 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.2 dti
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001