Auto "miejskie", nowe - jakie kupić?

12 Kwi 2015, 10:34

tak tak, tylko, że wszyscy już oferują ja w najbiedniejszych wersjach nawet czasem w niższym segmencie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Kwi 2015, 10:36

dzida napisał(a):Mazda ma wynalazek w postaci wtrysku bezpośredniego jak coś.
A specem nie jestem w tych niuansach silnikowych, wiem że nie chcę żadnych turbosprężarek, to w tym silniku mazdy o nazwie SkyActive też jest coś podobnego? Muszę uzupełnić wiedzę z tego zakresu bo nie czuję tego.
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

12 Kwi 2015, 10:38

Właśnie nie wiadomo co z tą Mazdą będzie :/
Wersja premium w Yarisie :lol: Nie ma co, nazewnictwo mają super :mrgreen:
Powinni złote klamki dawać w tej wersji :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Kwi 2015, 10:45

Turbosprężarka nie jest zła, bo dzięki niej silnik osiąga większą moc z małej pojemności ale najważniejszą zaletą jest to, że mamy wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie więc auto wydaje się dynamiczniejsze, bo jest elastyczne.

Jeśli chodzi o rodzaj wtrysku to mamy w tej chwili stosowane dwa rodzaje. Pierwszy to wtrysk pośredni (MPi). Rozwiązanie to polega na tym, że wtryskiwacz jest umieszczony przed cylindrem w kolektorze wlotowym i wtryskuje paliwo do kolektora, które miesza się z powietrzem i wpada do cylindra. Sprawdzony system nie sprawiający problemów.
Drugie rozwiązanie to wtrysk bezpośredni (np. FSI, GDI itp w zależności od marki). Tutaj wtryskiwacz umieszczony jest bezpośrednio w cylindrze. Paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra co wg producentów pozwala lepiej wymieszać do w komorze spalania i mniej go zużyć. Jako, że wtryskiwacz jest w cylindrze musi być chłodzony wtryskiwanym paliwem - dlatego niemożliwe jest przerobienie auta na LPG z pominięciem wtryskiwacza więc albo auto pali LPG i benzynę albo wykorzystuję się go do wtryskiwania LPG (droga instalacja). Pomijając sprawę LPG, stosowanie wtrysku bezpośredniego najczęściej powoduje osadzanie się nagaru na zaworach co skutkuje spadkiem mocy. Dobrze dla producenta (serwisu), gorzej dla klienta.

Z dwojga złego wolałbym turbosprężarkę ale z silnikiem z wtryskiem pośrednim ;) (nie żadne FSI, TFSI itp.)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Kwi 2015, 10:49

O dzięki za krótkie przybliżenie, no ja właśnie raczej tak się skłaniam (może zachowawczo) w stronę MPI. Do te pory raczej takimi jeździłem a planuję następnym przejechać te 200 tys. ale bez problemów z silnikiem dlatego boję się tych nowych wynalazków.
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

12 Kwi 2015, 10:50

A może jeszcze takie coś:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
asdf550
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Krk
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lexus IS200
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - gama silników
    SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane ...

12 Kwi 2015, 10:55

Jakoś Seata Ibizę wyeliminowałem, już nie pamiętam powodu - chyba o zbyt wysokie spalanie chodziło - tak w cyklu miejskim to jest 8l (według producenta) przy silniku 1,4 85KM
Ostatnio edytowany przez przywoj, 12 Kwi 2015, 10:58, edytowano w sumie 1 raz
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

12 Kwi 2015, 10:56

przywoj napisał(a):raczej tak się skłaniam (może zachowawczo) w stronę MPI.

bardzo dobre podejście - śpieszmy się kupować MPi, bo tak szybko odchodzą :D
Później to będzie bardzo chodliwy silnik z racji trwałości , a taką nowoczesną jednostkę będzie problem sprzedać

Seat ma marnej jakości wnętrze i wysoką cenę w zestawieniu do wyposażenia
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2015, 05:30

Tak się wczytuję w różne testy opisy polskie i angielskie tych wszystkich autek i zaczynam się jednak też poważniej zastanawiać nad Fiestą z silnikiem 1,4 w wersji Titanium X (przy wszystkich rabatach cena bezie dość dobra) - to auto ma naprawdę świetne opinie, podobnie jest z 208, a nie ukrywam że chyba te dwa auta i jeszcze i20 najbardziej mi się podobają. W przyszłym tygodniu pojeżdżę i20.
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

17 Kwi 2015, 16:17

Jaka jest cena i co z klimą?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Kwi 2015, 17:11

Koniu napisał(a):Jaka jest cena i co z klimą?

Z silnikiem 1,25 82KM to ok 55k ale to jest b. bogata wersja Titanium-X z klimatyzacją automatyczną, felgami aluminiowymi 16", kamerą do parkowania itd. dla silnika 1,4 96KM z ta samą wersją 57k. Ale liczę na jeszcze rabaty jakby doszło do rozmów.
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

17 Kwi 2015, 17:31

Silnik 1.25 to sprawdzona konstrukcja, jeszcze z Fiesty Mk4 opracowana wspólnie z Yamahą. Godny polecenia. Wersja fajna, jednak nie dałbym nigdy w życiu 57k. :ok: 52k to już trochę dużo jak za mieszczucha :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Kwi 2015, 17:42

Koniu napisał(a):Silnik 1.25 to sprawdzona konstrukcja, jeszcze z Fiesty Mk4 opracowana wspólnie z Yamahą. Godny polecenia. Wersja fajna, jednak nie dałbym nigdy w życiu 57k. :ok: 52k to już trochę dużo jak za mieszczucha

Też jestem daleki o d wydawania takiej kasy, ustawiłem sobie próg 50k i tego się będę trzymał to co podałem wyżej jest już naprawdę z bajerami jakby mi zbędnymi bo tam łącznie z częściowo skórzanymi fotelami i podgrzewanymi itd. Natomiast za wersję z silnikiem 1,25 82KM z klimatyzacją manualną i innymi normalnymi udogodnieniami to cena jest 48 200 ale z tego co wiem można do ok 45k spokojnie zejść.
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

17 Kwi 2015, 18:53

przywoj napisał(a): Natomiast za wersję z silnikiem 1,25 82KM z klimatyzacją manualną i innymi normalnymi udogodnieniami to cena jest 48 200 ale z tego co wiem można do ok 45k spokojnie zejść.
j
Jak ci takie wyposażenie wystarczy to negocjuj cenę i bierz ją jak będzie ci odpowiadać.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2015, 19:48

Ponegocjuj te 52, może coś opuszczą :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra