Auto na autostradę z LPG. Spalające 10 litrów przy 150km/h

18 Mar 2015, 14:49

Do 20 tysięcy spokojnie znajdziesz Mazdę 6 2.0 z rocznika 2005. Auto ma dobre osiągi, średnio pali 8-8.5l benzyny na 100km, jest niezawodne, a rdza dotyczy egzemplarzy głównie przed liftingiem (ponadto Mazda chyba jako jedyna marka na świecie zorganizowała akcję naprawczą z powodu rdzy i wymieniała (!!!) tylne błotniki).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

18 Mar 2015, 15:36

zwaresq napisał(a):Nic nie jest nie tak. I zapewne IS ma zawieszanie seryjne tak dobre, że nie trzeba go zmieniać. Do tego jest bardzo dobry na autostrady.
Uważam tylko, że nie stać mnie na niego, tylko tyle. Przynajmniej we wspomnianym roczniku. Na coś małego mnie stać. Auta więcej niż 10 letniego po prostu nie chcę.
Jak bym nie robił 1000 km tygodniowo, pewnie bym wziął coś starszego, za to z klasą. Pewnie polował bym na hot hatcha. Ale mi nie o to chodzi.


No tu juz nic nie rozumiem bo wchodzisz w szczegóły motoryzacji co sugerowałby na znajomość tematu a później pleciesz takie głupoty jak np: o tym ze Cię nie stać na lexa ISa jak masz 20k. bo rocznik Ci się nie zgadza.

A nie interesuje Cie to że taki IS przejeździ 10lat nowsze auta, a nie zwróciłeś uwagi że nie umoczysz już na wartości auta jak zadbasz o nie ???

A co do zawieszenia to nie będziesz potrzebował się wysilać żeby było ok. chyba że może jakieś tulejki poliuretanowe założysz no i w wersji sport masz LSD. Spalanie oczywiście wyższe niż Twoje zakładane ale biorąc pod uwagę oszczędności na serwisie i utracie wartości to młode małe auto musiałby palić 4l ON żeby być do przodu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11029
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

18 Mar 2015, 16:59

Dokładnie, auta wyższej klasy też są projektowane na wyższe obciążenia i przebiegi. Generalnie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0

18 Mar 2015, 17:47

Bez zawieszenia, znaczy że przejechać możesz sobie to choćby i kartem. Nie ważne zresztą.
Audi na skrzyni 6 to już brzmi sensowniej.
Jakby się znalazł za 20tyś IS czy BMW o znanej historii, bezwypadkowy z małym przebiegiem i od kogoś kto o auto dbał, to pewnie że bym wzioł, ale ja w takie cuda nie wierzę. Małe prawdopodobieństwo za tą cenę. A gdzie pakiet startowy, i instalacja? Nie stać mnie i już.
Mniejsze a młodsze auto o pewnej historii łatwiej mi będzie znaleść. Tylko dla tego nie chcę schodzić poniżej 2005.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0

18 Mar 2015, 17:54

zwaresq napisał(a):Mniejsze a młodsze auto o pewnej historii łatwiej mi będzie znaleść. Tylko dla tego nie chcę schodzić poniżej 2005.

tak to poszukaj sobie auta po flocie

Jeździsz staniem, a nie jakimś rocznikiem. Za 20tys. kupisz ładnego Lexusa, a nie coś aby było młodsze z mniejszym przebiegiem... I czym się różni Lexus z 2005r i 2003r?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

18 Mar 2015, 19:22

Jak mam odjąć lpg i pakiet startowy, to zostaje 15tyś, więc 1999 rok wchodzi w grę. 15 letnie auto ma robić 40 tyś rocznie w gazie? No nie wiem.
Wydaje mi się że małe g...o z topornym 1.6-2.0 jakiejś prostej konstrukcji, z roku 2007 pojeździ dłużej. Tyle że musiało by mieć długą 5ke, albo 6 bieg.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Picanto LPG (bi-fuel) - małe zwinne i oszczędne auto
    W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję "dwupaliwową" najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie ...

18 Mar 2015, 19:31

Równie dobrze możesz kupić trupa z 2007r. gdzie już nie liczyła się niezawodność tylko zarobek producenta. Spokojnie auto z 1999r. będzie robić takie przebiegi, bo wtedy tak się robiło samochody. Grunt to znaleźć coś w dobrym stanie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

18 Mar 2015, 19:42

To może:
[link do oferty na Allegro wygasł],
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
asdf550
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Krk
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lexus IS200
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

18 Mar 2015, 20:16

dzida napisał(a):ównie dobrze możesz kupić trupa z 2007r. gdzie już nie liczyła się niezawodność tylko zarobek producenta. Spokojnie auto z 1999r. będzie robić takie przebiegi, bo wtedy tak się robiło samochody. Grunt to znaleźć coś w dobrym stanie.

Wyjątkowo zgodzę się z dzidą.
A co do BMW, to niestety jak w każdej marce im nowsze tym mniej trwałe.
40 tys. rocznie dla BMW R6 e39 czy e46 to tyle co nic.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
0

18 Mar 2015, 20:42

zwaresq napisał(a):Jakby się znalazł za 20tyś IS czy BMW o znanej historii, bezwypadkowy z małym przebiegiem i od kogoś kto o auto dbał, to pewnie że bym wzioł, ale ja w takie cuda nie wierzę. Małe prawdopodobieństwo za tą cenę. A gdzie pakiet startowy, i instalacja? Nie stać mnie i już.


ISa do 15k-6k znajdziesz i to na luzie tylko trzeba szukać.
Ewentualnie jak chcesz to mój kolega sprzedaje colta czt 3d 08r. bo jest za szybki dla niego. Auto należało do mnie i jest naprawdę szybkie (poziom lekkich V8ek) a do tego ma zawias i heble idealne do większego pałera. W trasy hmmm jak małe auto :o ale ostro jedzie.
Jak chcesz info to napisz na PW.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11029
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

18 Mar 2015, 20:43

jiGsaw napisał(a):No jest twardsze niż seria, nie mega twarde. Żeby pojechać 165 km/h prawdziwe, a nie licznikowe 55 koni nie starczy... no chyba, że mówisz o motocyklu.

Już nie przesadzaj. Skoro 60 konna Astra F nawet w kombi wyciąga 160km/h to dla SC to nie będzie żaden problem.
Jechałem kiedyś SC 1.1 MPI na skowej -długiej i 180km/h leci lekko na niej...
na schumacherowskiej albo abarthowskiej juz mniej ale sprint jest lepszy
A poza tym te silniki lubią wysokie obroty. Ale to się też wiąże z wyższym spalaniem noi wiadomo wszystko mocno obciążone i to nie jest zdrowe dla silnika. Do tego lekki ruch kierownicą i całe auto chodzi na wszystkie boki.

Dlatego ja polecał bym auto z segmentu ~D z silnikiem benzynowym ~2.0 + LPG.
Ze względu na większy komfort, wyposażenie, właściwości jezdne, bezpieczeństwo i jakość wykonania.
W dodatku takim autem 150km/h jedziesz komfortowo. A nie oszukujmy się w SC przy 150 komfortowo nie jest.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
0

18 Mar 2015, 21:28

Zastanów się dlaczego stare W124, E34, Omegi, Cariny latają w trasy.. Zastanów się dlaczego tych aut prawie nie ma w Polsce.. Dawno pojechały do Afryki. Szczególnie W124. Ogólnie jak na trasy to w/w Astra co polecałem będzie okej. Jakiś Civic będzie jeszcze oszczędniejszy ale mniej trwały pod gaz. W segmencie D to chyba BMW.. bo jest najoszczędniejsze w swojej klasie. Powiem Ci że im większe tym lepsze. Ja mając Mondeo nie ruszyłbym się w trasę Astrą, choć nie jest to złe auto do tego.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

18 Mar 2015, 21:48

DamianCar - nie ośmieszaj się proszę, jak ktoś ma za małe koła i 20% przekłamania na liczniku to i owszem, ale realne 180 km/h żeby osiągnąć to trzeba mieć > 80 koni... zależnie od budy/kół itp.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0

18 Mar 2015, 21:53

jiGsaw napisał(a):DamianCar - nie ośmieszaj się proszę, jak ktoś ma za małe koła i 20% przekłamania na liczniku to i owszem, ale realne 180 km/h żeby osiągnąć to trzeba mieć > 80 koni... zależnie od budy/kół itp.

Ja wiem swoje. Nie mam zamiaru się z tobą sprzeczać :roll: bo szkoda mi na to czasu. Jak ktoś się nie przejedzie to nie uwierzy. Sam się zdziwiłem że to tak dobrze jedzie. Ale ok. Może kiedyś będziesz miał okazję się przekonać.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
0

18 Mar 2015, 23:01

Tu się nie ma co sprzeczać, bo nie będę się sprzeczał z kimś na temat praw fizyki... mój accent 1.5 88 koni zrobił 177 km/h na gps. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości, więc moc potrzebna również. Przykładowo auto 100 koni pojedzie statystycznie 180 - 190 km/h, a auto 200 koni 220 - 240.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0