Pierwsze auto do 15 tysięcy

12 Mar 2015, 20:56

Witam, przede mną ważna decyzja jaką jest zakup pierwszego auta :)
Od pewnego czasu śledzę przeróżne portale aukcyjne szukam informacji ale im więcej czytam i przeglądam tym większy kocioł mam w głowie. A że jestem totalnie zielony w temacie aut postanowiłem zaczerpnąć rady fachowców no i wujek google skierował mnie na to forum.
Przejdźmy do rzeczy. Poszukuję auta do 15 tysięcy więc bez fajerwerków, 4/5 drzwi, klimatyzacja, nie musi to być demon prędkości no i standardowo jak większość januszy pisze - musi być tanie w eksploatacji :) Raczej nie zamierzam nim jeździć codziennie, poruszam się dużo komunikacją miejską więc auto używane będzie sporadycznie - raz na 2-3 dni jakieś zakupy, wypad na weekend, ale i też takie żeby ze dwa razy w roku dowiozło mnie dalej za granicę.
No i w związku z tym mam parę pytań:
1. Czy w dzisiejszych czasach kręcenia liczników jest sens w ogóle zwracać uwagę na przebieg ?
2. Benzyna, diesel czy lpg ? Oczywiście wiadomo, że chciałbym aby auto było oszczędne i zastanawiam się nad diesel, lpg - > lepiej kupić auto z instalacją fabryczną a czy założyć samemu, a może kupić juz z gotową założoną przez poprzednika ?
3. Gdzie najlepiej szukać - komisy ? allegro ? wyjazd za zachodnią granicę ? może macie jakieś sprawdzone miejsca w Warszawie lub okolicach ?
4. Jesli chodzi o same auta to nie mam jakoś specjalnie sprecyzowanych: VW Bora, Golf, Opel Astra, Vectra, Fiat Grande Punto, Fiat Linea, Peugeot 307, Audi A3, Citroen C4...generalnie jestem otwarty na propozycje. Dajcie znać co wykreślić od razu z tej listy a co można dodać.
Pozdrawiam.
lukson1
Nowicjusz

Auto: nie mam

13 Mar 2015, 09:30

No dobra to może skrócę pytanie ;) w nawiązaniu do powyższego co z poniższych i w jakiej wersji silnika będzie najkorzystniejszą opcją pod ewentualne lpg ?
Opel Astra III
Fiat Linea
Fiat Grande Punto
VW Bora
Peugeot 307
Golf (4)

Chyba że inne propozycje to piszcie
lukson1
Nowicjusz

13 Mar 2015, 13:45