Auto na codzień 15-20 tys.

04 Maj 2014, 19:25

Witajcie,
Jakiś czas temu już pisałem na forum o pomoc ale że dotąd nic nie udało mi się kupić, a budżet niestety się skurczył więc ponownie proszę was o pomoc.

Budżet planowany -około 15 tys. zł jestem w stanie wyskrobać do 20 tys. zł ale tylko w razie pewniaka, lub czegoś co mi nie straci strasznie na wartości.
Będę codziennie pokonywał około 80 km - dojazd do pracy 2x40 km. Czasem jakieś weekendowe eskapady. Więc chyba w moim przypadku Diesel będzie miał sens. Z LPG jak dotąd mam złe doświadczenia ale może to przez specyfikę silnika bokser (Subaru). Moje wymagania to:
-Benzyna minimum 100KM / Diesel - minimum 90KM - jeżdżę głównie Zakopianką (niestety tylko połowę drogi do pracy mam dwupasmówkę więc wolę mieć zapas mocy na jakieś wyprzedzania TIRów itp.
-Średnie spalanie przy w miarę spokojnej jeździe (okolice wartości przepisowych) poniżej 7 litrów - mieszany 90%trasa / 10%miasto
-Minimum kompakt, najchętniej nadwozie typu hatchback. Głównie jeżdżę sam, czasem 2 osoby, większa ilość pasażerów sporadycznie więc jest mi obojętna ilość drzwi.
-Zależy mi na dość dobrej bezawaryjności i taniej eksploatacji. Pojeżdżę nim minimum 2 lata.
-Chciałbym też żeby miał w miarę sensowne wyposażenie tj klima, min. 4 poduchy, przeciwmgielne, jakieś radio i elektryczne szyby.

Po wstępnym rozglądnięciu się myślę nad:
Citroen C4 I - 1.6 benz lub 1.6 HDI 90KM
Ford Focus II / C-MAX - 1.6 benz lub 1.6 TDCI 90KM
Patrzę na te jednostki diesla bo z tego co słyszałem są w miarę trwałe i proste w budowie - dzięki czemu oszczędzają kieszeń. A do tego łatwo im włożyć jakieś 20KM więcej w profesjonalnym warsztacie dzięki czemu jeżdżą jak ich mocniejsi i bardziej kosztowni w serwisie bracia.

Czy są to propozycje warte uwagi? Czy macie jakieś inne lepsze typy?
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2014, 21:26

Focus to tak min. 17k bo te tańsze to po flocie są więc nic dobrego, C4 nie znam ale coś tam elektronika wariowała. Ja polecam Puga 307 po lifcie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Maj 2014, 22:27

Ja na twoim miejscu wziąłbym rozważył tego focusa ale są to auta w większości po flocie peugeot 307 też jest bardzo fajną maszyną i ja go polecam.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Maj 2014, 07:40

A co sądzicie o Vectrze C z benzyną 1.8 122KM? A w przyszłości jakiś gaz jej włożyć?
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2014, 07:45

Jak najbardziej na tak :yes:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Maj 2014, 08:09

kon146 a orientujesz się jak koszty utrzymania takiej się kształtują i na jakie roczniki i przebiegi można polować (myślę o tej przed liftem w nadwoziu GTC albo sedan)?
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2014, 15:13

Już od Vectry wolałbym Accorda:)
W tych 15 chcesz zmieścić się z gazem i pakietem startowym?
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Maj 2014, 15:35

Z samym autem, gaz byłby włożony za jakiś miesiąc lub dwa. Budżet na niego będzie osobny. Chociaż pierwszeństwo na razie mają C4 i Focus.

Jeśli Accord to tylko VII ale to nie ten budżet, a i gaz włożyć to koszty prawie dwa razy tyle co do Vectry.

Mam możliwość ściągnięcia z Francji autka lekko bitego i potem samemu go zrobić u znajomego blacharza (na zamówienie - oczywiście zdjęcia z Fr i akceptacja potem w Polsce) - czy warto coś takiego robić? Bo chyba wolałbym wiedzieć co gdzie i jak niż naciąć się na jakiegoś "Mirka".
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2014, 15:46

Za 15k to Vectra przed lift a z przebiegami to ja Ci nie powiem bo i tak pewnie kręcone. :wink: Utrzymanie tanie, bo to Opel.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Maj 2014, 15:50

kon146 napisał(a):Za 15k to Vectra przed lift a z przebiegami to ja Ci nie powiem bo i tak pewnie kręcone. Utrzymanie tanie, bo to Opel.

No niestety część takich vectr od handlarzy ma kręcone przebiegi lub są to ulepy więc na wersje po lifcie nie warto się kusić za 15000 zł bo na 90% są to ulepy sprowadzone z niemiec czy tzw. angliki, których należy unikać jak ognia.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Maj 2014, 15:59

Koszty założenia ( oczywiście zależy od instalacji ) gazu jest zbliżony w większości modelu i np. do Galanta waha się od 1800- 2500zł

Zagraniczne aukcje mają plusy i minusy, wszystko zależy od tego gdzie kupujesz i jak był sprawdzony.
Te lekko bite to może być niezła mina, zdjęcia często nie odpowiadają rzeczywistości ale jeśli według Twojej kalkulacji jest to opłacalne to może warto spróbować.
Uważaj na "lekko bite" w okolicach osi auta, koszt napraw może Ciebie niemiło zaskoczyć. 8)
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Maj 2014, 16:53

Na wersję po liftingu nawet nie patrzę. Bo zdaje sobie sprawę że kupić tanio akurat w przypadku samochodu jest ryzykowne.

Goście którzy ściągają auto do polski sami robią foty, wysyłają mi do akceptacji, a potem w Polsce oglądam auto sam lub z mechanikiem i się decyduję dopiero wtedy. Znam parę aut które sprowadzili i nikt jak dotąd im nic nie zarzucał.
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2014, 17:22

subb0 napisał(a):Te lekko bite to może być niezła mina
Albo też okazja. :wink: Moje MDO było lekko przetarte z boku (tylko prawe nadkole). Na plus reszta auta nigdy nie uderzona ani nie przetarta i malutki przebieg (oryginalny) gdy go sprowadzałem to miał 77k na blacie a to diesel :)
Na minus, niestety w tym miejscu zaczął mi rdzewieć (już zrobione i zabezpieczone). Reszta auta oryginał więc myślę że czasami warto kupić auto z takimi uszkodzeniami lub trochę większymi :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Maj 2014, 08:32

A Cytryna i Focus? Ktoś coś więcej mógłby powiedzieć? Zwłaszcza o dieslach 1.6 90KM???
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2014, 20:45

Albo o Pugach 307 (II)???
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna