Auto na długie trasy (1000km) w LPG

12 Cze 2018, 17:22

Witam,
z racji tego, że już męczy mnie szukanie złotego środka dla auta spełniającego moje wymagania proszę Was o pomoc. Przeczytałem wiele, testowałem jeszcze więcej i czuję, że im więcej wiem, tym wiem mniej...chyba każdy wie o czym mówię :)
Reasumując, poszukuję auta na trasy po 1000km w jedną stronę, 2-3 razy w miesiącu.
Zaznaczam, że liczy się auto tylko pod LPG i jestem świadomy swojego wyboru, a z racji, że jeżdżę tą trasą od roku to mam już "obcykane" tankowanie po drodze i nie przeszkadza mi to, ew. wrzucę sobie większą butle w bagażnik i to też żaden problem, tak więc uprzedzając - nie interesują mnie diesle, tylko w zeszłym roku zrobiłem ok 50tys km na LPG tankując średnio co 400km i nadal stawiam tylko na LPG, a z racji tego, że jetem z tych, którzy najchętniej nie wychodziliby z auta i przejeżdżali taką trasę jednym ciągiem, to może nawet to tankowanie LPG nie jest takie złe, bo zmusza mnie do zatrzymania się, złapania oddechu i chwili odpoczynku przy dystrybutorze :)

moje wymagania:
- minimum 6 bieg, najlepiej jak najdłuższy (nie skreślam automatu, ale chyba trochę się go boje? choć słyszałem, że na trasę są ok ze względu na długie przełożenia) no chyba, że istnieje jakieś auto z mega długim 5 biegiem o którym nie wiem, to chętnie wysłucham porad
- interesuje mnie w miarę komfortowe podróżowanie z prędkościami przelotowymi 150-160km/h :ok: bez nadmiernego wysilania silnika, wycia i ze spalaniem najlpiej do tych 11-12l gazu
-rocznik im młodszy tym lepszy
-moc nie musi być demonem momentu obrotowego (choć nie ukrywam, że nie miałbym nic przeciwko :ok: ), ważne, żeby radził sobie dobrze w trasie na tempomacie i był w miarę użytkowy na takie warunki i pozwalał na płynne i bezpieczne wyprzedzanie
-awaryjność jak najmniejsza, a koszty utrzymania na ludzkim poziomie :yes: do tego przykładam bardzo dużą wagę
-budżet: 20-30 tyś. zł choć najchętniej skłaniałbym się ku tej niższej kwocie