Auto na długie trasy (1000km) w LPG

12 Cze 2018, 17:22

Witam,
z racji tego, że już męczy mnie szukanie złotego środka dla auta spełniającego moje wymagania proszę Was o pomoc. Przeczytałem wiele, testowałem jeszcze więcej i czuję, że im więcej wiem, tym wiem mniej...chyba każdy wie o czym mówię :)
Reasumując, poszukuję auta na trasy po 1000km w jedną stronę, 2-3 razy w miesiącu.
Zaznaczam, że liczy się auto tylko pod LPG i jestem świadomy swojego wyboru, a z racji, że jeżdżę tą trasą od roku to mam już "obcykane" tankowanie po drodze i nie przeszkadza mi to, ew. wrzucę sobie większą butle w bagażnik i to też żaden problem, tak więc uprzedzając - nie interesują mnie diesle, tylko w zeszłym roku zrobiłem ok 50tys km na LPG tankując średnio co 400km i nadal stawiam tylko na LPG, a z racji tego, że jetem z tych, którzy najchętniej nie wychodziliby z auta i przejeżdżali taką trasę jednym ciągiem, to może nawet to tankowanie LPG nie jest takie złe, bo zmusza mnie do zatrzymania się, złapania oddechu i chwili odpoczynku przy dystrybutorze :)

moje wymagania:
- minimum 6 bieg, najlepiej jak najdłuższy (nie skreślam automatu, ale chyba trochę się go boje? choć słyszałem, że na trasę są ok ze względu na długie przełożenia) no chyba, że istnieje jakieś auto z mega długim 5 biegiem o którym nie wiem, to chętnie wysłucham porad
- interesuje mnie w miarę komfortowe podróżowanie z prędkościami przelotowymi 150-160km/h :ok: bez nadmiernego wysilania silnika, wycia i ze spalaniem najlpiej do tych 11-12l gazu
-rocznik im młodszy tym lepszy
-moc nie musi być demonem momentu obrotowego (choć nie ukrywam, że nie miałbym nic przeciwko :ok: ), ważne, żeby radził sobie dobrze w trasie na tempomacie i był w miarę użytkowy na takie warunki i pozwalał na płynne i bezpieczne wyprzedzanie
-awaryjność jak najmniejsza, a koszty utrzymania na ludzkim poziomie :yes: do tego przykładam bardzo dużą wagę
-budżet: 20-30 tyś. zł choć najchętniej skłaniałbym się ku tej niższej kwocie

moje typy w kolejności cenowo do tej pory jakie wchodziły w grę to:

Mazda 6 1gen polift lub Mazda 3 1gen sedan (choć szczerze mówiąc nie wiem jaki silnik nadaje się tam pod gaz, o ile w ogóle?)
Peugeot 407 2.2
Lancer 8gen w automacie
Honda Accord 7gen 2.4 lub 2.0 z przełożeniem skrzyni biegów z 2.4 ze względu na 6 bieg
Toyota Auris 1.6 w wersji poliftowej 132km ze względu na 6 biegową skrzynię
Saab 9-3 polift 2.0t (mój faworyt) lub prawie bliźniacza Vectra C polift 2.0t
Honda Civic 8gen po lifcie z automatem (nie mylić z i-shift)
Laguna 3gen 2.0T (170/205KM)
Z suvów Outlander II lub Honda CRV II/III

oczywiście nie zamykam się tylko na te modele, dlatego też zachęcam do udziału w dyskusji i liczę na Wasze doświadczenie :)
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

12 Cze 2018, 17:42

beast89 napisał(a):Mazda 6 1gen polift lub Mazda 3 1gen sedan (choć szczerze mówiąc nie wiem jaki silnik nadaje się tam pod gaz, o ile w ogóle?)


Jeśli chodzi o LPG to ogólnie spoko, mechanicznie też ok, gorzej z korozją, nawet "bardzo źle z korozją"

beast89 napisał(a):Peugeot 407 2.2


Tych aut jest w PL może kilka na sprzedaż, imo nierealne kupienie czegoś bez zjeżdżenia połowy kraju - a takie jeżdżenie też kosztuje.

beast89 napisał(a):Lancer 8gen w automacie


Słaby stosunek osiągi/spalanie a automat jeszcze bardziej zamuli auto. IMO segment c to trochę za mało wygodne auto na takie przejażdżki.

beast89 napisał(a):Honda Accord 7gen 2.4 lub 2.0 z przełożeniem skrzyni biegów z 2.4 ze względu na 6 bieg


Ok, silniki mają mechaniczną regulacje zaworów więc co 30-40kkm będzie trzeba do tego zajrzeć.

beast89 napisał(a):Toyota Auris 1.6 w wersji poliftowej 132km ze względu na 6 biegową skrzynię


Znowu seg C, do tego słabo wykonane wnętrze.

beast89 napisał(a):Saab 9-3 polift 2.0t (mój faworyt) lub prawie bliźniacza Vectra C polift 2.0t


Spoko.

beast89 napisał(a):Honda Civic 8gen po lifcie z automatem (nie mylić z i-shift)


Twarde i niewygodne, bez sensu na trasę.

beast89 napisał(a):Laguna 3gen 2.0T (170/205KM)


Spoko, imo najlepszy typ z wymienionych.

beast89 napisał(a):Z suvów Outlander II lub Honda CRV II/III


SUV na trasy to poroniony pomysł, szczególnie w takim segmencie. Ani nie jest wygodny ani oszczędny.

Jeżeli rocznik ma duże znaczenie weź lagunę. Zerknij też na C5 2.0/140 i mondeo 2.0/145 ale demonami szybkości nie będą (w fordzie dodatkowo dochodzi regulacja zaworów).
Popatrz na S60, kawał auta z fajnymi silnikami w fajnej cenie (automaty przy mocniejszych silnikach mogą niedomagać).
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Kolejną ciekawą opcją jest hjundaj sonata, auto mało popularne w PL więc tanie, części podobnie, mechanicznie proste i trwałe.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Możesz też zejść z rocznika i kupić super-wytrzymałego lexa z legendarnym 2jz pod maską.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Linki totalnie przykładowe
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Cze 2018, 18:06

Mazda 6 1gen polift lub Mazda 3 1gen sedan - bierz 6-kę z 2.0
Peugeot 407 2.2 - tu najlepszym wyborem będzie 2.0
Lancer 8gen w automacie - 1.5 za słaby, 1.8 dużo pali, w szybką trasę nie warto
Honda Accord 7gen 2.4 lub 2.0 z przełożeniem skrzyni biegów z 2.4 ze względu na 6 bieg - obydwa silniki będą ok
Toyota Auris 1.6 w wersji poliftowej 132km ze względu na 6 biegową skrzynię - jak dla mnie 1.6 to za mały pojemnościowo silnik na autostradę i takie prędkości, odrzuciłbym w ogóle Aurisa
Saab 9-3 polift 2.0t (mój faworyt) lub prawie bliźniacza Vectra C polift 2.0t - w sumie ok
Honda Civic 8gen po lifcie z automatem (nie mylić z i-shift) - mało wygodne auto w trasy, odrzuciłbym w ogóle
Laguna 3gen 2.0T (170/205KM) - silnik bdb, ale w tym budżecie bardzo marny wybór aut z tym silnikiem
Z suvów Outlander II lub Honda CRV II/III - suvy dużo spalą i nie są komfortowe w trasie

Przy takich wymaganiach celowałbym w auta segmentu D z dużymi silnikami - spalanie naprawdę nie jest wtedy wysokie. U mnie przy licznikowych 130km/h spalanie to ~10,5l LPG na 100km.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Cze 2018, 18:32

Co do Lexa gs300, miałem na niego chęć przez długi czas, ale po obejrzeniu kilku egzemplarzy, gdzie ewidentnie widać było, że utrzymanie go w dobrym stanie przerosło właściciela odpuściłem poszukiwania, może jednak warto wrócić do tematu, bo na pewno wygodny byłby na takie trasy.
Mazda 6, cena i ogólna bryła, prowadzenie, nie najgorzej to wygląda, tylko ta ruda... da się jeszcze trafić coś zadbanego w tym modelu?
Sonata jakoś mi nie leży
Volvo s60 tam chyba tylko T5 ma 6 biegową skrzynię? kiedyś mi się marzył, ale tu akurat zawsze miałem pecha do zaniedbanych egz jak już miałem okazje zobaczyć na żywo, przemyślę na pewno jeszcze, btw jakie silniki najlepiej pasują tu do automatu?
C5 bardzo podoba mi się 3gen, mógłbym do niego nawet dołożyć bo ma to coś...ale dlaczego ma tylko 5 biegów i króki automat :no:
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

12 Cze 2018, 20:48

Nie upieraj się przy 6-biegowej skrzyni. Ja mam w 5-biegowym automacie 3 tys. obrotów przy 140km/h, więc to dużo zależy od skrzyni.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Cze 2018, 21:00

Tak jak Ossy pisze, daną skrzynię trzeba sprawdzić. Dla przykładu u mnie przy 100 km/h mam jakieś 2800 obrotów, a Golf ma 3100-3200 (nie pamiętam już dokładnie). Do tego automaty lubią mieć "długie" biegi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Zagato Coupé 2012
    BMW Zagato Coupé to typowe BMW widziane oczami włoskiej firmy Zagato, specjalizującej się w budowie nadwozi samochodowych. Stylistyka Zagato scala cechy typowe dla konstrukcji obu firm, tworząc rasowe coupé ...
    AUTOSALON i AUTOSERWIS 2009 / relacja
    W dniach 9 -11 października 2009 odbyła się jubileuszowa edycja Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych i Międzynarodowych Targów Technik Motoryzacyjnych AUTOSALON/AUTOSERWIS. Ofertę branży samochodowej zaprezentowało ...

12 Cze 2018, 22:22

Ok, jeśli zdecydowałbym się na automat, to jaki jest warty uwagi? Wiem tylko, że Honda robi wytrzymałe, Lexus pancerne, za to w Mazdzie uważane są za wadliwe, ale jak to się ma do innych marek?
Opel, Saab, Volvo, Renault, Hyundai czy inne?
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

13 Cze 2018, 06:27

W tamtych latach najlepsze były 5-biegowe automaty od Mercedesa, te w Toyocie/Lexusie, Hondzie też są ok.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Cze 2018, 07:49

Był wklejony link z gs300. Fajna wersja dosyć rzadko spotykana bo to nagłośnienie zazwyczaj było w 430ce. Ogólnie na trasie mistrzostwo i niskie koszty utrzymania. Polecam zobaczyć to auto jeżeli autor tematu nie ma daleko, trzeba zabrać swoją ulubioną muzyczkę na cd i przejechać się z prędkością 160km/h wtedy zobaczy się co to jest wyciszenie plus nagłośnienie sceniczne w zwykłym aucie. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Cze 2018, 20:38

Co sądzicie o Citroenie C5 3.0 v6 z 6 stopniową skrzynią automatyczną lub tańszym rozwiązaniem, czyli Peugeot 407 w tej samej konfiguracji?
Ew. może jakiś sensowny Ford Mondeo z automatem wchodzi w grę?
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

01 Sie 2018, 18:16

Mój budżet trochę stopniał, ale nie chciałbym zakładać nowego tematu i zaśmiecać forum, dlatego zapytam, co sądzicie o tych modelach do ok. 20 tys. zł z LPG
Laguna II 2.0t po fl (automat)
Subaru Legacy lub Outback 2.0 lub 2.5, silniki sohc (automat)
Mazda 6 1gen polift 2.0 (automat)
Opel Vectra C polift 2.0t
Toyota Avensis t25 1.8 (automat, choć znalezienie takiej graniczy z cudem)

Może macie jeszcze inne propozycje dla auta, które ma skrzynię automatyczną, najlepiej z długim ostatnim biegiem, idealne pod LPG?
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

01 Sie 2018, 19:40

Beast nie rozumiem o co Ci chodzi bo lexus gs300 przy którym w trasie 90% Twoich propozycji to stołki jest niby za drogi a już zaczynasz z jakimiś subaraczkami, lagunami turbo albo v6kami z Francyjki ...coś tu się nie zgadza.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sie 2018, 21:57

A może po prostu rozejrzeć się za jakąś A4 pod gaz?

zastanawiałeś się np nad seatem Exeo 1,8T..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Sie 2018, 22:05

Ja nie wiem co tu robią takie auta jak Vectra czy A4 na długie trasy rzędu 1000 km. Przecież to się człowiek tylko namęczy i to za własne pieniądze. Nawet już nie tyle chodzi o silnik co o rozmiar i zawieszenie.

Piszesz, że oglądałeś GS300 ale ich użytkowników przerosło utrzymanie auta. Już widzę jak Ci właściciele utrzymują jakieś 2.0 Turbo czy Subaru.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2018, 18:55

Beast nie rozumiem o co Ci chodzi bo lexus gs300 przy którym w trasie 90% Twoich propozycji to stołki jest niby za drogi a już zaczynasz z jakimiś subaraczkami, lagunami turbo albo v6kami z Francyjki ...coś tu się nie zgadza.

Gdzie powiedziałem, że gs300 jest za drogi? Na tyle egzemplarzy, które widziałem na własne oczy, żaden nie przyciągnął mnie na tyle, żeby go kupić, o cenie chyba sam sobie coś dopowiedziałeś. Poza tym bagażnik mnie na tą chwilę nie zadowala. Robiłem tą trasę Nissanem Almerą 1.5 przez ponad 55tys. km w przeciągu niecałych 14 miesięcy, więc nie mów mi, co to "stołek", bo raczej każdy z tych, które podałem jest o kilka klas wyżej od niej, jeśli chodzi o komfort podróży. Mam do wydania 15-30 tys. i jednak, jeśli auto będzie służyło mi tylko na trasę i kilka razy w tyg do krótkich przejazdów, to chciałbym coś pewnego i w mniejszej kwocie, skoro resztę czasu będzie stać i czekać na kolejne 1000km. Wychodzę z założenia, że po co przepłacać, skoro to tylko środek transportu? Gdybym chciał coś na pokaz to mogę wydać i 60tys, tylko po co? Żeby się pokazać? Stąd moje pytania. W końcu po to jest forum, żeby pytać, czyż nie? A dodatkowo nie zakładałem kolejnego tematu, żeby tego forum nie zaśmiecać jak inni, to chyba dobrze, czy też już coś nie tak?

A może po prostu rozejrzeć się za jakąś A4 pod gaz? zastanawiałeś się np nad seatem Exeo 1,8T..?

Myślałem o Exeo, nawet w sobotę jadę jednego zobaczyć.

Ja nie wiem co tu robią takie auta jak Vectra czy A4 na długie trasy rzędu 1000 km. Przecież to się człowiek tylko namęczy i to za własne pieniądze. Nawet już nie tyle chodzi o silnik co o rozmiar i zawieszenie. Piszesz, że oglądałeś GS300 ale ich użytkowników przerosło utrzymanie auta. Już widzę jak Ci właściciele utrzymują jakieś 2.0 Turbo czy Subaru.

Szukam auta za granicą przez zaufaną firmę, licząc na to, że jednak znajdzie się wyjątek od reguły i trafi się zadbany model i mam nadzieję, że kto szuka ten znajdzie.
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5