Auto na LPG kombi na długie trasy + automat do 35 tys.

15 Lut 2023, 08:09

Cześć,

Poszukuję niedrogiego w utrzymaniu kombi z automatem.

Obecne ceny diesla raczej mnie odstraszają od ropy.

Nie korzystam w ogóle z samochodu w mieście, tylko i wyłącznie na trasach.

Na trasie nie jestem demonem prędkości. Nie przekraczam 140 km/h, chociaż raczej jeżdżę w okolicach 120 km/h. Robię to przede wszystkim z powodu cen paliwa.

Dodatkowo utrudnieniem jest fakt, że przeprowadziłem się do Czech, więc zostaje mi albo kupienie Skody, albo sprowadzenie z Niemiec.

Rozważałem takie modele jak:
Toyota Avensis 1.8 T25 po 2006 roku
Honda Accord 2.0 (2007-2012)
Ford Mondeo 1.8 Mk4
Octavia II 1.6

Co sądzicie o tych samochodach? Proszę także o jakieś wasze propozycje.
Dzięki,
Miłosz
milosz9861
Nowicjusz
 
Posty: 15

15 Lut 2023, 09:00

Ja bym celował w pierwsze lub ostatnie auto, one nie powinny się raczej tu sprawdzić. W Avensisie zwróć uwagę na podwozie czy nie jest pordzewiałe szczególnie z tyłu przed tylnymi kołami. W tym budżecie możesz już znaleźć model T27 i tam masz trzy silniki benzynowe które nadają się do gazu 1.6, 1.8, 2.0 ale lepszym wyborem będzie skrzynia manualna bo tu już siedzi CVT i ogólnie nie jest to zła skrzynia ale potrafi być kosztowna w naprawie jak ktoś o nić wcześniej nie dbał.

Co do samej Octavii to chyba będzie jeszcze tańsza w eksploatacji od Avensisa. Celując w 1.6 MPI (były trzy odmiany BSE, BSF, BGU) będziesz miał zapewne klasyczny hydrauliczny automat TF-61SN. Sam silnik jest idealnym wyborem do LPG i poruszania się od punku A do punktu B jak się liczy na oszczędności :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

15 Lut 2023, 09:09

Mam duże wątpliwości co do silnika Octavii i czy będzie w stanie poradzić sobie z naprawdę długimi trasami. W moim przypadku, będę jechał ciągłą autostradą przez 600 lub 1000 km. Co do skrzyni biegów, moja żona nie jeździ samochodem z manualną skrzynią biegów (nie i już) . A łatwiej sie jedzie jak można sie zmieniać.
milosz9861
Nowicjusz
 
Posty: 15

15 Lut 2023, 09:19

milosz9861 napisał(a):Obecne ceny diesla raczej mnie odstraszają od ropy


A ceny rynkowe samochodów z silnikiem benzynowym cię nie odstraszają? Ile musisz zapłacić za ładne np. mondeo z benzyniakiem a ile za ładne mondeo z dieslem? Jakie będzie spalanie na 100km takiej octavii 1.6 kiedy przy tych 120 to ma pewnie 3000rpm? A przy okazji jakie ma takie 1.6/100 osiągi?

W dużym skrócie? Zapłacisz za auto ładnych kilka tysięcy więcej, będziesz spalał więcej jeżdżąc wolniej i mniej dynamicznie a to tylko po to żeby mieć świadomość tankowania minimalnie tańszego, jednostkowo, paliwa, którego będzie więcej niż diesla więc kosztowo wyjdzie na jedno
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lut 2023, 09:33

milosz9861 napisał(a):Mam duże wątpliwości co do silnika Octavii i czy będzie w stanie poradzić sobie z naprawdę długimi trasami. W moim przypadku, będę jechał ciągłą autostradą przez 600 lub 1000 km.

A 600 km dzisiaj to jakieś zawrotne przebiegi? Tyle to autobus miejski w W-wie zrobi w ciągu dnia, poza tym to zwykły silnik r4, bardzo trwały, można wrzucić gazik i będą niskie koszty paliwa.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 818
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Lut 2023, 09:43

Rozumiem takie podejście, ale z mojego doświadczenia wynika, że trudno znaleźć diesla z niskim przebiegiem.
Jeśli taki samochód jest dostępny, to często był kręcony.
Dodatkowo, osprzęt w dieslach jest bardziej skomplikowany, co wiąże się z większymi kosztami napraw.

Pomimo to, zastanawiam się nad dieslem przy takim przebiegu na trasie, ponieważ w końcu do tego zostały stworzone.
Jednak nadal nie jestem do końca przekonany.

A 600 km dzisiaj to jakieś zawrotne przebiegi?

Bardziej niż ilość kilometrów, obawiam się pokonywania ich w trybie autostradowym. Z tego, co wiem, samochód był bardziej projektowany na miasto lub ewentualne drogi krajowe, niż na długie dystanse po autostradach.
milosz9861
Nowicjusz
 
Posty: 15
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Piski, luzy i stuki w zawieszeniu
    Zły stan techniczny pojazdów jest co roku przyczyną wielu wypadków drogowych. Jesienią warto sprawdzić stan zawieszenia swojego samochodu i przygotować go do bezpiecznej jazdy w trudnych warunkach zimowych. ...
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji
    "Nowy Santa Fe kontynuuje globalny sukces modelu. Zaprezentowany w 2001 roku, model Santa Fe pierwszej generacji jest podstawą wiarygodności i doświadczenia marki w segmencie SUV" powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Operacyjny ...

15 Lut 2023, 09:50

Łatwiej będzie też później sprzedać benzynę niż diesla patrząc na to co się dzieje na rynku.

franccc napisał(a):Jakie będzie spalanie na 100km takiej octavii 1.6 kiedy przy tych 120 to ma pewnie 3000rpm? A przy okazji jakie ma takie 1.6/100 osiągi?
Przy 120km/h Octavia pewnie spali około 10-11 litrów gazu, a w dieslu powiedzmy 6 litrów. Na szybko porównanie samego spalanie w trasie:
LPG 10 x 3,2 zł = 32 zł
ON 6 x 7,3 zł = 43 zł

Na autostradzie nie musisz jechać 140 km/h można też spokojnie lecieć 120 km/h różnica w czasie na trasie 600km to 30 min. Jadąc szybciej będzie większe spalanie bo przy prędkości autostradowej nie jesteś w stanie często zapiąć tempomatu i częściej przyspieszasz i hamujesz itd. No ale to już kwestia jazdy danego kierowcy. Ja czasem wolę pojechać kilka km wolniej ale płynnie niż cisnąć się cały czas.

Benzyna jak jest z nią wszystko ok to i na trasie sobie poradzi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

15 Lut 2023, 10:03

milosz9861 napisał(a):Rozumiem takie podejście, ale z mojego doświadczenia wynika, że trudno znaleźć diesla z niskim przebiegiem.


Wystarczy nie filtrować "od najtańszych", na rynku są takie auta, sam posiadam 15 letniego z diesla z przebiegiem poniżej 120

milosz9861 napisał(a):Dodatkowo, osprzęt w dieslach jest bardziej skomplikowany, co wiąże się z większymi kosztami napraw.


Za różnicę w cenie zakupu benzyniak vs diesel sobie cały ten osprzęt możesz wymienić.

Rokiko napisał(a):Przy 120km/h Octavia pewnie spali około 10-11 litrów gazu, a w dieslu powiedzmy 6 litrów. Na szybko porównanie samego spalanie w trasie:
LPG 10 x 3,2 zł = 32 zł
ON 6 x 7,3 zł = 43 zł


Jaki diesel jadąc w trasie z dynamiką octavii 1.6/102 spali 6L? Kiedy wydatek 3500 na instalacje się zwróci?

E: Pozdrawiam z benzyniaka 1.6/132 jadącego w trasie 140 wg GPS, czuć jak jest ekonomicznie
Zdjęcie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lut 2023, 10:34

milosz9861 napisał(a):Bardziej niż ilość kilometrów, obawiam się pokonywania ich w trybie autostradowym. Z tego, co wiem, samochód był bardziej projektowany na miasto lub ewentualne drogi krajowe, niż na długie dystanse po autostradach.

Czyli chcesz powiedzieć ze taki Passat B6 z takim samym 1,6 pod maską to auto do miasta?
Do miasta to raczej Seicento albo Fabia 1,2 a nie Octavia.
Jeśli silnik zdrowy, wszystkie układy sprawne, to w czym problem z autostradami?
Nikt Ci nie mówi że musisz 200 km/h lecieć obrotami sięgając czerwonego pola, możesz jechać 130 km/h
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 818
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Lut 2023, 10:35

franccc napisał(a):Jaki diesel jadąc w trasie z dynamiką octavii 1.6/102 spali 6L?
Ja podałem przykład jazdy z mniej więcej stałą prędkością a tu dynamika Ci nie jest potrzeba :wink: jak masz dwa pasy to spokojnie można się wyrobić jadąc w miarę równo. Nikt nie kupi Octavii 1.6 jak mu będzie potrzebna dynamika na trasie.

Ostatnio kolega wracał Octavią III 2.0 TDi z DSG6 z Gdańska do Warszawy i średnia spalania wyszła mu z trasy 5,4 l/100km ale przyznał, że raczej starał się jechać bliżej 110km/h niż 120km/h.

Ja ostatnio jechałem Hyundai i30 1.4 100KM na ekspresówce z tempomatem i nie narzekam. Całkiem nieźle dawał radę, oczywiście trzeba mieć świadomość że nie będzie przyspieszał powyżej 100km/h tak jak diesel. Sprawdzałem chwilowe spalanie przy 120 km/h to było w granicach 7-7,5 l/100km.

franccc napisał(a):Za różnicę w cenie zakupu benzyniak vs diesel sobie cały ten osprzęt możesz wymienić
Tu bym był ostrożny przy takich stwierdzeniach :wink:

franccc napisał(a):na rynku są takie auta, sam posiadam 15 letniego z diesla z przebiegiem poniżej 120
To prawda ale to nie znaczy że nie zacznie sprawiać problemów bo np. był użytkowany tylko w mieście a to już ciężko jest sprawdzić. Poza tym taki diesel będzie też powyżej średniej więc różnica w cenie między benzyna, a nim będzie się zacierała. Nie mam nic do diesla ale chcąc go kupić trzeba tu naprawdę dobrze się zastanowić i odpowiednio poszukać aby znaleźć coś naprawdę konkretnego :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

15 Lut 2023, 10:49

Rokiko napisał(a): ja podałem przykład jazdy z mniej więcej stałą prędkością a tu dynamika Ci nie jest potrzeba jak masz dwa pasy to spokojnie można się wyrobić jadąc w miarę równo. Nikt nie kupi Octavii 1.6 jak mu będzie potrzebna dynamika na trasie.


Chodzi mi po prostu o to, że przyjąłeś do wyliczeń te 6/100 gdzie nawet zostając przy octavii to 1.6tdi spali w tych warunkach w granicach 5 i różnica w kosztach będzie żadna
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lut 2023, 15:59

Są 2 Octavie 1.6 z automatem na OtoMoto więc to chyba zamyka temat tego auta

Jako tanie wozidlo, octavia 2 na pewno wyjdzie taniej niż diesel. Tylko 2x częściej zjeżdżasz na stację co przy tych trasach może być irytujące.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 298
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2023, 16:20

franccc napisał(a):E: Pozdrawiam z benzyniaka 1.6/132 jadącego w trasie 140 wg GPS, czuć jak jest ekonomicznie
Hm... to chyba Auris. Toyoty niestety strasznie przekłamują rzeczywistą prędkość :/ Na liczniku prawie 100km, a jedziesz równo z TIRem :mrgreen:

franccc napisał(a):Chodzi mi po prostu o to, że przyjąłeś do wyliczeń te 6/100 gdzie nawet zostając przy octavii to 1.6tdi spali w tych warunkach w granicach 5 i różnica w kosztach będzie żadna
No i tak w LPG będziesz na plus bo wyjdzie
LPG 10 x 3,2 zł = 32 zł
ON 5 x 7,3 zł = 36,5 zł
a gazu też może nie spalić 10 litrów. Tyle, że to tylko przykłady i dużo też zależy od samego kierowcy.
sisinho17 napisał(a):Tylko 2x częściej zjeżdżasz na stację co przy tych trasach może być irytujące.
No niestety to jest udręka większości samochodów z instalacją gazową gdzie średnie zasięgi na baku to około 300km w trasie. To kwestia przyzwyczajenia ale im dłuższy zasięg tym oczywiście lepiej to też jest niestety kosztem większej butli (o ile jest miejsce) i bardziej obciążonego tyłu. Wszystko ma jakieś zalety i wady :) dobrze że LPG tankujesz w podobnym czasie co benzynę bo jak by ci przyszło czekać po takim dystansie na naładowanie baterii w elektryku :mrgreen:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

15 Lut 2023, 17:32

Rokiko napisał(a):No i tak w LPG będziesz na plus bo wyjdzie
LPG 10 x 3,2 zł = 32 zł
ON 5 x 7,3 zł = 36,5 zł


To akurat sobie dolicz benzynę na rozruch
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lut 2023, 17:50

franccc napisał(a):To akurat sobie dolicz benzynę na rozruch
No dobra :D ale nie o to chodzi. Bo idąc dalej można powiedzieć że przegląd z instalacją LPG jet droższy no i masz dodatkowy serwis z wymianą filtrów gazu itd.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35