REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
milosz9861 napisał(a):Obecne ceny diesla raczej mnie odstraszają od ropy
milosz9861 napisał(a):Mam duże wątpliwości co do silnika Octavii i czy będzie w stanie poradzić sobie z naprawdę długimi trasami. W moim przypadku, będę jechał ciągłą autostradą przez 600 lub 1000 km.
A 600 km dzisiaj to jakieś zawrotne przebiegi?
Przy 120km/h Octavia pewnie spali około 10-11 litrów gazu, a w dieslu powiedzmy 6 litrów. Na szybko porównanie samego spalanie w trasie:franccc napisał(a):Jakie będzie spalanie na 100km takiej octavii 1.6 kiedy przy tych 120 to ma pewnie 3000rpm? A przy okazji jakie ma takie 1.6/100 osiągi?
milosz9861 napisał(a):Rozumiem takie podejście, ale z mojego doświadczenia wynika, że trudno znaleźć diesla z niskim przebiegiem.
milosz9861 napisał(a):Dodatkowo, osprzęt w dieslach jest bardziej skomplikowany, co wiąże się z większymi kosztami napraw.
Rokiko napisał(a):Przy 120km/h Octavia pewnie spali około 10-11 litrów gazu, a w dieslu powiedzmy 6 litrów. Na szybko porównanie samego spalanie w trasie:
LPG 10 x 3,2 zł = 32 zł
ON 6 x 7,3 zł = 43 zł
milosz9861 napisał(a):Bardziej niż ilość kilometrów, obawiam się pokonywania ich w trybie autostradowym. Z tego, co wiem, samochód był bardziej projektowany na miasto lub ewentualne drogi krajowe, niż na długie dystanse po autostradach.
Ja podałem przykład jazdy z mniej więcej stałą prędkością a tu dynamika Ci nie jest potrzebafranccc napisał(a):Jaki diesel jadąc w trasie z dynamiką octavii 1.6/102 spali 6L?
Tu bym był ostrożny przy takich stwierdzeniachfranccc napisał(a):Za różnicę w cenie zakupu benzyniak vs diesel sobie cały ten osprzęt możesz wymienić
To prawda ale to nie znaczy że nie zacznie sprawiać problemów bo np. był użytkowany tylko w mieście a to już ciężko jest sprawdzić. Poza tym taki diesel będzie też powyżej średniej więc różnica w cenie między benzyna, a nim będzie się zacierała. Nie mam nic do diesla ale chcąc go kupić trzeba tu naprawdę dobrze się zastanowić i odpowiednio poszukać aby znaleźć coś naprawdę konkretnegofranccc napisał(a):na rynku są takie auta, sam posiadam 15 letniego z diesla z przebiegiem poniżej 120
Rokiko napisał(a): ja podałem przykład jazdy z mniej więcej stałą prędkością a tu dynamika Ci nie jest potrzeba jak masz dwa pasy to spokojnie można się wyrobić jadąc w miarę równo. Nikt nie kupi Octavii 1.6 jak mu będzie potrzebna dynamika na trasie.
Hm... to chyba Auris. Toyoty niestety strasznie przekłamują rzeczywistą prędkośćfranccc napisał(a):E: Pozdrawiam z benzyniaka 1.6/132 jadącego w trasie 140 wg GPS, czuć jak jest ekonomicznie
No i tak w LPG będziesz na plus bo wyjdziefranccc napisał(a):Chodzi mi po prostu o to, że przyjąłeś do wyliczeń te 6/100 gdzie nawet zostając przy octavii to 1.6tdi spali w tych warunkach w granicach 5 i różnica w kosztach będzie żadna
No niestety to jest udręka większości samochodów z instalacją gazową gdzie średnie zasięgi na baku to około 300km w trasie. To kwestia przyzwyczajenia ale im dłuższy zasięg tym oczywiście lepiej to też jest niestety kosztem większej butli (o ile jest miejsce) i bardziej obciążonego tyłu. Wszystko ma jakieś zalety i wadysisinho17 napisał(a):Tylko 2x częściej zjeżdżasz na stację co przy tych trasach może być irytujące.