Auto na sporadyczne trasy okolice 30-35 tyś. zł

15 Mar 2021, 12:21

Witam .
Może na wstępie coś o sobie. Jestem kierowca zawodowym, wyjeżdżam na dwu-tygodniowe trasy, auto potrzebne jest mi na weekendy. Resztę czasu auto stoi na firmie. Do tej pory na dojazdy do firmy 40km w jedną stronę miałem toyotę yaris I 1.4d4d. Doszły mi od roku co pobyt w domu wyjazdy do kobiety 320 km w jedną stronę . (180 km autostrady i 140km dróg krajowych ) i jak myślę o kolejnej podróży Toyota to dostaję gorączki.

co bym chciał od auta:
- zależy mi by auto było komfortowe i ciche (tempomat 120-140km/h)
-fajnie jakby był w automacie (ciężarówka w automacie rozleniwiłem się)
-raczej wolałbym benzynę z możliwością instalacji lpg i do zaakceptowania jest dla mnie spalanie 12 - 13lpg w trasie
- mało awaryjne , tzn części mogą być drogie nie przeraża mnie zostawienie 3-4 tys zł w warsztacie tylko nie chcę by auto ciągle lądowało w warsztacie z jakimiś awariami ... nie mam czasu na to. I by elektronika była odporna na 2 tygodniowe postoje (z tego co czytałem to w211 przed liftingiem odpada bo ma 2 akumulatory gdzie jeden jest odpowiedzialny za systemy bezpieczeństwa i bardzo nie lubi postojów ...poliftingu jest juz 1 akumulator i nie miewa tych problemów ) Swoją drogą czy jest jakieś auto które rzadko się psuję ,ale nie koniecznie jest tanie w utrzymaniu
- w miarę zabezpieczony przed rdzą (po blacharzach na zaprawki tez nie mam czasu jeździć)

nadwozie : sedan /kombi /suv /kompakt obojętnie i tak przeważnie jeżdżę sam lub z 1 pasażerem byle zapewniało dobry komfort w trasach.

Jakie auto proponujecie okolice 30-max 35tys ? ja po przejrzeniu ofert mam póki co 3 kandydatów ...
Mercedes w211 1.8K poliftingu automat
Volvo s80 II 2.5T automat lub manual
Audi A6 c6 2.4 manual
jak te auta wypadają pod względem częstych upierdliwych usterek?

ps.
a może Citroën C5 2.0 diesel w automacie z hydro zawieszeniem?
92michal
Nowicjusz
 
Posty: 5

16 Mar 2021, 13:22

A nie lepiej kupić jakiegoś nowszego kompakta który sprawdzi się na trasie?
Fajne są moim zdaniem np. Hondy Civic VIII z silnikiem 1.8 i klasycznym automatem (nie iShift) który na trasie potrafi spalić mniej niż wersja z manualem i 6 biegami. Szczególnie wersja S-Type jest sztywna i na trasie jedzie jak przyklejona. Nie powinna podowdować problemów jak trochę postoi pod chmurką. Utrzymanie jej nie powinno być drogie jak znajdziesz jakiś fajny utrzymany egzemplarz.

Jak byś chciał coś większego to można pójść w Accorda z silnikiem 2.0 i automatem ale oba te auta raczej nie nadają się do gazu choć niektórzy zakładają do nich instalacje.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

16 Mar 2021, 14:00

Roki,
Czemu się nie nadają do gazu ?
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Mar 2021, 15:06

Cynerion napisał(a):Czemu się nie nadają do gazu ?

Oczywiście, że się nadają. Trzeba tylko częściej dokonywać regulacji luzów zaworowych, co ok 30 tys km. Koszt to pewnie jakieś 300zł.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 313
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Mar 2021, 09:00

UFO z tego co czytałem jest bardzo sztywnym autem w dodatku bardzo głośnym w środku oraz rdzewieje jak to Honda. Accord już podobno bardziej komfortowa, ale też ta rdza.
Zależy mi na aucie który będzie bardziej kanapą niż taczkami.
Przejrzałem jeszcze raz otomoto i ciężko o dobre auta w automacie,dlatego nie jest on już konieczny aczkolwiek chciałbym się dowiedzieć jak czy mniej awaryjny DSG VW vs powershift Forda.
np golf VI jak spisuje się na trasie? 1.4tsi vs 1.6 Tdi podobno nad tymi warto silnikami warto się zastanowić :?: widziałem, że TSI też gazuja.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ford Focus mk3 tutaj lepiej pomyśleć o dieslu 2.0TDCi ciekawe ile to będzie paliło? 12-13lpg jest ok, więc odpowiada to około 6.5 litra ON na trasie. i czy często będę mechanika odwiedzał? 1.6TDCI stworzony przez PSA też dobry ponoć
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mercedes C w204 2.2cdi [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Audi A4 B7 widzę, że są jeszcze oferty z starym silnikiem 1.8Turbo z quattro mają 6 biegowy manual a z napędem na przód 5 biegowy
Audi [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] tutaj bez problemu LPG założę.

Jakie współczesne silniki bezpośrednim wtryskiem paliwa bo ich coraz więcej i stają się codziennościa w nowszych samochodach są najlepsze do lpg. Wiadomo że starsze na pośrednim są lepsze, ale jeżeli już będzie trzeba wybierać z silników z bezpośrednim wtryskiem to które są najlepsze? Ktoś gdzieś czytał jakiś artykuł porównujący tylko takie jednostki napędowe wszystkich producentów?
92michal
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Mar 2021, 10:22

92michal napisał(a):UFO z tego co czytałem jest bardzo sztywnym autem w dodatku bardzo głośnym w środku oraz rdzewieje jak to Honda. Accord już podobno bardziej komfortowa, ale też ta rdza.

Sam jeżdżę UFo i przed kupnem oglądałem spokojnie kilkanaście sztuk i żaden nie miał grama rdzy. Pierwsze roczniki 2006/2007 miały problem z rdzą na tylnej klapie bagażnika, ale szybko to poprawili.
Co do Accorda też nie ma tak źle jak piszesz. Prędzej bym się bał rdzy w mercedesie niż w Hondzie w tych lat.

Co do komfortu to tak, Civic jest mega sztywny ale w trasie to plus bo ma genialne prowadzenie i zasadniczo jest niezawodny.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 313
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Mar 2021, 10:32

Co do tego gazu do bezpośredniego wtrysku to trzeba się zastanowić nad opłacalnością. Masz 2 wersje do wyboru:
1) z dotryskiem Pb
2) z wtryskiem LPG w fazie ciekłej (najbardziej polecany Prins LiquiMax)

1) pobierze ci tak circa about 2 L Pb + 8 L LPG, o oczywiście zależy też od stylu jazdy. Im bardziej auto pałujesz tym większy będzie stosunek Pb do LPG. Taka instalacja też jest droższa od zwykłej sekwencji. Trzeba liczyć tak min 4000 zł (STAG ma ponoć za 3800 zł). Jak będziesz dużo jeździł to oczywiście się opłaci i po jakimś czasie zwróci. Jak to będzie okazyjne używanie auta to oczywiście będzie to zbędny wydatek.
Co do polecanych silników, to trzeba popytać już gazowników. Dość popularnym silnikiem jest z tego co widzę właśnie TSI jeśli chodzi o gazowanie taką instalacją. Zaś (nad czym trochę ubolewam) dość problematyczny jest Ecoboost 1.6, np STAG wycofał instalację pod ten model.
2) Będzie palić wyłącznie LPG. Mała ingerencja w silnik, bo gaz będzie wtryskiwany fabrycznymi wtryskiwaczami Pb. Tam jest bodajże kwestia modyfikacji pompy paliwa i odpowiedniego sterownika. Założenia bardzo fajne, ale cena zwala z nóg - koszt tej instalacji to chyba 11 000 zł.
Więc zakup mija się z celem, no chyba że kupujesz nie wiem nowy lub prawie nowy samochód, zakładasz taką instalację i planujesz dużo jeździć i przez długi czas.
Co do szkód długofalowych w takich instalacjach 1) może prowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy i takie doniesienia można znaleźć w sieci; gazownicy twierdzą że dotrysk Pb wystarczająco lubryfikuje wtryskiwacze i LPG nie powinno skracać ich żywotności.

O tym 1.6 TDCi są mieszane opinie... Jedni chwalą za niskie spalanie i nienaganną elastyczność inni donoszą że potrafią się zdarzyć awarie kończące żywot silnika. Ale lepsze chyba to 1.6 niż nowsze 1.5.
2.0 TDCi jest chyba najlepszym wyborem ale cena auta już też inna.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

17 Mar 2021, 14:30

za Accorda viii 2.0 automat w przedziale 30-35tys zł to wystarczająca kwota czy będą to szroty?https://www.otomoto.pl/oferta/honda-accord-2-0-155-km-automat-100-bezwypadkowa-ID6DGwEI.html

pod względem technicznym Honda chyba wypada najlepiej silnik o ile regularnie reguluje się luz zaworowy nie sprawia problemów... skrzynia hydrokinetyczna zdecydowanie lepsza od DSG i tym podobnych. Nie psuje się często jak się dba. Części droższe niż w VW, ale tańsze niż Audi, BMW, Mercedes. Dużo rzeczy przemawia za tą tymi autami.. . obawiam się tylko blacharki... :sly:

hoderi145 są 2 modele chyba z tą skrzynia o ktorej mówisz
: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
92michal
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Mar 2021, 21:29

Ja nie pisałem nigdzie o civicu w automacie.
Accord VIII to raczej będzie się zaczynał od 35-40. Poniżej tej kwoty może być różnie.
Niestety kwota 30k to za mało na VIII, a za dużo na VII.
Accord VIII moim zdaniem nie jest wart tej ceny. Wolałbym już Mondeo Albo Mazdę 6.
Jak Ci zależy na komforcie i montażu lpg to Laguna z silnikiem 2.0 Turbo będzie spoko i możesz ją brać w automacie bo nie ma z nim problemów. Szwagier ma taką lagunę od paru lat, prawie 400tys na blacie, z czego sam przejechał prawie 100 tys na gazie. Zero problemów, czysta eksploatacja a komfort jazdy w porównaniu do Hondy przeogromny.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 313
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

18 Mar 2021, 20:59

A sorry mój błąd...
Mam zarezerwowana i będę jechał oglądać lagunę w coupe 2.0T 170 km w automacie.
92michal
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Mar 2021, 21:32

Bardzo fajne autko :D przyjemne dla oka daj znać jak poszlo
iskupaut
Nowicjusz
 
Posty: 34