Auto na taxi do 20tys.

18 Lut 2016, 19:49

dzida napisał(a): Sonatę z 2,4, która nie rdzewieje :ok:
Nie wiem co jest ze skodami z tamtych, że lakier często odpada płatami na łączeniu progu z tylnym nadkolem.

O ile nadwozie rzeczywiście w miarę się trzyma, jeśli chodzi o korozje, to z podwoziem już tak różowo nie jest :) Po oględzinach podwozia Sonaty brata, wyszło że podwozie nie wygląda najlepiej, sporo korozji w różnych miejscach, w perspektywie 2-3 lat może wyglądać to nie za ciekawie. Nawet Hyundai ogłosił akcje serwisową z powodu korozji tylnej belki i sanek silnika, które to już w poprzednich generacjach ostro korodowały.
Skoda w tamtych czasach(a bynajmniej Octavia I), miała bardzo cienki lakier, stąd też pewnie ta przypadłość.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

18 Lut 2016, 20:18

pkc napisał(a):Skoda w tamtych czasach(a bynajmniej Octavia I), miała bardzo cienki lakier, stąd też pewnie ta przypadłość.

Tutaj bardziej miałem na myśli Octavie II gdzie już 3 takie widziałem w firmie (z czego jedną jeździłem) z tą samą przypadłością.
Ogólnie europejskie marki mają cienki lakier z tego co zauważyłem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Lut 2016, 20:57

Mk4 z jakim silnikiem najlepiej do lpg?
Nie ma większych problemów z instalacją?
Zna może ktoś dobrego gazownika z Kielc lub okolic?
z17
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 05 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Vectra B FL
Silnik: 1,6 101km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2016, 20:59

2.5, warunkowo 2.0 ale musi być dobry gazownik.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

19 Lut 2016, 11:32

pkc napisał(a):Mój brat kupił sobie Sonate z myślą o trasach do Niemiec, ale po miesiącu miał już dość tego auta
to dziwne, bo miałem okazję prowadzić taką Sonatę 2.4 lpg w automacie i zaryzykuję stwierdzenie, że to najprzyjemniejsze wozidło jakie miałem okazję prowadzić :ok: zasadniczo wolę deskowozy a nie kanapy, jednak ten miał w sobie to coś. Przestrzeń wewnątrz, całkiem przyjemna skóra, kanapowe zawieszenie i fajny silnik w połączeniu z automatem robiły robotę. Fajność prowadzenia mogę porównać do W210 2.7 z minimalną przewagą Hyundaia, ale to tylko dlatego że wolę benzyniaki
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Lut 2016, 22:41

Jechałeś po mieście albo nie jesteś jeszcze specjalnie wymagający :) Układ kierowniczy w tym aucie jest fatalny, a w połączeni z miękkim zawieszeniem już w ogóle jest kiepsko. Co ciekawe zawieszenie jest miękkie, ale jego praca jest głośna Na autostradach przy większych prędkościach precyzja prowadzenia nie istnieje. Przy jeździe autostradą wadą są też przełożenia skrzyni biegów i brak szóstego biegu przez to spalanie na autostradzie jest wysokie, a samochód jest nieprzyjemnie głośny.
Co ciekawe w samochodzie brata wymieniany był już silnik, a w najbliższym czasie z pewnością do zrobienia będzie dwumasowe koło zamachowe, które daję o sobie znać(typowa bolączka tych aut)
Krótką mówiąc samochód dobry dla kogoś, kto szuka stosunkowo komfortowego samochodu, w którym nie będzie zwracał uwagi na prowadzenie i nie będzie nim przymierzał setki kilometrów po autostradach i ogólnie nie ma wybitnych wymagań wobec auta :)

Swoją drogą automat w Sonacie, to też porażka, nie dość, ze to toporna skrzynia 4 biegowa(dopiero później była bodajże 5 biegowa), to jeszcze nie grzeszy bezawaryjnością.

mike1735 nie pracujesz już w komisie czy soboty Ci wypadły? :D
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Toyota Hilux w nowej wersji Black Bison
    Japońska firma WALD International po raz kolejny opracowała pakiet tuningowy do samochodu Toyoty. Tym razem fachowcy od tuningu wzięli na warsztat pick-upa marki i stworzyli model Hilux Sports Line Black Bison Edition. Rasowa ...

26 Lut 2016, 17:21

pkc napisał(a):Układ kierowniczy w tym aucie jest fatalny, a w połączeni z miękkim zawieszeniem już w ogóle jest kiepsko. Co ciekawe zawieszenie jest miękkie, ale jego praca jest głośna Na autostradach przy większych prędkościach precyzja prowadzenia nie istnieje. Przy jeździe autostradą wadą są też przełożenia skrzyni biegów i brak szóstego biegu przez to spalanie na autostradzie jest wysokie, a samochód jest nieprzyjemnie głośny.

jakbym czytał o służbowej Octavii II 1,9TDI :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lut 2016, 22:51

Ciekawym autem, skoro tata chce czegoś na poziomie Omegi, może być Rover 75 ;)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Lut 2016, 15:27

dzida napisał(a):jakbym czytał o służbowej Octavii II 1,9TDI :mrgreen:

Trochę Octavią jeździłem i lepiej się to prowadziło od Sonaty, chodź wiadomo szału nie ma, bo to tylko Skoda. Koreańczycy rzadko potrafili zrobić normalny układu kierowniczego, a w Sonata jest w dodatku autem typowo na rynek amerykański, czyli układ kierowniczy i zawieszenie jest niedopracowane na nasz rynek.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

27 Lut 2016, 20:55

Można narzekać na układ jezdny Sonaty, jednak należy pamiętać dla jakiej klienteli została stworzona :wink: takim ludziom nie przeszkadza tapczanowatość i poczucie braku połączenia kierownicy z kołami. Ma być wygodnie, przestronnie no i niedrogo.
Mnie tym autem jechało się bardzo przyjemnie, jednak nie wiem czy na dłuższą metę byłbym zadowolony. Co deska to deska :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Lut 2016, 21:24

Wiadomo, że każdy lubi co innego w aucie. Ja po 4 latach jazdy Mercedesem nie wyobrażam sobie niższego komfortu. Krótka jazda jako pasażer Octavią I niespecjalnie mi się podobała - czuć każdą dziurę na drodze. Najbardziej w W210 przeszkadza mi zachowanie auta w zakrętach, więc następne auto chcę trochę bardziej pewne. ;)
Jeśli chodzi o Mondeo to za 20 tys.tylko Mk3, Mk4 z normalnymi silnikami (benzyna, diesel 2.0) zaczynają się od 30 tysięcy
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Lut 2016, 23:46

mike1735 napisał(a):Można narzekać na układ jezdny Sonaty, jednak należy pamiętać dla jakiej klienteli została stworzona :wink: takim ludziom nie przeszkadza tapczanowatość i poczucie braku połączenia kierownicy z kołami. Ma być wygodnie, przestronnie no i niedrogo.
Mnie tym autem jechało się bardzo przyjemnie, jednak nie wiem czy na dłuższą metę byłbym zadowolony. Co deska to deska :mrgreen:

Masz rację, są ludzie, którym ten samochód przypadnie do gustu i będą z niego zadowoleni, jednak jak pokazuję nas rynek, nie jest to samochód specjalnie poszukiwany i zainteresowani nim są głównie osoby, które do tej pory jeździły już podobnymi autami. Nie mniej jednak, Sonata jest przedstawicielem samochodów, który miał się sprzedawać głównie w Stanach i pod tamten rynek były idealny, a do Europy trafiły bardziej na doczepkę. Następca Sonaty , czyli i40 jest lepszy i chodź nadal nie jest idealny, to jest znacznie bliżej europejskiej konkurencji, niż była Sonata :) Może uda im się w końcu zgrać przyzwoity układ kierowniczy z dobrym komfortem :)
Ossy napisał(a):Wiadomo, że każdy lubi co innego w aucie. Ja po 4 latach jazdy Mercedesem nie wyobrażam sobie niższego komfortu. Krótka jazda jako pasażer Octavią I niespecjalnie mi się podobała - czuć każdą dziurę na drodze. Najbardziej w W210 przeszkadza mi zachowanie auta w zakrętach, więc następne auto chcę trochę bardziej pewne. ;)
Jeśli chodzi o Mondeo to za 20 tys.tylko Mk3, Mk4 z normalnymi silnikami (benzyna, diesel 2.0) zaczynają się od 30 tysięcy

Każdy samochód z segmentu C, będzie gorszy od twojego W210 pod względem komfortu. Faktycznie W210 nie jest połykaczem zakrętów, ale na autostradzie przyzwoicie się nim jeździ :) A Octavia to takie uniwersalne auto w segmencie i dobrze wpasowuję się we wymagania dużej liczby kupujących, stad też jej popularność na rynku :)
Mondeo mk4 można już szukać od 26-27tyś.zł, tylko trzeba uważać na *przypudrowane* trupy, chodź najtańsze egzemplarze, są sprzedawane już w okolicach 20tyś.zł.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

28 Lut 2016, 11:29

pkc napisał(a):Następca Sonaty , czyli i40 jest lepszy i chodź nadal nie jest idealny, to jest znacznie bliżej europejskiej konkurencji, niż była Sonata :) Może uda im się w końcu zgrać przyzwoity układ kierowniczy z dobrym komfortem :)

Szkoda tylko, że nie wpakowali do i40 silników z Sonaty z USA jak np. 2,0T/275KM :/ Pewnie nazywaliby go już GT lub coś innego :mrgreen:
Podobno i40 po lifcie znacznie lepiej jeździ, więc jest coraz lepiej. Ale ogólnie auto jest dalej nastawione na spokojną klientelę, ceniącą komfort i przestronność wnętrza co pokazuje właśnie paleta silnikowa.

Ogólnie to Sonata świetne auto na taxi - duże w środku, komfortowe i kanapowate, ładne z zewnątrz (w sensie limuzynowate), wytrzymałe i niedrogie w eksploatacji i to chyba się ceni w taxowozie :ok:
No i leniwy silnik wielkości 3,3l w zwykłym segmencie D to już idealny opis przeznaczenia samochodu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lut 2016, 13:40

Mondeo Mk4 nie kupi poniżej 30k. W Niemczech dobre egzemplarze startują przeliczając na złotówki od 32k, a gdzie koszty sprowadzenia czy rejestracji? Lagune III można kupić za to w granicach 26-28k z sensownym wyposażeniem.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Lut 2016, 14:14

około 30tyś.zł w Niemczech kosztują Januszowe wersje z przebiegiem do 199.999km, powyżej 200tyś.km ceny lecą ostro w dół. W zeszłym roku sprzedałem Mondeo 2.0TDCI 2008, zarejestrowany w 2009roku poniżej 30tyś.zł sporo. Przebieg trochę powyżej 300tyś.km, ale miał robione praktycznie wszystkie dieslowskie elementy, gdzie w tych wszystkich igiełkach za 30tyś.zł, z magicznym przebiegiem w niedługim czasie będzie trzeba to robić. Kolega ostatnio też sprzedał krajowe Mondeo 2.0TDCI za 26tyś.zł, przebieg 280tyś.km, więc da się kupić Mondeo poniżej 30tyś.zł, tylko trzeba się wyzbyć Januszowego toku myślenia, ze powyżej 200tyś.km się aut nie kupuję.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI