Auto na trasę do 50k

04 Lut 2019, 01:45

Hej hola!

Chciałbym prosić o poradę przy wyborze samochodu na trasę. Mam kilka przemyśleń dotyczących moich oczekiwań, ale nie znam się dobrze na motoryzacji, więc może okazać się, że są one wręcz niekompatybilne ze sobą.

Poszukuję samochodu, do którego będę w stanie zapakować cztery osoby z plecakami turystycznymi i wyjechać na sporadyczną długą wycieczkę po Europie. Zależy mi więc przede wszystkim na dużym bagażniku (450+ litrów) oraz przestronności. Wysoki priorytet przykładam też do niskich kosztów eksploatacji, w szczególności kosztów napraw; chciałbym, żeby wytrzymał on parę(naście) lat. Nie wiem, jakiego średniego zużycia paliwa powinienem oczekiwać, ale niskie na pewno będzie atutem. Nie wiem też, czy na pewno chcę inwestować w diesla, jeśli będę miał problem z wjazdem do miast na kontynencie (w szczególności, jeśli będę chciał wziąć udział w jakichś miejskich imprezach, ale może to nie tak duży problem?). Dużym plusem będzie też dobra widoczność z kabiny i możliwość jazdy po nieutwardzonych drogach dojazdowych.

Mój budżet to 50 tys. złotych na sam samochód; planuję zabezpieczyć go też w razie potrzeby przed korozją po zakupie. Przyznam, że przyglądałem się z zainteresowaniem modelom Volvo (XC) i Toyoty, ale nie jestem pewny co do ich niezawodności i spalania. Czy znacie może europejskie lub japońskie samochody, które pasowałyby do moich założeń?

Dzięki serdeczne za wszelką pomoc!
yakcyll
Obserwowany

04 Lut 2019, 07:03

XC70 żeby jakoś jechało z obciążeniem to z silnikiem 2.5 lub 3.2 tylko ani nie będzie mało paliło ani nie będzie tanie w utrzymaniu za to spełni resztę oczekiwań z nawiązką. Tańszą wersją było by v70III.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz

Zdjęcia: 227