Auto nie ma mocy oraz 'zatyka się'

16 Wrz 2019, 07:07

Witam, mam Audi A3 1.8/125 KM, 1997 r. z instalacją LPG. Jakiś czas temu pojawił się problem z brakiem mocy. Po prostu auto nie 'ciągnie' jak powinno, ewidentnie czuć brak mocy nie tylko przy wyprzedzaniu, ale i przy zwykłej jeździe. I ten problem jest za każdym razem, nieważne czy auto jedzie na benzynie czy gazie. Dodatkowo niedługo potem pojawił się problem z 'zatykaniem się' auta. Nie umiem tego fachowo nazwać, ale objawia się to tak, jakby coś się zatkało i wtedy nie ma szans, żeby rozpędzić auto. Pedał gazu jakby się wciskał w podłogę, samochód pierdzi jakby miał sportowy wydech i przy pedale wciśniętym do samego końca praktycznie się nie rozpędza (rozpędza się, ale to trwa wieczność). Ten problem z kolei objawia mi się tylko w dłuższej trasie, tzn. w po jakichś 30 kilometrach jazdy, nie w mieście. I tu też nie ma znaczenia, czy auto jedzie na benzynie czy gazie.

Oczywiście byłem z tymi problemami u mechaników. Pierwszy powiedział, że to coś z przepustnicą i ją wyregulował. Drugi wymienił mi świece, bo podobno były zalane olejem, i uszczelki. Oczywiście to nic nie dało, problem nadal jest. 

Miał ktoś z Was coś podobnego?
dooomiiin
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Wrz 2019, 13:16

Ja bym tutaj sprawdził przepływomierz powierza. Jeżeli problem jest taki sam na benzynie i zasilaniu LPG to trzeba szukać elementów wspólnych czyli kable WN, świece, przepływomierz. Układ dolotowy jest szczelny?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Wrz 2019, 14:57

Tak, układ jest szczelny. Świece mam wymienione, więc tu też to odpada. Tak podejrzewałem, że te kable mogą bruździć coś. Co do przepływomierza, to musiałbym oddać auto mechanikowi, czy sam mogę tam rzucić okiem?
dooomiiin
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowości na 2021 rok modelowy
    Witam, Mimo iż rok 2020 dopiero co się zaczął Volvo określiło zmiany w modelach na rok 2021. Samochody z MY 2021 będzie można zamawiać prawdopodobnie od połowy kwietnia 2020r. Oto najważniejsze ze zmian: - we wszystkich modelach ...
    Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją
    Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość ...