Auto nie pali, kontrolki się zaświecają

02 Wrz 2023, 07:41

Pacjent: Wolksvagen polo, rocznik 2006, diesel. Od jakiegoś czasu miał problem z zapaleniem zagrzanego silnika, zimny odpalał od razu, a zagrzany musiał chwilę pokręcić. Wczoraj i przedwczoraj pierwsza próba zapalenie zagrzanego silnika kończyła się brakiem reakcji, tzn. zaswiecaly się kontrolki , pokazywał poziom paliwa, ale auto nie kręciło, po ponownym przekreceniu kluczyka odpalał od razu. Dzisiaj rano zimny i po pracy zimny zapalił bez problemu, gorący już ponownie nie odpalił. Ładuje się poziom paliwa, kontrolki gasną jak zawsze, po przekręceniu kluczyka nie kręci. Po ostygnięciu nie odpalił na popych, nie pomogło stukanie pp rozruszniku ani odłączenie akumulatora. Kilka lat temu miał problem z pompowtryskami i wyrobione miejsce miejsca montażu pompowyrysków w głowicy (jeśli dobrze pamiętam). Pomocy, jaki może być powód tego, że auto nie zapala? Czy jest jeszcze jakiś sposób, żeby spróbować go odpalić czy już tylko laweta?
Poloweczka96
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Wrz 2023, 09:50

Trzeba sprawdzić czy prąd dochodzi na rozrusznik podczas próby zapalenia, trzeba odnaleźć bezpieczniki odpowiedzialne za rozruch i je przeczyścić jak i same gniazda.
Kondycja silnika nie ma wpływu na brak reakcji rozrusznika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Wrz 2023, 10:16

Może też być winna stacyjka - nadpalone/wypalone styki lub złącze stacyjki.
Rozumiem, że podczas próby rozruchu silnika, kontrolki ani nie przygasają ani nie gasną całkowicie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Wrz 2023, 10:30

Nie, nie migają, nie przerywają, gasną te które mają zgasnąć, ładuje się poziom paliwa i temperatura.
Poloweczka96
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Wrz 2023, 10:36

No to zacznij od sprawdzenia jak napisał ci Kao, a potem jak napięcie nie będzie dochodziło do rozrusznika, to sprawdzić złącze stacyjki i samą stacyjkę. Z tym, że styki stacyjki trzeba sprawdzać pod obciążeniem, bo robiąc sam pomiar przejścia lub mierząc samo napięcie ( bez obciążenia ) to może się okazać że wszystko jest ok, a problem pojawia się dopiero pod obciążeniem . A rozrusznika jak wiadomo troszkę prądu ciągnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Wrz 2023, 11:02

Przy manualnej skrzyni biegów z zacisku 50b kostki stacyjki idzie przewód bezpośrednio do włącznika elektromagnetycznego rozrusznika . Nie ma na nim bezpiecznika . Jest bezpiecznik ale przed stacyjką . Wysoko prądowy ( około 80 A w zależności od wyposażenia ) zasilający inne obwody . Wracając do przewodu między kostką stacyjki a rozrusznikiem . Czasami w tych autach i im podobnych gnije / urywa się tuż przed kostką przyłączeniową do rozrusznika . Nie, to można sprawdzić czy na nim pojawia się napięcie . Najlepiej żarówką . Pomiar napięcia może oszukać . Jeżeli tutaj jest ok to kolejnym krokiem będzie sprawdzenie samego rozrusznika . Podać przewodem z zacisku dodatniego akumulatora prąd na zacisk włącznika elektromagnetycznego . Uwaga ! lewarek zmiany biegów w położeniu luz . Zapłon wyłączony . Rozrusznik nie zakręci to w pierwszej kolejności sprawdzić stan przewodu masowego silnika i grubego przewodu plusowego. Ok , to rozrusznik do naprawy. Jest jeszcze inna opcja - dokładany alarm i odcięcie obwodu rozrusznika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak Toyota nauczyła świat wydajnej produkcji
    Toyota stała się pierwszym producentem na świecie, którego roczna produkcja przekroczyła 10 milionów aut. Toyota Corolla – samochód, który zmotoryzował japońską klasę średnią – jest ...