Auto nie zapala po wymianie kluczyka na nowy

15 Cze 2023, 12:15

Cześć!
Mam samochód Ford Focus C-Max 2004. Jako że oryginalny kluczyk jest już w fatalnym stanie, postanowiłem go wymienić na nowy. Kupiłem obudowę z gładkim grotem. Następnie udałem się do punktu dorabiania kluczy i dorobiłem grot. Do nowej obudowy włożyłem oryginalną elektronikę ze starego kluczyka. Myślałem, że to wystarczy, by kluczyk działał. Jednak z jakiegoś powodu immobilizer blokuje zapalenie samochodu (po przekręceniu kluczyka mruga czerwona dioda immobilizera).

Czy przyczyną może być nieoryginalny grot? Myślałem, że tylko z elektroniką komunikuje się immo. Po przełożeniu elektroniki ponownie do oryginalnego kluczyka, auto odpala.
KamQiX
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 15 Cze 2023, 13:37

    Grot tu nie ma nic do rzeczy. Nowy kluczyk jest identyczny jak ten stary? Na pewno przekładasz ze starego kluczyka też transponder?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10129
    Zdjęcia: 35

    15 Cze 2023, 15:55

    Nie! Tak to jest jak się jest głupim i się zabiera za zbyt skomplikowane zadania jak na swój łeb. Oczywiście myślałem, że wszystko od immobilizera jest w płytce z elektroniką. Przełożyłem "pastylkę" transpondera i działa. Temat do zamknięcia! Dzięki! :D
    KamQiX
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    15 Cze 2023, 17:26

    KamQiX napisał(a):Nie! Tak to jest jak się jest głupim i się zabiera za zbyt skomplikowane zadania jak na swój łeb.
    często się to zdarza, niektórzy nawet zdążą już wyrzucić starą obudowę z transponderem.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16698
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Lexus UX - crossover, który jeździ jak hatchback
      Zaprezentowany w 2018 roku model UX jest najnowszym i najmniejszym, kompaktowym crossoverem w gamie Lexusa. Jego opracowanie zajęło japońskim inżynierom 5 lat. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i wzorowym prowadzeniem, ...