Auto Peugeot 206 czy Clio II?

18 Gru 2013, 14:33

Witam,wiem że było już wiele podobnych tematów na forum,jednak żaden z nich nie wyczerpuje odpowiedzi na moje pytanie i problem. Poszukuje samochodu do kwoty 15 tyś zł,najlepiej ekonomicznego stad też dwa modele podane w temacie Clio II lub Peugeot 206- jednego mamy już w rodzinie i sprawuje się bardzo dobrze,dlatego poddaje ten typ.
Co Waszym zdaniem lepsze,mniej awaryjne, ewentualnie jakie inne modele z podobnego segmentu wchodzą w grę aby też na naprawy za wiele nie stracić?
Jeżeli macie typy aut w podobnym segmencie to każda opcja będzie brana pod uwagę. Chodzi mi o roczniki 2005-2006,nie starsze samochody,dlatego odpadają te 10,11 letnie wzwyż. Najlepiej benzyna,gdyż roczny przebieg wyniesie około 12 tyś km. Cena zaporowo to 15tyś zł jaką mogę przeznaczyć na samochód,spokojnie może być wersja 3 drzwiowa.

Dziękuje i Pozdrawiam.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 14:57

Clio 1.6 107 KM ma lepsze osiąsgi niż Peugeot 206 1.6 110 KM .
Clio na pewno łatwiejsze do parkowania tyłem bo auto kończy się te 15-20 cm za tylną szybą ,a Peugeot na pochyły tył .
Peugeoty są droższe więc w Clio za te same pieniądze będziesz miała lepsze wyposażenie .
Jeden peugeociarz co się przesiadł z 206 z 1.6 HDI na 206 z 1.6 benzyna + LPG narzekał w dieslu 100 km/h miał przy 2000 obrotów ,a teraz ma 3000 obrotów i jest głośno .W Clio 1,6 16V przy 3000 obrotów jest jeszcze cicho .Do 90 km/h jest ciszej niż w co niektórych autach klasy D .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Gru 2013, 15:00

Bardzo fajnie,dzięki za odpowiedź. Mam teraz mocny argument przemawiający za Clio. A orientujesz się może jak korozja wśród tych roczników o jakie mi chodzi? I spalanie mniej więcej jak to wychodzi na 100km? Wiem,ze to zalezy od jazdy itd,ale tak z doświadczenia.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 15:11

Z wierzchu nigdzie nie rdzewieje .Ewentualnie pod klapką , w okolicach wlewu od benzyny mogą się pojawić zarodku korozji .

Ludwa10 napisał(a):Co Waszym zdaniem lepsze,mniej awaryjne, ewentualnie jakie inne modele z podobnego segmentu wchodzą w grę aby też na naprawy za wiele nie stracić?

Zacząłem gadać jak pismak zamiast napisać konkrety , no to teraz konkrety .

Mam Clio od 2009 roku .
W pierwszym roku eksplostacji byla robiona otulina hamulca z tylu,wymieniana w jednym kole sprezyna zacziskow od recznego,naprawiany silniczek od wycieraczek,lusterko prawe wymieniane bo termometr sie popsul .W drugim roku byl wymieniany przepalony tlumik,byla usterka ze z przodu klocek tarl o tarcze nawet podczas niehamowania.W trzecim roku wymiana byla jedna para cewek zapłonowych .W tym rokuwymieniane były amoryzatory z przodu , sprężyny z tyłu ,łączniki stabilizatora ,tu skłócić i jedno łożysko .Auto obecnie ma 191 tys. km ,a w chwili kupienia miało 144,5 tys. km.Było kupione po okazyjnej cenie .
Ostatnio edytowany przez mihau, 18 Gru 2013, 15:19, edytowano w sumie 1 raz
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Gru 2013, 15:17

rozumiem,czyli już mniej więcej mam jakieś przełożenie. A jeżeli chodzi konkretni eo wersję silnikową to czy 1.6 plus lpg daje radę w sensie usterek czy tez lepiej tego unikać? Jest wiele ofert z silnikami 1.4. Bo diesli raczej jak napisałem mnie biorę pod uwagę.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 15:38

Raz była przepustnica czyszczona bo obroty biegu jałowego były za niskie ,a tak to mi nic z powodu gazu w silniku się nie popsuło .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Gru 2013, 15:44

Dziękuje za odpowiedź,na pewno wezmę ten model i wersję silnikowa pod uwagę. Ktoś jeszcze moze wypowie się w temacie?
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 16:52

mihau napisał(a):Mam Clio od 2009 roku .
W pierwszym roku eksplostacji byla robiona otulina hamulca z tylu,wymieniana w jednym kole sprezyna zacziskow od recznego,naprawiany silniczek od wycieraczek,lusterko prawe wymieniane bo termometr sie popsul .W drugim roku byl wymieniany przepalony tlumik,byla usterka ze z przodu klocek tarl o tarcze nawet podczas niehamowania.W trzecim roku wymiana byla jedna para cewek zapłonowych .W tym rokuwymieniane były amoryzatory z przodu , sprężyny z tyłu ,łączniki stabilizatora ,tu skłócić i jedno łożysko .Auto obecnie ma 191 tys. km ,a w chwili kupienia miało 144,5 tys. km.Było kupione po okazyjnej cenie .


mihau napisał(a):Raz była przepustnica czyszczona bo obroty biegu jałowego były za niskie ,a tak to mi nic z powodu gazu w silniku się nie popsuło .


Mihau'ku z całym szacunkiem do Twojej osoby, nie raz również polecałem ten samochód bo z renault uważam go za jeden z bardziej udanych... Ale teraz to Cię podziwiam że Ty go jeszcze bronisz! TO WSZYSTKO SIĘ STAŁO W CIĄGU 50 TYSIĘCY KILOMETRÓW??? Ja Ci na prawdę polecam kupić jakiś samochód przeze mnie polecany zaraz po Clio. Przecież tego można współczuć. To jest bardzo dużo jak na 50 tyś. Przekonasz się dlaczego je tak bardzo polecam, ale wiadomo to czy się dasz namówić zależy tylko od Ciebie. Zrobisz jak będziesz chciał. Poza tym były by to na pewno samochody starsze.

A do tematu:

Tutaj można polecę zainteresować się również oplem i fordem. Jednak clio II też jest dobrą opcją, bardzo ekonomicznie wypada kwestia spalania gdy mamy założoną dobrą instalację gazową. Na rudą warto zwrócić uwagę przy zakupie bo jak już zacznie to szybko postępuje.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

18 Gru 2013, 16:57

A z Fordów kwestia Fiesty i Corsy tak? Bo jeżeli dobrze patrzę to w podanym przeze mnie budżecie tylko te modele wchodzą raczej w grę.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 17:56

Polecam Fieste Mk6 z silnikiem 1.25- dynamiczny,ekonomiczny i nie awaryjny. Samochód trwały, tani w naprawie i dobrze wykończony.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Gru 2013, 18:16

Dobrze,zerknę zatem i dziękuje za propozycje? Moze ktoś jeszcze mial styczność z Fiestą i jak wypada na tle 206 czy Clio? Taka przykładowa aukcja

[link do oferty na Allegro wygasł]

Czemu generalnie fiesty z tych roczników 2006 i wersji 3 drzwiowej z silnikiem 1.2 lub 1.4 są takie "tanie" Albo to tylko moje wrażenie. Czy chodzi o blachy,korozje?
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 18:39

@Vermin
Amortyzator prawy przód i tulejki mogły się zużyć z powodu sposobu jazdy ( kilka razy zdarzyło mi się wjechać 50 km/ h w głęboką dziurę )
Silniczek od wycieraczek z mógł się popsuć z powodu zgartania nasypanego śniegu wycieraczkami oraz używanie i zwlekanie z wymianą wycieraczek ze zużytymi gumami .
Sprężyna zacisków od ręcznego mogła się popsuć z powodu nie jeżdżenia i stania z zaciągniętym ręcznym w zimę ,przez dwa tygodnie
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Gru 2013, 21:37

Ta Fiesta zdecydowanie za tania. Fiesta wypada o niebo lepiej od Francuzów.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Gru 2013, 22:15

Chyba we rdzewieniu :twisted:
W Mondeo też raz przepalił się tłumik ,też się jedno łożysko zużyło, raz na przejeździe pękły sprężyny z tyłu ( w Clio nigdy nie pękły ,były ukruszone ) więc w Fieście też takie rzeczy mogą przytrafić .
Prowadnica hamulca hamulca tarczowego może się też popsuć w Corsie B .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Gru 2013, 22:29

mihau jesteś głupi czy... głupi? Sprężyna może peknac w każdym samochodzie. Fiesta Mk6 jest dobrze zabezpieczona przed korozja. A poza tym po co piszesz o Corsie B?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra