Auto podskakuje/buja

17 Lip 2016, 08:57

Na początek witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy założony wątek.

Od 4 lat kiedy posiadam Audi A4 B5 mam ten problem.
Auto na równej powierzchni, nawet na świeżo położonym asfalcie jakby podskakuje delikatnie podczas jazdy. Dzieje się to przy każdej prędkości.
Siedząc na fotelu czuję się jakbym siedział na sprężynie.
Mechanik twierdził, że to przez amortyzatory tylne, gdyż faktycznie były już mocno zużyte, a nawet wylał się z nich olej. Jednak po wymianie na nowe amortyzatory kayaba wraz z osłonami i odbojami problem nie ustąpił.
Auto prowadzi się dobrze, przy prędkości 140 km/h puściłem kierownice auto jechało prosto. Myślałem, że to może przez zużyte opony dębica, dlatego założyłem felgi z oponami zimowy i efekt ten sam. Auto również podskakuje jadąc na luzie, a nawet na zgaszonym silniku. Generalnie nic nie stuka, jedynie trzeszczą czasem wahacze dolne "banany", jednak luzów żadnych nie wyczuwam. Wcześniej nie zwracałem na to w zasadzie większej uwagi, lecz teraz żonie kupiliśmy Fiata Seicento na dojazdy do pracy, i mimo wielu wad w tym samochodzie i rzeczy do zrobienia podczas jazdy trzyma się bardzo sztywno. Nic nie trzęsie nic nie buja w przeciwieństwie do mojej A4.

Dodam co było wymieniane.
- przeguby zewnętrzne firmy Lobro
- wahacz dolne tylne, oraz górne z prawej strony
- amortyzatory tył kayaba

To by było na tyle prosiłbym o jakieś sugestie, gdyż kiepsko u nas z dobrymi mechanikami. Najlepiej jak się im mówi co mają wymienić.
danonl
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 10 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lip 2016, 13:35

danonl napisał(a):To by było na tyle prosiłbym o jakieś sugestie,
Proponuję podjechać na SKP i dokonac pomiaru sił przylegania kół przedniej osi/pomiar amortyzatorów/.Nie bedzie to kosztowało majątku/my bierzemy 10.-za oś/a juz coś będziesz wiedział....
danonl napisał(a): gdyż kiepsko u nas z dobrymi mechanikami
Teoretycznie to są na wymarciu,pojawiaja się jedynie wymieniacze części... :mrgreen:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

18 Lip 2016, 09:52

Korzystając z wolnego ranka pojechałem z wizytą na SKP.
Zawieszenie sprawdzone na szarpakach, nie występują żadne luzy.
Sprawność amortyzatorów przednich na 67% lewy i 75% prawy. Tylne dopiero co wymienione oba po 55%. Diagnosta sugerował, że w zawieszeniu wielowahaczowym takie objawy mogą dawać wyząbkowane opony. Faktycznie letnie mam już pewnie ostatni sezon, ale ten sam efekt występuje na oponach zimowych, które są przynajmniej wizualnie w bardzo dobrej kondycji. Zapłaciłem za tą przyjemność 50 zł, chciałem od razu sprawdzić hamulce, ale jak mi powiedział, że to będzie drożej kosztowało darowałem sobie.
danonl
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 10 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...