Auto reprezentacyjne ale ekonomiczne za około 150 000 netto

25 Paź 2022, 07:58

A co myślicie o Mazdzie 6 lub vw arteon? Leasing jest dosyć tani w przypadku arteon. Mają sporo egzemplarzy dostępnych od ręki.
Arteon będzie bardzo drogi w utrzymaniu ze względu na naprawy i serwis?
Z jakim silnikiem go najlepiej wziąć żeby był najmniej awaryjny?
Szukam czegoś czym będę mógł zrobić z 200 tys. kilometrów w ciągu 6 lat bez kosztownych napraw i z niskim spalaniem.
Na razie na 1 miejscu jest mazda 6 z wolnossakiem ale wnętrze mi się nie podoba, zbyt starodawne.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Paź 2022, 10:02

Dzonzi napisał(a):Arteon będzie bardzo drogi w utrzymaniu ze względu na naprawy i serwis?
A czemu miałby być drogi, będzie równie drogi jak inne nowe.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Paź 2022, 10:07

Ze względu na dsg, turbo i rozrząd. Taka mazda z tych rzeczy to ma tylko rozrząd ale na łańcuchu. Niby bezobsługowy.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Paź 2022, 10:39

Żeby było drogo to najpierw musi się zepsuć. Turbo w benzynie rzadko się wymienia, to nie diesel.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Paź 2022, 10:50

Dzonzi napisał(a):Ze względu na dsg, turbo i rozrząd. Taka mazda z tych rzeczy to ma tylko rozrząd ale na łańcuchu. Niby bezobsługowy.

Arteon to model takiej a nie innej klasy, niektórzy go kwalifikują tak prawie do klasy wyższej, to w VW Polo masz sporo nowoczesnych rozwiązań, także DSG w takim aucie to norma, w sensie automat, co do turbo to od chyba dekady większość producentów stosuje same doładowane jednostki, bo dziś już nie te czasy na silniki które jadą jak maja 3 tys na obrotomierzu, chodzi o ekonomie o przyjemność z jazdy i wydajność. Dziś turbo benzyna potrafi lepiej z dołu jechać niż turbo-diesel.

I owszem Mazda nie ma turbiny ale i charakterystyka gorsza niż w takim nawet 1,5 TSI w Arteonie. (max moment od 1300 obrotów -250 Nm)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Paź 2022, 11:00

do tych 150-200 tyś km nie masz za bardzo czym się martwić A na plus dla grupy vw że wszystko masz od ręki a przy mazdzie różnie z tym bywa, no i jak dla mnie tytuł bardziej pasuje do arteona.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Efekt niewidzialnego Goryla - co to takiego?
    Czy można za bardzo skoncentrować się na jakimś zadaniu? Czy można nie zauważyć osoby przebranej za goryla? Badania naukowe pokazują, że tak(*). Nasz umysł eliminuje niektóre bodźce wzrokowe i słuchowe, żeby w pełni ...

25 Paź 2022, 11:37

W sumie ciekawe, że mają tego dużo od ręki więc zainteresowanie mniejsze niż oczekiwania. Żeby się tylko nie okazało, że po tych 6 latach będzie problem z pozbyciem się tego jak to było z pejtonkiem
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Paź 2022, 11:46

Zastanawiam się czy nie wziąć arteon z drugiej ręki. W niemieckich komisach są po 25-27 tys. euro brutto 3 letnie, poniżej 100k przebiegu. Jednak 70k złotych do przodu i z każdym rokiem będą mniej traciły na wartości niż nowy.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Paź 2022, 13:27

A sprawdzałeś warunki leasingu na takie coś?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Paź 2022, 13:32

Leasing nowego jest podejrzanie tani, nie wiem czemu. Używany to za gotówkę wtedy.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Paź 2022, 13:40

Dzonzi napisał(a):Ze względu na dsg, turbo i rozrząd. Taka mazda z tych rzeczy to ma tylko rozrząd ale na łańcuchu. Niby bezobsługowy.


Przy nowym aucie raczej bym się nie przejmował przy używanym hmm... też raczej nie bo to jest tylko kwestia kasy.
Do tego turbina posypie się jak w każdym innym aucie reszta jak reszta + do tego jest jeszcze reszta :D

Jeżeli chodzi o Mazdę to przejedź się bo wiesz dzieci tabelek jedno a Twoje odczucia i potrzeby może być drugie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Paź 2022, 14:35

Noo raczej nie ma co mowić o odczuciach skoro w jednym aucie trzeba majtać kijem a drugie ma szybki automat i turbo, ale to też kwestia czy ktoś miał styczność
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Paź 2022, 14:42

Mazda jest też w wersji z automatem. Podobno dsg w arteonie jest zamulone i dopiero na sporcie da się jeździć normalnie.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Paź 2022, 14:58

Trevor napisał(a):Noo raczej nie ma co mowić o odczuciach skoro w jednym aucie trzeba majtać kijem a drugie ma szybki automat i turbo, ale to też kwestia czy ktoś miał styczność


Przestań gadać w czyimś imieniu ja lubię takie auta i a inny inne auta. Do tego są jeszcze automaty i skrzynie typu dsg co np. mi nie odpowiada bo nie lubię pracy dsg wolę automat.

Zaproponowałem przejechanie się jednym i drugim bo w sumie chodzi o spora ilość kasy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Paź 2022, 15:09

Dzonzi napisał(a):Podobno dsg w arteonie jest zamulone i dopiero na sporcie da się jeździć normalnie.

Pozdrowienia dla kogoś kto takie dziwactwa opowiada, tryb sport trzyma na obrotach, gdzie normalnie szybciej biegi są zmieniane, także nie wiem co komu zamula.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017