Auto rodzinne użytkowane głównie w mieście // budżet około 40 tys. PLN

22 Mar 2018, 00:36

Dzień dobry wszystkim Forumowiczom!
Od jakiegoś czasu poszukuję auta, które ma służyć mnie jak i mojej małżonce w codziennym przemieszczaniu się głównie po jednym z dolnośląskich miast.
Budżet: około 40 tys. PLN
Rok produkcji: niezbyt leciwy, chcę aby auto kilka lat posłużyło naszej rodzinie
Silnik: Benzyna, niekoniecznie z milionem kucy pod maską. Ważniejsze, aby był ekonomiczny, a zarazem w miarę dynamiczny. Szukam czegoś co będzie palić w granicach zdrowego rozsądku, będzie mało awaryjne, a w przypadku ewentualnych remontów nie zrujnowała domowego budżetu. Nie wykluczam LPG.
Przebieg: Głównie kilkukilometrowe odcinki po mieście (żłobek, praca, zakupy etc.). Dwa razy do roku dłuższy wyjazd wakacyjny, kilka razy w roku odwiedziny Rodziców, trasa około 250 km. Auto pracuje najczęściej na zimnym silniku. Dużo postojów w korku. W ciągu roku uzbiera się około 10/12 tys, km.
Przestrzeń: dziecko 1,5 roczne, a więc zapotrzebowanie na przestrzeń bagażową zwiększone i nie zapowiada się na zmiany.
Model: na początku poszukiwań myślałem o sedanie, lecz z każdym dniem zacząłem uświadamiać sobie, że kombi ewentualnie crossover będzie odpowiedniejszą opcją…
Do tej pory użytkowałem auta z manualną skrzynią biegów. Ze względu na bardzo częste postoje w korkach być może automatyczna skrzynia biegów będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem. Macie jakieś ciekawe propozycje?
Zależy mi na w miarę ekonomicznej obsłudze auta. Tak aby ewentualne naprawy/wymiany osprzętu nie przewyższyły kwoty zakupu samego auta. Tym bardziej, że mam zamiar co najmniej 5/6 lat użytkować owe auto.
Samochody, którymi jestem obecnie zainteresowany:
1. PEUGEOT 308 II SW - 1.2 puretech 130km, tylko czy 3 cylindrowy wytwór nie wyłoży się po 100 tys.km?
2. RENAULT MEGANE III - 1.2 tce 130km lub 1.6 16v 110km. Z tego co wyczytałem 1,6 to stara poczciwa jednostka, tylko jak ze spalaniem wygląda sytuacja? Czy polecacie 1.2 tce, czy ta jednostka jest godna zaufania?
3. PEUGEOT 3008 I - 1.2 puretech 130km czy może jednak można zaryzykować z 1.6 thp 156km?
4. NISSAN QASHQAI I - 1.6 117km
5. RENAULT LAGUNA III GRANDTOUR - 2.0 16v 140km. Jak wygląda eksploatacja tego silnika w warunkach miejskich? Spalanie mocno dryluje kieszeń? A może lepszym rozwiązaniem będzie inny silnik beznyznowy?
6. HYUNDAI I40 I KOMBI - 1.6 gdi 135km. Ten model wpadł mi w oko ostatnimi czasy. Czy ten silnik jest godny zaufania?
Auta, które swego czasy były moimi faworytami, jednak ze względu na brak godnej alternatywy benzynowej zostały „zamrożone”:
1. PEUGEOT 508 I SW - 1.6 thp 156km/ 1.6 vti 120km, problemy z rozrządem i nie tylko.
2. CITROEN C5 III – tutaj też zauważyłem odradzacie benzynę.
A może jednak diesel z mokrym fap 1.6 hdi 115km lub 2.0 hdi fap 140km da radę popracować bezawaryjnie w trybie miejskim? Co drodzy Forumowicze myślicie na ten temat.
3. SEAT LEON III ST - 1.4 tsi 122km - wystarczająco naczytałem się na temat silników z grupy VW, by na własnej skórze (a raczej portfelu) przekonywać się co do słuszności przeczytanych opinii…
Jeżeli macie jakieś inne modele aut warte przejrzenia, proszę o sugestie. Za jakim silnikiem benzynowym warto się rozejrzeć?
Z góry wielkie DZIĘKUJĘ za okazałą pomoc

Ps. Co sądzicie o tej ofercie: [link do oferty na Olx wygasł]
Luka123
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 09 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW POLO
Silnik: 1,4 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Mar 2018, 19:06

Luka123 napisał(a):1. PEUGEOT 308 II SW - 1.2 puretech 130km, tylko czy 3 cylindrowy wytwór nie wyłoży się po 100 tys.km?


Ciężko powiedzieć, na razie zbierają niezłe opinie. Na minus te 3 cylindry i bezpośredni wtrysk - montaż gazu w tym silniku jest praktycznie nieopłacalny a przy takich przebiegach to w ogóle nie ma sensu.

Luka123 napisał(a):2. RENAULT MEGANE III - 1.2 tce 130km lub 1.6 16v 110km. Z tego co wyczytałem 1,6 to stara poczciwa jednostka, tylko jak ze spalaniem wygląda sytuacja? Czy polecacie 1.2 tce, czy ta jednostka jest godna zaufania?


1.2tce to po prostu za mało
imo optymalnym wyborem będzie 1.4tce

Luka123 napisał(a):3. PEUGEOT 3008 I - 1.2 puretech 130km czy może jednak można zaryzykować z 1.6 thp 156km?


Luka123 napisał(a):NISSAN QASHQAI I - 1.6 117km


Nie wiem, nie wypowiem się. Na kaszkaja nie mogę patrzeć

Luka123 napisał(a):5. RENAULT LAGUNA III GRANDTOUR - 2.0 16v 140km. Jak wygląda eksploatacja tego silnika w warunkach miejskich? Spalanie mocno dryluje kieszeń? A może lepszym rozwiązaniem będzie inny silnik beznyznowy?


Jeśli masz zamiar jeździć wyłącznie na benzynie to 2.0/140 będzie ok, jeśli to lpg jest bardzo prawdopodobne to wtedy 2.0T.
Wolnossące 2.0 to konstrukcja od nissana i przy instalacji podtlenku będzie wymagać więcej uwagi.

Luka123 napisał(a):6. HYUNDAI I40 I KOMBI - 1.6 gdi 135km. Ten model wpadł mi w oko ostatnimi czasy. Czy ten silnik jest godny zaufania?


Spoko ale silnik na bezpośrednim wtrysku i też nie będzie się opłacało lpg montować. Swoją drogą to przy takich przebiegach w ogóle bym o tym nie myślał.

W 508 nie ma żadnego, godnego polecenia benzyniaka.
W C5 masz przecież 2.0/140 - prosta sprawdzona konstrukcja, pod gaz elegancko. W porządku są też 1.8 i 3.0 ale dostępność znikoma.
TSI niby po 2012 są poprawione ale nikt Ci nie zagwarantuje, że będzie super i bez problemów.

IMO fajną opcją będzie astra j 1.4T - silnik w miarę dynamiczny, spalanie nie przeraża a i lpg założysz bez problemów.
Zerknij też na focusa 3.
Jako tańsza opcja s40/v50
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Mar 2018, 19:09

Znasz to?
https://www.ipla.tv/wideo/wiedza/Autosc ... c28bc28ddd
Polecam, to taki kubeł zimnej wody.
Są osoby, które za ok. 200zł sprawdzą Tobie auto miernikiem grubości lakieru, podepną kompa, rozważałeś dokładne sprawdzenie auta?

Ogłoszenia na olx mają jeden atut - nie trzeba tam zaznaczać opcji "bezwypadkowy", bo takiej nie ma do zaznaczenia, a "nieuszkodzony" nie oznacza bezwypadkowego.
Mnie osobiście ogłoszenie tej 308-ki w ogóle nie przekonuje, ktoś pisał je "na kolanie"?

Przy Twojej jeździe diesla sobie odpuść, tak samo 1.6THP - bo to wadliwy silnik.
W C5 masz dobre 2.0 140 koni, ale miasto rządzi się swoimi prawami, wszystko zależy od tego ile korków, jak często światła, także spalanie na pewno nie będzie niskie.
1.6GDI Hyundaia jest ok, ale i40 waży ok. 1500kg, także spora masa do uciągnięcia i swoje przełożenie na paliwo będzie miała

... a do tego dostać takie auto do 40000zł z dobrym przebiegiem to też byłby raczej wyczyn. To nie są małe auta, które ktoś użytkuje sporadycznie, klasa średnia trochę kilometrów już robi.
tomekdk
 

22 Mar 2018, 23:38

Do 1.2 Puretech musisz się koniecznie przymierzyć, bo z jednej strony nie powala kulturą pracy / dźwiękiem (miałem okazję prowadzić 208 z tym silnikiem w słabszej wersji i czułem się jak w... Matizie), ale jest dość zrywny jak na swoją pojemność - tym 130 nietrudno zerwać przyczepność przy normalnym ruszaniu :mrgreen: 1.6 THP bym sobie darował, bo do tej pory są z nim problemy w nowych autach
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Mar 2018, 13:05

Luka123 napisał(a):1. PEUGEOT 308 II SW - 1.2 puretech 130km, tylko czy 3 cylindrowy wytwór nie wyłoży się po 100 tys.km?


Peugeot projektuje te silniki na 300 tys.km i tyle pewnie wytrzymają. Zmartwię Cię jednak, bo te auta trzymają cenę nie gorzej niż Golf, tu najtańsze sensowne kombi z salonu PL:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Kwi 2018, 17:27

A co Pan sądzi o tym modelu:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Czy ten silnik nie generuje zbyt wielu problemów?
Czy zagazowanie tej jednostki wchodzi w grę? :?

Bardzo proszę o podpowiedź.
Luka123
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 09 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW POLO
Silnik: 1,4 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

23 Kwi 2018, 17:51

Luka123 napisał(a):Czy ten silnik nie generuje zbyt wielu problemów?
Czy zagazowanie tej jednostki wchodzi w grę? :?


Silnik sam w sobie jest ok, gaz założysz ale co 30-40kkm będzie trzeba się przejechać na regulację luzu zaworowego, średnio kwestia kilku stówek.

Inną sprawą jest, że insignia waży grubo ponad półtorej tony i auto z tym silnikiem w ogóle nie jedzie. Korbki z tyłu :ok: Swoją drogą insignia słabo się prowadzi i ma beznadziejne wnętrze jak na auto tej klasy i kasy.
BTW jaki jest sens kupna do jeżdżenia po mieście auta, które ma ponad 4,8 długości?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Maj 2018, 23:18

Najpierw dziękuję za trafne podpowiedzi. Obejrzałem Insignię, trochę nią pojeździłem po mieście i uwagi - Invi - okazały się w pełni słuszne.
Jedyne co mnie urzekło w tym aucie to naprawdę pakowany bagażnik,przy zachowaniu zgrabnego wyglądu całości auta.
Stąd też ponownie zacząłem poszukiwania już nie tyle sedana, co raczej jakiegoś ciekawego liftback'a. :yes:
Proszę o jakiś Wasz typ w tym segmencie. Pamiętając o moich priorytetach, czyli:
- w miarę ekonomiczna benzyna, lpg
- mało skomplikowany i niezbyt wysilony silnik benzynowy (prosty i trwały).
Podczas poszukiwań trafiłem ostatnio na Hyundai Elantra.
Wiem, bagażnik nie imponuje, za to silnik raczej nie sprawia zbyt wielu kłopotów. Czy może jednak jest inaczej? A może użytkownicy tego auta mają odmienne zdanie co do pakowności i użyteczności bagażnika/silnika/pozostałych podzespołów etc.
Czy ktoś z Forumowiczów użytkuje tenże model i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?

Co sądzicie o tych ofertach:
1) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
3) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Proszę Was jeszcze raz o inne propozycje w zakładanym budzecie (około 35/40 tysięcy PLN :)
Luka123
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 09 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW POLO
Silnik: 1,4 MPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Maj 2018, 06:09

Masz 2 auta bez zaznaczonej opcji "bezwypadkowy" a sprzedający rzadko pomija tę opcję bez powodu, zwracaj na to uwagę.
tomekdk
 

22 Maj 2018, 13:21

Dokładnie - warto również dodać że auto może być całe malowane i nadal może być bezwypadkowe. Jeżeli ktoś nie zaznacza tej opcji to musi być coś więcej niż 3 elementy malowane.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1341
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam