8000 - Planowanie zakupu kolejnego auta.

03 Mar 2018, 01:49

Cześć :D

Myślę, że za kilka miesięcy będę przymierzał się do zmiany samochodu i już teraz chciałbym się trochę rozeznać co do rodzaju paliwa, polecanych modeli i konkretnych silników.
Moje użytkowanie samochodu to w 90% przejazd 30km w jedną stronę. Około 20km niezabudowanego i 10km zabudowanego - w tym miasto. Raczej w korkach za bardzo nie stoję, ale jednak czasami się zdarzy. Roczne przebiegi +-13 000km.

Styl jazdy jaki preferuję określiłbym jako "względnie dynamiczny". Nie piłuję samochodu, nie przekraczam znacznie prędkości, ale spod świateł ruszam, no właśnie - względnie dynamicznie (Lanos 1.5 w gazie, inaczej niż względnie się nie da :D ), a dalej rozpędzam też dość sprawnie jak na obecne możliwości.

W obecnym samochodzie brakuje mi właśnie dynamiki i elastyczności. Ciężko jest czasami szybciej się rozpędzić czy wyprzedzić ciężarówkę lub autobus. Kolejnym minusem jest wersja ABC - nie mam nic oprócz wspomagania :)

Od kolejnego auta wymagałbym:
- benzyna z gazem lub diesel - właśnie! Czy na takie moje przejazdy diesel da radę czy go zarżnę i koszty zarżną mnie? Mam po drodze gdzie depnąć, aby wypalić to i owo.
- w miarę niskiego spalania - obecnie Lanos pali mi +-11l LPG/100km i jest to całkowicie akceptowalne, kilka złotówek więcej też nie powinno być problemem
- jakiegoś komfortu - klimatyzacja, szyby w prądzie i takie tam
- dość przestronnego wnętrza - mam prawie 2 metry wzrostu :)
- rozsądnych kosztów części eksploatacyjnych
- dość prostej budowy - tak żebym w razie czego mógł coś z pomocą taty naprawić, a niekoniecznie musiał od razu biec do mechanika :D
- tego żeby buda była inna niż kombi i samochód nie był typowym dziadko-wozem - mam dopiero 20 lat i dzieciaków na razie nie planuję :D
- mocy, która pozwoli w miarę potrzeby depnąć i sprawnie wyprzedzać przy prędkości 80-100km/h.
- dobrze byłoby gdyby miał 5 drzwi, ale nie jest to wymóg konieczny
- żeby pojeździł jeszcze kilka lat :)

Te 8000zł, które podałem w tytule to kwota orientacyjna na sam samochód.

Modele, które wstępnie biorę pod uwagę:
1. Seat Leon I z silnikiem 1.9TDI 110KM na pompie - obawiam się, że wersja z 90km może być mułowata, nie chcę nic na pompowtryskach, 1.6 niby dobrze gra z gazem, ale z tego co czytałem to nie jedzie i dużo pali, a wszelkie 1.8 ciężko dorwać w dobrym stanie.
2. Seat Toledo II - silniki jak wyżej
3. Honda Accord VI - tutaj chyba było jakieś 1.8 137KM - obawiam się rudej
4. BMW e46 - jakieś 1.8 z gazem, ale szansa na kupno dobrego egzemplarza porównywalna z szansą na wygraną w lotka :D

I na ten moment chyba tyle. Odpadają wszelkie golfy, bo to jest paskudne, nudne i po prostu nie :D Ibiza też mi się zwyczajnie nie podoba :) Myślałem nad Focusem mk2, ale nie te pieniążki, a mk1 chyba nie podpasuje mi silnikowo :(

Zatem jeśli możecie to odpowiedzcie na kilka pytań:
1. Czy nie zarżnę tego 1.9TDI przy takiej jeździe?
2. Czy to 1.9TDI 110KM w Seacie ma jakieś DPFy czy inne cuda?
3. Czy znacie jeszcze jakieś ciekawe propozycje spełniające moje założenia?

Myślę, że w miarę rozsądnie opisałem mój "problem". Jeśli ktoś poświęcił chwilę na przeczytanie tego wszystkiego i chce się ze mną podzielić jakąś radą to słucham i z góry serdecznie dziękuję :)
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Mar 2018, 08:52

Silnik 1.9 TDi 110km nie ma dpfu, zwykła pompa i podobnie jak w przypadku wersji 90km jest idiotoodporna, ale każdy sinik można zajechać. Wszystko zależy od faktycznego stanu w jakim kupisz auto oraz od kondycji podzespołów- dwumasy i turbiny. Jak chcesz więcej info uderzaj na priv bo posiadam Seata Toledo właśnie z tym silnikiem od 3 lat.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2018, 12:56

@Ludwa10 Dzięki za odpowiedź. To, że nie ma DPF bardzo mnie cieszy. Czy w Toledo/Leonie są jakieś newralgiczne punkty oprócz dwumasy i turbiny, które są kosztowne w naprawie? Realne koszty paliwa można uciągnąć poniżej 30zł/100km przy normalnej jeździe?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Mar 2018, 18:25

Innych newralgicznych punktów drogich w naprawie nie ma. Irytującym problemem jest wciekająca woda do środka na wykładzinę - trzeba dodatkowo uszczelnić wszystkie drzwi.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Mar 2018, 18:35

Fakt,to była bolączka tych modeli,ale nie występowało to w każdym z nich,zresztą możesz to sprawdzić przed zakupem i nie drogo zniwelować,nie jest to coś czego należałoby się obawiać. Co do kosztów paliwa- w trasie można zejść do przedziału 4-5l ON nie szarżując i jadąc że stała prędkością. Po mieście lub e cyklu mieszanym będzie to wynik bliżej 6-7 teraz zima licz oczywiście więcej. Ogólnie te silniki jak najbardziej można zaliczyć do ekonomicznych.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2018, 19:04

A ogólna sprawa z korozją jak wygląda? Te auta podchodzą już pod 20 lat. Są dobrze zabezpieczone fabrycznie czy gniją? Znajdując dobry egzemplarz i konserwując go co jakiś czas można liczyć na spokój od rdzy? Zawieszenie jest drogie w naprawie?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczne jesienne weekendy
    Wciąż zbyt wielu polskich kierowców ignoruje ryzyko związane z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu, takie jak większa brawura, gorsza umiejętność oceny sytuacji na drodze czy spowolnienie reakcji za kierownicą. ...
    10 ciekawostek na temat Toyoty
    Toyota to dziś największy koncern motoryzacyjny świata i jedna z największych firm na naszym globie pod względem przychodów. Japońska marka odnosi sukcesy na rynkach od Ameryki, przez Europę i Azję, aż po Australię. ...

05 Mar 2018, 08:28

Jeżeli był bezwypadkowy to nie będzie korozji, blachy są tutaj mocne, ewentualnie zabezpieczasz żeby mieć święty spokój jeśli planujesz go zostawić na te 3-4 lata.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2018, 12:36

No to taki seat chyba byłby głosem rozsądku :D A jakby tak zaufać trochę sercu i połakomić się na peugeota 406 coupe? Widzę, że ceny trochę spadły :D Ktoś coś?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Mar 2018, 12:38

Od 8k to można zacząć szukać, raczej do 10k byś musiał dorzucić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2018, 13:03

Właśnie widzę, że ceny pospadały. Mam warsztat, w którym raczej niedrogo bym mógł coś naprawić. Czy kupno czegoś za ~5k i ewentualna naprawa czegoś byłaby sensowna? Jakie są opinie o silniku 2.0 z LPG i tym HDI?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Mar 2018, 13:07

Za 5k to kupisz kibel a nie 406 Coupe... Jeśli chce Ci się bawić w remonty blacharskie i silnika to kupuj. Jeszcze do tego HDI w tej cenie. Żeby Ci nie wyszło drożej niż kupno zdrowego egzemplarza.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2018, 13:09

Okej, zrozumiałem przekaz :D A co do tego 2.0 z LPG mógłbyś coś powiedzieć? Bo pewnie ten silnik najbardziej by mnie interesował.

Tak przeglądam ogłoszenia i więcej właśnie jest za te 6-8k niż wyżej. To znaczy, że większość na rynku to trupy?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Maj 2018, 14:25

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Do rozważań wpadła "nowość" - Opel Omega B/Bfl. Oczywiście tylko i wyłącznie LPG :) Najchętniej opcja 2.5 V6, bo coś czuję, że 3.0 może być droższy w zakupie i utrzymaniu (mam rację?). O 2.2 chyba krążą dość słabe opinie, a 2.0 będzie zbyt słabe do tej budy. Ktoś coś na temat tego modelu? Wiem o gumach w przednim zawieszeniu i oczywiście o rudej na nadkolach i tylnych drzwiach. Progi i podłoga podobno się całkiem ok trzymają. Wiem też o plastikowej pokrywie zaworów i wymianie jej na aluminiową z Vectry. Coś jeszcze powinienem wiedzieć?

Przyjrzałem się dokładniej ogłoszeniom i jednak różnica cenowa między 2.0/2.2 a 2.5 jest dość spora. Jak to wygląda z tymi mniejszymi silnikami? Duże różnice w spalaniu czy trzeba mniejsze mocniej kręcić, bo nie jadą i sumarycznie zjedzą tyle samo? 2.2 to taki środek jeśli chodzi o moc - naprawdę jest awaryjny i niegodny polecenia?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999