8000 - Planowanie zakupu kolejnego auta.

03 Mar 2018, 02:49

Cześć :D

Myślę, że za kilka miesięcy będę przymierzał się do zmiany samochodu i już teraz chciałbym się trochę rozeznać co do rodzaju paliwa, polecanych modeli i konkretnych silników.
Moje użytkowanie samochodu to w 90% przejazd 30km w jedną stronę. Około 20km niezabudowanego i 10km zabudowanego - w tym miasto. Raczej w korkach za bardzo nie stoję, ale jednak czasami się zdarzy. Roczne przebiegi +-13 000km.

Styl jazdy jaki preferuję określiłbym jako "względnie dynamiczny". Nie piłuję samochodu, nie przekraczam znacznie prędkości, ale spod świateł ruszam, no właśnie - względnie dynamicznie (Lanos 1.5 w gazie, inaczej niż względnie się nie da :D ), a dalej rozpędzam też dość sprawnie jak na obecne możliwości.

W obecnym samochodzie brakuje mi właśnie dynamiki i elastyczności. Ciężko jest czasami szybciej się rozpędzić czy wyprzedzić ciężarówkę lub autobus. Kolejnym minusem jest wersja ABC - nie mam nic oprócz wspomagania :)

Od kolejnego auta wymagałbym:
- benzyna z gazem lub diesel - właśnie! Czy na takie moje przejazdy diesel da radę czy go zarżnę i koszty zarżną mnie? Mam po drodze gdzie depnąć, aby wypalić to i owo.
- w miarę niskiego spalania - obecnie Lanos pali mi +-11l LPG/100km i jest to całkowicie akceptowalne, kilka złotówek więcej też nie powinno być problemem
- jakiegoś komfortu - klimatyzacja, szyby w prądzie i takie tam
- dość przestronnego wnętrza - mam prawie 2 metry wzrostu :)
- rozsądnych kosztów części eksploatacyjnych
- dość prostej budowy - tak żebym w razie czego mógł coś z pomocą taty naprawić, a niekoniecznie musiał od razu biec do mechanika :D
- tego żeby buda była inna niż kombi i samochód nie był typowym dziadko-wozem - mam dopiero 20 lat i dzieciaków na razie nie planuję :D
- mocy, która pozwoli w miarę potrzeby depnąć i sprawnie wyprzedzać przy prędkości 80-100km/h.
- dobrze byłoby gdyby miał 5 drzwi, ale nie jest to wymóg konieczny
- żeby pojeździł jeszcze kilka lat :)

Te 8000zł, które podałem w tytule to kwota orientacyjna na sam samochód.

Modele, które wstępnie biorę pod uwagę:
1. Seat Leon I z silnikiem 1.9TDI 110KM na pompie - obawiam się, że wersja z 90km może być mułowata, nie chcę nic na pompowtryskach, 1.6 niby dobrze gra z gazem, ale z tego co czytałem to nie jedzie i dużo pali, a wszelkie 1.8 ciężko dorwać w dobrym stanie.
2. Seat Toledo II - silniki jak wyżej
3. Honda Accord VI - tutaj chyba było jakieś 1.8 137KM - obawiam się rudej
4. BMW e46 - jakieś 1.8 z gazem, ale szansa na kupno dobrego egzemplarza porównywalna z szansą na wygraną w lotka :D

I na ten moment chyba tyle. Odpadają wszelkie golfy, bo to jest paskudne, nudne i po prostu nie :D Ibiza też mi się zwyczajnie nie podoba :) Myślałem nad Focusem mk2, ale nie te pieniążki, a mk1 chyba nie podpasuje mi silnikowo :(

Zatem jeśli możecie to odpowiedzcie na kilka pytań:
1. Czy nie zarżnę tego 1.9TDI przy takiej jeździe?
2. Czy to 1.9TDI 110KM w Seacie ma jakieś DPFy czy inne cuda?
3. Czy znacie jeszcze jakieś ciekawe propozycje spełniające moje założenia?

Myślę, że w miarę rozsądnie opisałem mój "problem". Jeśli ktoś poświęcił chwilę na przeczytanie tego wszystkiego i chce się ze mną podzielić jakąś radą to słucham i z góry serdecznie dziękuję :)
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Mar 2018, 09:52

Silnik 1.9 TDi 110km nie ma dpfu, zwykła pompa i podobnie jak w przypadku wersji 90km jest idiotoodporna, ale każdy sinik można zajechać. Wszystko zależy od faktycznego stanu w jakim kupisz auto oraz od kondycji podzespołów- dwumasy i turbiny. Jak chcesz więcej info uderzaj na priv bo posiadam Seata Toledo właśnie z tym silnikiem od 3 lat.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2018, 13:56

@Ludwa10 Dzięki za odpowiedź. To, że nie ma DPF bardzo mnie cieszy. Czy w Toledo/Leonie są jakieś newralgiczne punkty oprócz dwumasy i turbiny, które są kosztowne w naprawie? Realne koszty paliwa można uciągnąć poniżej 30zł/100km przy normalnej jeździe?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Mar 2018, 19:25

Innych newralgicznych punktów drogich w naprawie nie ma. Irytującym problemem jest wciekająca woda do środka na wykładzinę - trzeba dodatkowo uszczelnić wszystkie drzwi.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Mar 2018, 19:35

Fakt,to była bolączka tych modeli,ale nie występowało to w każdym z nich,zresztą możesz to sprawdzić przed zakupem i nie drogo zniwelować,nie jest to coś czego należałoby się obawiać. Co do kosztów paliwa- w trasie można zejść do przedziału 4-5l ON nie szarżując i jadąc że stała prędkością. Po mieście lub e cyklu mieszanym będzie to wynik bliżej 6-7 teraz zima licz oczywiście więcej. Ogólnie te silniki jak najbardziej można zaliczyć do ekonomicznych.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2018, 20:04

A ogólna sprawa z korozją jak wygląda? Te auta podchodzą już pod 20 lat. Są dobrze zabezpieczone fabrycznie czy gniją? Znajdując dobry egzemplarz i konserwując go co jakiś czas można liczyć na spokój od rdzy? Zawieszenie jest drogie w naprawie?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Mar 2018, 09:28

Jeżeli był bezwypadkowy to nie będzie korozji, blachy są tutaj mocne, ewentualnie zabezpieczasz żeby mieć święty spokój jeśli planujesz go zostawić na te 3-4 lata.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2018, 13:36

No to taki seat chyba byłby głosem rozsądku :D A jakby tak zaufać trochę sercu i połakomić się na peugeota 406 coupe? Widzę, że ceny trochę spadły :D Ktoś coś?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Mar 2018, 13:38

Od 8k to można zacząć szukać, raczej do 10k byś musiał dorzucić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2018, 14:03

Właśnie widzę, że ceny pospadały. Mam warsztat, w którym raczej niedrogo bym mógł coś naprawić. Czy kupno czegoś za ~5k i ewentualna naprawa czegoś byłaby sensowna? Jakie są opinie o silniku 2.0 z LPG i tym HDI?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Mar 2018, 14:07

Za 5k to kupisz kibel a nie 406 Coupe... Jeśli chce Ci się bawić w remonty blacharskie i silnika to kupuj. Jeszcze do tego HDI w tej cenie. Żeby Ci nie wyszło drożej niż kupno zdrowego egzemplarza.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2018, 14:09

Okej, zrozumiałem przekaz :D A co do tego 2.0 z LPG mógłbyś coś powiedzieć? Bo pewnie ten silnik najbardziej by mnie interesował.

Tak przeglądam ogłoszenia i więcej właśnie jest za te 6-8k niż wyżej. To znaczy, że większość na rynku to trupy?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Maj 2018, 15:25

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Do rozważań wpadła "nowość" - Opel Omega B/Bfl. Oczywiście tylko i wyłącznie LPG :) Najchętniej opcja 2.5 V6, bo coś czuję, że 3.0 może być droższy w zakupie i utrzymaniu (mam rację?). O 2.2 chyba krążą dość słabe opinie, a 2.0 będzie zbyt słabe do tej budy. Ktoś coś na temat tego modelu? Wiem o gumach w przednim zawieszeniu i oczywiście o rudej na nadkolach i tylnych drzwiach. Progi i podłoga podobno się całkiem ok trzymają. Wiem też o plastikowej pokrywie zaworów i wymianie jej na aluminiową z Vectry. Coś jeszcze powinienem wiedzieć?

Przyjrzałem się dokładniej ogłoszeniom i jednak różnica cenowa między 2.0/2.2 a 2.5 jest dość spora. Jak to wygląda z tymi mniejszymi silnikami? Duże różnice w spalaniu czy trzeba mniejsze mocniej kręcić, bo nie jadą i sumarycznie zjedzą tyle samo? 2.2 to taki środek jeśli chodzi o moc - naprawdę jest awaryjny i niegodny polecenia?
MarcinLNS
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 07 2016
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999