Auto sciaga w prawo przy przyspieszaniu

19 Paź 2020, 22:57

MOJE AUTO:
SEAT Leon 1.4 TSI 110kW ACT DSG7 rocznik 2018.

Witam. Jakies 2 tygodnie temu mialem przygode z kraweznikiem. Przy predkosci 50kmh uderzylem w kraweznik co spowodowalo rozerwanie opony i uszkodzenie felgi. Dotychczas jezdzilem na kole dojazdowym (tym malym i waskim). Podczas normalnej jazdy, hamowania, skrecania - bez najmniejszych problemow.
Okazuje sie jednak ze przy gwaltownym przyspieszaniu, kierownica przekreca sie delikatnie w prawo i auto zaczyna zjezdzac do rowu. Dzieje sie tak tylko jak auto mocno ciagnie. Jesli wcisne gaz do oporu przy 180kmh to sciaganie nie wystepuje. Felga zostala naprawiona w profesjonalnym serwisie, opona nowa Michelin. Od czego zaczac? Czy dam rade cos sam na oko zdiagnozowac? :unsure:
piotrek930411
Nowicjusz
 
Posty: 6

20 Paź 2020, 07:07

Prawdopodobnie zerwana guma na wahaczu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Paź 2020, 09:20

Czy jak sciagne kolo to zobacze ze jest zerwana? Sorry ale jestem laikiem jesli chodzi o te sprawy ;)
piotrek930411
Nowicjusz
 
Posty: 6

20 Paź 2020, 11:24

Może zobaczysz może nie, tego nie wiem. Twój opis wskazuję na wahacz. Najlepiej podjedź na SKP i za dyszkę Ci miły pan sprawdzi cały zawias
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Paź 2020, 11:29

Problem w tym ze mieszkam za Odra a tutaj ceny troche wyzsze :wink: czy jak z tym pojezdze 2 miesiace az do wizyty w Polsce moze sie cos wiecej stac? Wiem ze to takie wrozenie z fusow ale...
piotrek930411
Nowicjusz
 
Posty: 6

20 Paź 2020, 12:16

Może głupie pytanie, ale zapytam - ciśnienie w prawej i lewej oponie to samo? Może to być też wina samej opony - przełóż prawą na lewą, a jak masz kierunkowe, to zamień koła tył na przód. Jak nic z tego nie wyjdzie, to warto sprawdzić jaki jest kąt nachylenia koła. Gumę na wahaczu sprawdzi ci każdy mechanik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2020, 12:31

Tak, wczoraj bylem przy kompresorze. Felga prawa byla skrzywiona w osi po uderzeniu i zostala wyprostowana. Gdyby bylo krzywo to chyba by sciagalo niezaleznie od tego jak jade prawda?
piotrek930411
Nowicjusz
 
Posty: 6

20 Paź 2020, 12:32

Aha i ta opona jest nowa, a ta lewa jest roczna, modele te same.
piotrek930411
Nowicjusz
 
Posty: 6

20 Paź 2020, 16:50

Dla pewności przełóż całe koła z przodu na tył. Chyba, że masz wszystkie 4 opony takie sam,e, to przełóż przednią prawą na tył, a tylną na przód. Póki co, trzeba wykluczać wszelką możliwość, a w pierwszej kolejności robić to, co można zrobić samemu, bez mechanika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2020, 17:07

MotoAlbercik napisał(a):Dla pewności przełóż całe koła z przodu na tył.
MotoAl w ten sposób niczego nie osiągnie i nic dalej nie bedzie wiedział.......
1/ sprawdzić ciś.w ogumieniu
2/ zamienić przednie koła miejscami tzn.z lewej na prawą i vice-versa
3/ jezli nawet opony są kierunkowe to na próbę można to zrobić.....
Ps.jeżeli w dalszym ciągu będzie coś nie tak to należy wykonać pomiar czy ewentualnie regulację geometrii całego pojazdu..... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Paź 2020, 17:38

ok dzieki panowie za instrukcje, sprobuje z tymi kolami niebawem, wiecej sam nie wyczaruje wiec jak nie podziala to pojade do mechanika :ok:
piotrek930411
Nowicjusz
 
Posty: 6

21 Paź 2020, 10:13

MotoAlbercik napisał(a):Dla pewności przełóż całe koła z przodu na tył.

Migi60 napisał(a):MotoAl w ten sposób niczego nie osiągnie i nic dalej nie bedzie wiedział.......

Jak to nic nie będzie wiedział? Będzie wiedział bardzo dużo. Jeżeli jest to nadal wina uszkodzonej i naprawionej felgi, to po przełożeniu tego koła na tył, a na przód założeniu tyłu nic nie będzie się działo, to wiadome będzie, że to wina samego koła. A jak będzie nadal ściągać, to będzie wiadome, że to wina zawieszenia.
Migi60 napisał(a): jezli nawet opony są kierunkowe to na próbę można to zrobić.....

Można i nie...można. Ja zawsze przekładam przód na tył i odwrotnie. Pisząc coś takiego, warto dopisać, że wtedy próby jezdne należy przeprowadzać na suchej nawierzchni. Na mokrej pojawi się "hamowanie" tego koła ( większy opór toczenia) oraz co najgorsze nawet przy delikatnie mokrej nawierzchni aquaplaning. Czasami zdarza się nawet poślizg takiej opony na suchej nawierzchni przy większej prędkości i ostrzejszym zakręcie. Jednym słowem nie warto kombinować w ten sposób, jeżeli można to zrobić w inny, dodatkowo przy tym samym nakładzie roboty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000