Auto segment B C do 15 tys

14 Gru 2016, 13:35

Witam. Sprzedaje teraz moją Primere p11.144 i zastanawiam się nad wyborem kolejnego autka. Moją uwagę przyciągnął Focus mk2,ewentualnie astra h. Pokonuje rocznie max 10 tys km. Potrzebuje autka w którym wygodnie usiądzie osoba o wzroście 180 cm. Nie może być też za wielkie , ponieważ będzie nim jeździć też moja kobieta. Zależy mi na dobrym wyposażeniu w szczególności klimatyzacji automatycznej. Polecicie coś?
rafalrav
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 31 12 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

14 Gru 2016, 13:41

focus ok, astra w sumie również, popatrz również na civica VII i corollę e12, może grande punto
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Gru 2016, 12:29

Obydwa modele są w porządku i spełnią Twoje wymagania z zakresu wyposażenia czy ceny- Focus II oraz astra III. Mimo iż ford ma lepsze prowadzenie, to bardziej podoba mi się Astra z dobrym 1.8 idealnym pod lpg w razie potrzeby. Części chyba najtańsze w swojej klasie.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

21 Gru 2016, 22:03

Okok. Załóżmy ze kupie focusa. Ale jaki silnik? Nie chce muła, wiec celuje w 2 litrowy silnik. Tylko teraz pytanko. Benzyna czy diesel? Wiem, ze to dyskusja stara jak świat , ale chodzi mi o te dwa konkretne silniki - 2.0 benzyna i 2.0 diesel bez dpfa. Który lepszy? Co sądzicie?
rafalrav
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 31 12 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

21 Gru 2016, 22:06

Nie ma ekonomicznego uzasadnienia kupno diesla, który może wygenerować duże koszty przy Twoich przebiegach.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Gru 2016, 22:21

Tak właśnie myślałem. Tylko czy ten 2.0 benzyniak nie będzie za dużo pić? Wiadomo moc niesie za sobą spalanie, jednak czytałem, że benzyniaki w focusach pija duuuużo za dużooo. No i dieselek ma 6 bieg:)
rafalrav
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 31 12 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy punktualność może być niebezpieczna?
    Większość z nas nie lubi się spóźniać. Są jednak sytuacje, w których próba dojechania do celu o umówionej godzinie może zagrażać naszemu życiu. Jak wynika z badań, presja czasowa ma wpływ na styl ...

31 Gru 2016, 21:59

Byłem wczoraj oglądać Focusa 2.0 diesel w wersji st. Nadzieje były ogromne. Jednak przeczucie mówiło, że coś jest nie tak. Auto okazało się szrotem. Do malowania oba zderzaki. Nadkole i maska z ogniskami rdzy. Silnik przy odpaleniu trzasl się jak traktor. Moim zdaniem dwumasa, ewentualnie poduszka. Aczkolwiek sprzedający prawie się obraził gdy to zasugerowałem. Liczyłem tez, ze 136 koni w dieslu będzie juz jakoś "szlo" jednak auto było co najwyżej tak dynamiczne jak moja stara Primera. Jestem bardzo rozczarowany. Ale będę szukać dalej. Oglądam i benzyny i diesle. Bardziej interesuje mnie stan techniczny, aniżeli paliwo.
rafalrav
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 31 12 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

01 Sty 2017, 18:49

rafalrav napisał(a):Oglądam i benzyny i diesle. Bardziej interesuje mnie stan techniczny, aniżeli paliwo.
a po pół roku jazdy klekotem po bułki przybiegniesz na forum z płaczem "ale teraz robią kiepskie samochody"...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sty 2017, 19:05

rafalrav napisał(a):Byłem wczoraj oglądać Focusa 2.0 diesel w wersji st. (...) Jestem bardzo rozczarowany. Ale będę szukać dalej. Oglądam i benzyny i diesle. Bardziej interesuje mnie stan techniczny, aniżeli paliwo.


Na Focusa z dieslem 2.0 za mały budżet. Co do kosztów to zrób sobie prostą kalkulację:
-Focus 2.0 TDCI pali średnio 6.5 l ON, cena ON 4,62zł ~= 30zł za 100km (w skali roku 3000zł)
-Focus 2.0 Duratec pali średnio 9l Pb 95, cena Pb 95 4,63zł ~= 42zł ( w skali roku 4200zł)

Różnica to 1200zł na korzyść diesla, ale
-sprzęgło do 2.0 TDCI kosztuje ~1800zł
-sprzęgło do benzyny 600zł

Ponadto policz sam pakiet startowy czyli:
-olej silnikowy + rozrząd (droższe w dieslu).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sty 2017, 16:34

Co do małego budżetu. Na auto mam 15. Do tego 5 w zapasie na opłaty i start.

Dziękuje za rade. Wiem, że diesel wyjdzie mi drożej.. Ale szukam auta z dobrym wyposażeniem i w dobrym stanie. A na rynku sam szrot albo auta totalnie bez wyposażenia(najczęściej poflotowe) . Gdybym miał kupić gołego focusa to wolałbym chyba już Corse D . Jeśli odrzucę dieselki to już w ogóle nic nie znajdę. Autka z silnikami mniejszymi niż 2 litry odrzucam od razu. W tym roku jeździłem niewiele i byłem jeszcze bardzo słabym kierowcą. Więc mułowate 1.6 było dla mnie idealne. Teraz jednak uważam, że czas zrobić mały krok na przód. A to 130-150 koni w sam raz mi podpasuje. Nie jestem wariatem i nie będę jeździć jak wariat. Ale chce móc spokojnie wyprzedzać i mieć minimum przyjemności z jazdy.
rafalrav
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 31 12 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

02 Sty 2017, 16:45

mike

Nigdzie nie napisałem, że jeżdżę "po bułki". Wiem dobrze, że diesel na krótkich trasach dostaje w tyłek. Jednak moje przeciętne trasy to 20-30 km. Jeżdżę rzadko, Jednak po mieście prawie wcale. Jeśli uważasz, że to nadal za mało dla diesla to w porządku i na pewno wezmę twoją opinie pod uwagę. Nie znam się na ropniakach i nie kryje tego.
rafalrav
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 31 12 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

02 Sty 2017, 17:31

Nie chodzi o te 20-30km a o roczny przebieg. Kupisz diesla, który lata świetności będzie już miał za sobą - nie ma co ukrywać, w końcu ładnych kilka/kilkanaście tal będzie miał. Jak wiadomo w "nowoczesnych" dieslach masz sporo części, które wraz ze wzrostem przebiegu po prostu się zużywają. Przyjdzie konieczność wymiany turbo, dwumasy czy wtrysków i każdy z tych elementów będzie kosztował "oszczędności" w spalaniu z kolejnych 3 lat :mrgreen:

Rzucę też luźno - AR 156 2.5, po fl
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Sty 2017, 18:02

Focusy niestety będą w głównej mierze poflotowe w tym budżecie. Zerknij na Mazdę 3 np.:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sty 2017, 19:57

Hmm. Rozumiem już o co chodzi z dieslem. Macie racje.. Będę szukać w benzynkach. Zostanę przy focusie/astrze. Alfy nie chce. kwesta gustu. A mazda. Właśnie sprzedałem jednego azjate. Mimo fantastycznego, bezawaryjnego silnika. Drobna usterka tj. padnięty moduł immo, kosztowała mnie miesiąc jeżdżenia po warsztatach. Nikt nie potrafił zdiagnozować usterki. Nie chodzi już o koszta.. ale ile nerwów i straconego czasu.



kolejny do obejżenia

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Szukam asterek ale totalnie nie wiem jak tam silniki wyglądają. Który najlepszy?
rafalrav
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 31 12 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

03 Sty 2017, 11:40

Nie wiem jak jest w fordach ale niektóre benzyniaki też mają koło dwumasowe a o turbinie to nie bendę wspominał
panczos
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 03 03 1989
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: opel Vectra C 150Km