Auto szarpie przy przyśpieszaniu na niskich obrotach

22 Wrz 2013, 17:30

Po zatankowaniu 15-stu litrów na stacji benzynowej auto zaczęło mi szarpać (skakać) przy przyśpieszaniu z niskich obrotów (poniżej 1500) na biegu 2.
Problem zaczął się natychmiast po zatankowaniu, więc wydaje mi się że paliwo ferelne. Ale może to tylko zbieg okoliczności? Co jeszcze sprawdzić? Świece miałem wymieniane rok temu, przewody zapłonowe 2 tygodnie temu, filtr paliwa rok temu. Przez kilkanaście tys km auto jeździło z popękanymi przewodami zapłonowymi, jeden z przewodów trzymał się na kilku drucikach w środku, ale nigdy nie szarpało, po wymianie przewodów przejechałem 200 km i nie szarpało. Zaczęło szarpać od razu po zatankowaniu. Czy to raczej na pewno ferelne paliwo?
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Wrz 2013, 12:41

Jaki silnik, jakie paliwo lałeś i na jakiej stacji? Całkiem możliwe, że paliwo feralne.
Filtr paliwa wymieniałeś rok temu ale… różne dziadostwo czasem przedostaje się z dna i może zatykać np. wtryskiwacze. Nie mówiąc już o tym, że… woda i inne ciecze spokojnie przechodzą przez filtr, spróbuj wlać coś co wiąże cząstki wody. Są specjalne preparaty przeznaczone właśnie do tego. :)
Sensei
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 01 01 2003

23 Wrz 2013, 13:29

Benzyna 95. Lałem do pełna (miałem 3/4 baku i dolałem 15 litrów)
Kupiłem jakiś dodatek do wiązania wody i zobaczymy, ale za tydzień wybieram się w dłuższą trasę i się teraz zastanawiam czy odwiedzić mechanika na wszelki wypadek.
Szarpie tylko na jednym biegu.
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Wrz 2014, 19:35

Też tak mam, szarpie na dwójce. Nie ważne jakie paliwo wleję. Może faktycznie filtr paliwa?
Sial
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.4 E-FE 86KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Wrz 2014, 13:11

hehe napisał(a):Świece miałem wymieniane rok temu, przewody zapłonowe 2 tygodnie temu, filtr paliwa rok temu.

Jeśli filtr wymieniony był rok temu, to minął już spory okres czasu wbrew pozorom. Wiele "syfu" mogło się przez ten okres przedostać przez filtr :/ Proponuję go wymienić.
A powiedz jeszcze kolego hehe, czy silnik na "luzie" pracuje w porządku? Nie falują obroty? wkręca się na obroty bez zająknięcia?
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2014, 20:40

Sial napisał(a):Też tak mam, szarpie na dwójce. Nie ważne jakie paliwo wleję. Może faktycznie filtr paliwa?


Jak to przepraszam szarpie na dwójce? Tylko??? A jakieś inne objawy? Brak mocy? Ciężko wchodzi na obroty? A może jakieś inne objawy ze strony skrzyni biegów (zgrzyty i tym podobne)?

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Roadmap E - samochody elektryczne od Volkswagena
    "Roadmap E" koncern Volkswagen rozpoczyna największą w światowym przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Najpóźniej do 2030 roku Volkswagen dokona elektryfikacji całej oferty swoich ...
    BYD e6 - elektryczny samochód o dużym zasięgu
    Pierwsza w Polsce prezentacja w pełni elektrycznego samochodu BYD e6 odbyła się w dniach 9 – 10 lipca w czasie konferencji "2012 International Symposium on Electric Vehicles – Triple Helix Activity Research; Energy-Technology; ...

09 Wrz 2014, 20:55

Głównie to czasem jak dojeżdżam do skrzyżowania zwalniam, wysprzęglam i obroty spadną do 500-700, widzę, że nic nie jedzie, daję 2 bieg, nogę na gaz i rura... I skacze samochód. Dławi się nieco. Coś słychać jakby uderzało w spód z przodu jakby jakaś stalowa linka z przodu, czasem jakby tłumik z tyłu.

Jeden z użytkowników CorollaClub miał podobne objawy i mówi, że przyczyną było sprzęgło. Co prawda nie ślizgało się, ale po jego wymianie wszelkie objawy zniknęły.
Sial
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.4 E-FE 86KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Wrz 2014, 21:24

Sial napisał(a):Głównie to czasem jak dojeżdżam do skrzyżowania zwalniam, wysprzęglam i obroty spadną do 500-700, widzę, że nic nie jedzie, daję 2 bieg, nogę na gaz i rura... I skacze samochód. Dławi się nieco. Coś słychać jakby uderzało w spód z przodu jakby jakaś stalowa linka z przodu, czasem jakby tłumik z tyłu.

Jeden z użytkowników CorollaClub miał podobne objawy i mówi, że przyczyną było sprzęgło. Co prawda nie ślizgało się, ale po jego wymianie wszelkie objawy zniknęły.


Czy zarówno na PB jak i na LPG występuje ta sytuacja????? Błędy były odczytane??? Jaką masz regulację zaworów, chyba ręczną??? Regulowałeś już kiedyś???

Filtr paliwa nie będzie miał znaczenia jeśli objawy występują zarówno na benzynie jak i na gazie... Filtr ZAWSZE warto wymienić bo im częściej tym lepiej ale można też zmierzyć ciśnienie paliwa, zapchany filtr je obniża i powoduje takie objawy (oczywiście na LPG ich nie może powodować). Interesują mnie obie rzeczy... I na benzynie i na LPG...

Do stukania -> może mieć to związek z dławieniem ale raczej nie sądzę. Na dziurach nie puka??? Przy mocno skręconych kołach (np. przy parkowaniu) nie puka??? Generalnie trzeba by po prostu wejść pod samochód i zobaczyć co może walić... Prosta sprawa... Szukanie przyczyny pukania na forum to będzie droga przez mękę, a szukanie jej pod samochodem to max. 45 minut.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 09 Wrz 2014, 22:29, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Wrz 2014, 21:33

Dla sprostowania. LPG montuję za tydzień, ale już dodałem do profilu bo później zapomnę..
Sial
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.4 E-FE 86KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Wrz 2014, 22:36

Vermin napisał(a):Błędy były odczytane??? Jaką masz regulację zaworów, chyba ręczną??? Regulowałeś już kiedyś???


+

Czy samochód kopci na jakiś kolor??? Jak z mocą??? Jak z wchodzeniem na obroty??? Nie zaczął więcej palić???

+

Zmierz ciśnienie paliwa na wejściu do listwy u dowolnego speca, NIECH CI PODA KONKRETNY WYNIK. Maksimum 30 zł i 30 minut w przeciętnym warsztacie... Obniżone ciśnienie paliwa również może być spowodowane zapchanym filtrem ale też wieloma innymi usterkami. Wtedy będziemy mogli polepić fakty.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 09 Wrz 2014, 22:58, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Wrz 2014, 22:45

Poprosiłem Panów monterów żeby przy montażu LPG dokładnie przebadali "pacjenta". Oni mówią, że zawsze robią dokładne badanie, ale jak coś chcę konkretnie ponad standardowe badanie to zrobią. Także po 17.09. dam znać co mi powiedzieli.
Sial
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.4 E-FE 86KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Wrz 2014, 15:42

Przy montażu instalacji LPG panowie wymienili mi świece. Wszystkie objawy ustąpiły, samochód jeździ jakby pływał. Miałem też objaw dużego spalania, ale nie mam jak sprawdzić teraz czy spadło, bo jeżdżę już na LPG.
Sial
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.4 E-FE 86KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997