Auto traci moc?!

05 Kwi 2014, 21:25

Witam Wszystkich!

Na wstępie przyznam się, że słabo znam się na mechanice. Mam Opla Astra II 1.4 benzyna-2003. Od pewnego czasu moje auto ma problem z mocą, a dokładnie traci ją. A więc zauważyłem, że po ruszeniu i kilku minutach, podczas jazdy spadają obroty i samochód gaśnie. Szczególnie bardziej to zdarza się jak jest większy pobór energii (np. włączone ogrzewanie, radio, światła, ogrzewanie szyby tylnej). Wyskoczył mi CHECK ENGINE. Zauważyłem również, że jak pada deszcz (jest wilgotno) to prawie cały czas auto nie ma pełnej mocy. Ale ogólnie nawet jak jest rozgrzany, po np. 50 km, wrzucam na luz, a obroty spadają i auto gaśnie (choć na początku jazdy wszystko było w miarę OK). A jak zaraz ponownie wrzucę na luz to jest OK, ale za którymś tam razem znów gaśnie silnik. Ponadto praca silnika jest inna, nierównomierna, często też samochód szarpie (drga). Wziąłem go na komputer no i do wymiany świece i cewka zapłonowa. Ale po wymianie po m-cu ponownie to samo. Znów check engine. Wciskam gaz podczas jazdy a on nie ma mocy. Często przy zatrzymaniu się i ruszaniu (np. na światłach) muszę ostro gazować. Czasami jak pogodnie, i po dłuższej jeździe, za pól godziny ruszę to wszystko OK. Ale po dłuższej jeździe niezależnie od pogody znów obroty spadają. Kolejny mechanik, i znów świece i cewka. I teraz znów to samo. Nawet jak włączę ogrzewanie to długo leci zimne powietrze, a szyba tylna to mi się odmraża po 15km :-(

Tak więc moje pytanie: co to może być????

Wydaje mi się, ze to coś psuje mi raczej cewkę, która nie jest raczej winowajcą jak podaje komputer. A kupuję części oryginalne! Moim zdaniem jest jakiś problem z przesyłaniem prądu (energii)?!

Zwracam się z Wielką Prośbą do Forumowiczów, pomóżcie. Tym samochodem boję się gdzieś dalej jechać. I tylko cewki mi padają i potem samochód nawet pod niewielką górkę nie da rady wjechać.

Z góry Wielkie Dzięki za pomoc!!!

Pozdrawiam
Marcin
yarosheck
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Kwi 2014, 13:27

yarosheck napisał(a):Wyskoczył mi CHECK ENGINE.

yarosheck napisał(a):Wziąłem go na komputer no i do wymiany świece i cewka zapłonowa.

Może byś łaskawie napisał jaki bład się pokazał?
yarosheck napisał(a):Wydaje mi się, ze to coś psuje mi raczej cewkę, która nie jest raczej winowajcą jak podaje komputer.

Skoro idziesz w tym kierunku, to może warto zainteresować się przewodami WN? One są najcześciej przyczyną uszkodzenia cewki.
Czy świece i cewki wymieniłeś na nowe?
Swoje domysły opieram na prawdopodobnym błędzie cewki, bo o tym piszesz. Ale przyczyną problemów, które wymieniłeś, może być też filtr paliwa, powietrza.
.
yarosheck napisał(a):Szczególnie bardziej to zdarza się jak jest większy pobór energii (np. włączone ogrzewanie, radio, światła, ogrzewanie szyby tylnej).

Tu z kolei warto zainteresować się napięciem ładowania. Mierzyć bez obciążenia jak i z obciążeniem. Bo powodem może być też zbyt niskie napięcie. A jak zbyt niskie napięcie dojdzie do cewki, to cewka też może nie mieć mocy, aby dać wystarczająco mocną iskrę do zapłonu mieszanki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2014, 14:06

Wielkie Dzięki za odpowiedź!

Wyskoczył mi błąd: wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

Co do przewodów, to u mnie wymienia się cały moduł, takie większe pudło, czyli nie ma tych przewodów.

Świece i cewki wymieniałem na nowe, oryginalne dwukrotnie :-(

Filtr paliwa, powietrza również wymieniłem.

Choć nie znam się na mechanice, to jednak uważam że problem jest raczej z ładowaniem, niskie napięcie, itp. Tylko dlaczego zdarzają mi się te problemy o wiele częściej jak jest mokro na dworze (pada deszcz, po deszczu, wilgoć)??? Choć nawet jak jest ładnie to auto też traci moc, choć rzadziej, ale i tak często, np. mimo tego że bezproblemowo przejechałem 30 km i samochód jest rozgrzany-wrzucam na luz a raz dobrze, a raz obroty w dół i samochód gaśnie podczas jazdy?!
yarosheck
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Kwi 2014, 10:51

Witam ponownie!

Dodam tylko jeszcze, że zauważyłem jak podgłoszę radio (dosyć głośno) zaczynają się nagle moje problemy. Mianowicie obroty jakby świrowały, samochód zaczyna trząść się (silnik). Naciskam na gaz, a on najpierw nie reaguje, a zaraz szybko przyśpiesza. Praca silnika jest po prostu niestabilna. Czyli musi coś być z ładowaniem. Reasumując zwiększony pobór energii, a auto głupieje...
yarosheck
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Kwi 2014, 19:57

Sprawdz więc napięcie ładowania pod obcuiążeniem i bez obciążenia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Kwi 2014, 20:45

yarosheck napisał(a):Wyskoczył mi błąd: wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

Tutaj należałoby się skupić na tym cylindrze. Pomiar ciśnienia sprężania i próba olejowa mile widziana. Wskazówką do oceny sytuacji będzie kolor i stan świecy właśnie z tego cylindra.
yarosheck napisał(a):Dodam tylko jeszcze, że zauważyłem jak podgłoszę radio (dosyć głośno) zaczynają się nagle moje problemy.

Nie sądzę. Może to być Twoja subiektywna ocena sytuacji. Radio grając głośno nie spowoduje przerwy w pracy jednego cylindra.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4899
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...

12 Kwi 2014, 21:07

Dzięki Wam za odpowiedzi!
Odnośnie ostatniej odpowiedzi:
"Nie sądzę. Może to być Twoja subiektywna ocena sytuacji. Radio grając głośno nie spowoduje przerwy w pracy jednego cylindra"
To nie zgadzam się raczej z tobą, gdyz tak jak już powyżej wspomniałem, z autem po prostu przy zwiekszonym poborze energii (to nie tylko radio, ale ogrzewanie, światła, ogrzewanie tylnej szyby, itd.) zaczyna dziać się coś nie tak. Gaśnie podczas jazdy, trzęsie się , nie zawsze od razu reaguje na naciśnięcie gazu, wskazówka obrotomierza lata, praca silnika jakby inna. Czyli 1 to biore sie za sprawdzenie napięcia ładowania przy obciążeniu i bez. Ale to dopiero w poniedziałek wybieram się do bardziej kumatego kumpla :-)
Tylko dlaczego to mi się bardziej przydarza przy "mokrej" pogodzie?
yarosheck
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Kwi 2014, 21:11

Kolega zmierzył napięcie i powiedział, że jest trochę poniżej normy, ale że tak może być (ok.13V).
A mi auto znów pada i to już chyba całkowicie. Jechałem dziś do i z pracy, i za każdym razem jak wrzuciłem na luz to obroty spadały i samochód gasł. Ponadto cały czas szarpał i czuć było czasami paliwem, a czasami jakąś spalenizną (jakby coś spaliło się). Ale co najgorsze jak spadły obroty i samochód zgasł, to nie dałem rady skręcać (lub bardzo, bardzo ciężko), ponadto hamulce nie działały (lub bardzo, bardzo słabo)?! Może teraz Ktoś ma dla mnie jakieś wskazówki???

Z góry jeszcze raz wielkie dzięki!!!
yarosheck
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Kwi 2014, 22:30

Zrób wreszcie porządną diagnostykę kondycji silnika i elekryki. Jeśli będzie kulał choćby jeden cylinder to będziesz miał spadki wolnych obrotów .
yarosheck napisał(a): Ale co najgorsze jak spadły obroty i samochód zgasł, to nie dałem rady skręcać (lub bardzo, bardzo ciężko), ponadto hamulce nie działały (lub bardzo, bardzo słabo)?!
Jeśli masz wspomaganie elektrohydrauliczne to się nie dziwię. Silnik ma zbyt małe obroty / zgasł - nie ma ładowania akumulatora - nie ma wspomagania. To samo hamulce. Brak podciśnienia , pedał twardy i skuteczność prawie zerowa.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4899
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Kwi 2014, 12:18

Kumpel ma się tym zająć. Wczoraj wspomniał, że to może być EGR. A ci Wy o tym myślicie, czy to może być to? Czy (sorki za słownictwo) może coś innego, a hak tak to co+ Pozdro!
yarosheck
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003