Seat Leon 1.4 16V 2000r - problemy z uruchomieniem

27 Kwi 2014, 23:54

Witam


Seat Leon 1.4 16V z 2000 r

Czasami występuje problem z uruchomieniem silnika, bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.

Rozrusznik kręci ( czasem widać obroty na poziomie 200-250 ) a czasami wskazówka siedzi na zero mimo że słychac jak rozrusznik kręci, można tak kilka raz aż w końcu po wielu próbach i po 15 minutach oraz wciskaniu gazu załapie ledwo ledwo, silnik po odpaleniu działa bez zarzutu

Podczas nieudanych prób na zewnątrz czuć zapach benzyny.

Jak zapali chodzi bez żadnych problemów.


Badałem go Polskim Vag'iem 4.9

Silnik błędy :

522 czujnik temperatury cieczy chłodzącej, G 62, przerwa lab zwarcie do plusa - bład sporadyczny
543 - przekroczenie obrotów maksymalnych sygnał za duzy, błąd sporadyczny
1316 - sterownik ABS magistarla CNS brak sygnalu, błąd sporadyczny

Po wykasowaniu błedy w przeciągu paru godzin się nie powtórzyły.

Przechodze w zakładke poduszka powietrzna i tutaj pojawia się błąd

1217 - zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej N199 - za duza oporność, kasowanie błedu nic nie pomaga, błąd pojawia się cały czas, tak samo jak świeci nonstop żółta ikonka poduszki na konsoli

Do wczoraj typowałem że może problemem będzie czujnik położenia wału korbowego

Ale dziś popróbowałem zakładki w Vag'u "test wyjść" - wszędzie test przechodził bez problemu, poza zakładką w "poduszka powietrzna" tam uruchomienie zakładki skutkuje dźwiękiem otwierania drzwi ( centalnego zamka, który nawiasem mówiąc też raz działa raz nie ) oraz zgaszeniem silnika wraz z wywaleniem błędu "Aktywne wyjście -1656, nie znany kod błędu", normalnie nie zwróciłbym na to uwagi ale właśnie po tym teście występują problemy z uruchomieniem silnika, i tu moje pytanie, czy problemem z zapłonem może być czujnik uderzeniowy ? ( wiem że kiedyś z przodu auto było lekko bite ), nie wiem czy poprawnie go zlokalizowałem ( jeżeli nie to prosze o podanie właściwego miejsca ) ale znalazłem coś niebieskiego podobnego do dużej zapalniczki, z żółtą wtyczką pod siedzeniem pasażera, obite to jest gąbką ale ta jest cała mokra

Czy przebicie na czujniku uuderzeniowym może od czasu do czasu powodować że nie można odpalić samochodu ? ( ale nie wpływa już na prace silnika uruchomionego )

Prosze o jakieś podpowiedzi co pozatym to może być, oraz jak jakimś sposobem można wyeliminować podejrzenie błędu czujnika uderzenie ( o ile to wogóle może być to, oraz prosze o informacje jak można to naprawić, bądź chociaż na czas wyłączyć, zaślepić by stwierdzić czy to powodowało usterke z zapłonem )


z góry dziękuje za odpowiedź
Munios
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: seat Leon
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2014, 13:19

W momenice problemów z uruchomieniem silnika waerto by było sprawdzić, jaką temperaturę pokazuje czujnik tempertaury cieczy chłodzącej silnik - cały problem może siedzieć w tym czujniku - może robić się zwarcie albo poprostu ów czujnik świruje. Jak silnik jest zimny, to pokazuje temp. np. 80 stopni i nie ma ssania, a więc silnik nie zaskoczy. A z kolei jak jest ciepły, to może pokazywać 20 stopni i włacza się ssanie i też ciężko zapalić.
Co do poduszek, to bład masz sprawdzony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2014, 14:22

Święcąca ikonka poduszki powietrznej - problem rozwiązany, pod siedzeniem kierowcy ktoś próbował już to naprawić, i pozamieniał piny, popiąłem odpowiednio ( odgapując z fotela pasażera ), wykasowałem błąd i jest ok


Dalej zostaje problem z uruchomieniem silnika, zauważyłem że czujnik temperatury ( silnik, blok 1 szy ) przeskakuje czasem z temperatury dodatniej , np 80 st na -7 itp, a więc może tutaj jest problem
Munios
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: seat Leon
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2014, 14:57

Prawdopodobnie tutaj więc leży problem - tak jak pisałem wcześniej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyścigowe Lexusy - pewnie o nich nie słyszałeś
    Torowa wersja modelu LFA, RC F GT3 i LC GT500 - sportowe Lexusy dobrze wpisały się wyścigowy krajobraz na całym świecie. Ale Lexus ścigał się również luksusową limuzyną GS, hatchbackiem CT 200h, a nawet hybrydowym ...
    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...