Auto w Anglii do 10000-12000 funtów

23 Kwi 2015, 22:48

Witam wszystkich serdecznie.

Od paru miesięcy mieszkam w Anglii i postanowiłem w końcu kupić jakiś samochód. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na ewentualny zakup to najlepiej 10000 funtów. Jestem w stanie trochę dopłacić, ale wolałbym zmieścić się w powyższym budżecie.

Auto będzie mi głównie służyło do robienia zakupów w tygodniu (parę kilometrów w jedną i drugą stronę) oraz do różnorakich wypadów w weekendy - ok. 100-200km w jedną stronę. Dodatkowo raz w roku chciałbym przyjechać do kraju (cholerne ceny biletów na święta...).

Dodam od razu, że jeśli chodzi o samochody to jestem niemalże całkowicie zielony. Prawko mam parę ładnych lat, jednak przez większość czasu nie posiadałem żadnego auta. Najdłużej jeździłem Astrą z 2002 roku, ale nie były to jazdy regularne.

Od auta oczekuje przede wszystkim komfortu, względnej ekonomii, przestrzeni oraz solidności, natomiast nie zależy mi za bardzo na osiągach. Auto użytkować będę ja wraz z osobą mi towarzyszącą (tylko ja mam prawko).

Z początku napaliłem się na roczne VW Polo, jednak doszedłem do wniosku, że jest to auto zdecydowanie dla mnie za małe (jestem dość wysoki). Po przeglądaniu paru artykułów nastawiłem się na Golfa VI (rocznik 2012 lub nieco tańszy 2011). Aktualnie jednak w oko najbardziej wpadła mi Insignia. Widzę, że w moim budżecie mogę kupić model z 2012, lub nawet 2013 roku. Samochód bardzo podoba mi się wizualnie, jak i również odpowiadają mi jego wymiary. Z tego co się orientuje, to auto to nie pożera dużo benzyny i posiada podobne progi ubezpieczenia w UK co Golf. Patrzyłem również na Mondeo, jednak jest on odrobine droższy od Opla, jak również nie podoba mi się wizualnie w tym samym stopniu.