Auto w kiepskim stanie, czyli zakupy w komisie.

22 Wrz 2022, 08:00

Witam. jakieś rok temu kupiłem astre J 1.4t
nie był to najlepszy zakup bo w krótkim czasie zaczęło się wszystko sypać. najpierw dwumasa dała sie we znaki, niedawno zauważyłem ubytek płynu chłodniczego a teraz oleju w okolicy głowicy. nie wiem co robić bo auto nie jest jakieś mocno stare ale jego stan na to nie wskazuje. pomijając fakt że nie mam w tym momencie odpowiednich pieniędzy na naprawe wszystkich bolączek - to czy to się w ogóle opłaca inwestowac? zakładając że wymiana dwumasy i sprzęgła a do tego uszczelka pod głowicą to koszt pewnie dobijajacy do 8-10 tysiecy jest to prawie połowa wartości auta a Bóg jeden wie co jeszcze tam jest do naprawy. z drugiej strony czy ktokolwiek poza szrotem kupuje takie zajechane auta?
potrzebuję jakiejś dobrej rady/wskazówki bo jestem laikiem w temacie aut.
izkr
Nowicjusz

22 Wrz 2022, 08:29

izkr napisał(a):niedawno zauważyłem ubytek płynu chłodniczego
To nie musi odrazu wskazywać na uszczelkę pod głowicą.

izkr napisał(a):wymiana dwumasy i sprzęgła
To są normalne elementy eksploatacyjne i z ich wymianą kupując używany samochód trzeba się liczyć.

Skąd wiesz, że to uszczelka pod głowicą? Może problem jest w innym miejscu i olej spływa i tam go po prostu widać dokładnie przy uszczelce.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

23 Wrz 2022, 10:40

Dokładnie jak napisał kolega wyżej - wszystko to, co wymieniłeś, to normalne zużycie części eksploatacyjnych. Kupując dane auto, trzeba brać pod uwagę koszt części eksploatacyjnych.
No i pytanie z ciekawości - dlaczego kupiłeś Diesla, a nie benzynę?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Wrz 2022, 11:57