Auto w przedziale 20-30 tys. zł

06 Wrz 2018, 10:00

Witam, rozglądam się za nowym (używanym) autem. Budżet wpisałem 20-30 tys. zł i w takiej kwocie najchętniej bym się zmieścił, chociaż przyglądam się też jednemu modelowi nieco droższemu. Rejon poszukiwań woj. świętokrzyskie, podkarpackie, lubelskie najlepiej. Użytkowanie głównie niedługa trasa. 30km do i 30km z pracy (w mieście jakieś 2-3km). Roczny przebieg ok. 20kkm.
Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłaby benzyna+LPG, więc musi dobrze tolerować ten typ paliwa.
Co do moich wymagań... Chciałbym przede wszystkim auto solidne, niezawodne, wskazany nieco bardziej elegancki wygląd. Klima automatyczna i manualna skrzynia biegów, byle nie kombi, auto raczej 5/4-drzwiowe klasy kompakt, wskazany mały sedan).

A teraz czy moje typy będą dobre:

1. Volvo S40 II (po lifcie) z silnikiem 2.4 (problem w tym, że tego auta prawie nie ma na rynku wtórnym).
2. Alfa Romeo 159 z benzyną 1.8 (tandeta w środku ale auto piękne z zewnątrz, oraz cała historia o awaryjnych alfach).
3. Citroen C4 z silnikiem 1.6 120 KM
4. Lexus IS 200 I z silnikiem benzynowym 2.0.
5. Audi A3 8P 1.6 102 M.
6. Audi A4 B7 1.8T
5. Mercedes W204 (przedliftowy) z silnikiem benzynowym 1.8 lub 2.0 (to ten który przekracza budżet choć myśle, że z początku podukcji za jakieś 35k do wzięcia).
Gatz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Nie mam

06 Wrz 2018, 10:22

Gatz napisał(a):4. Lexus IS 200 I z silnikiem benzynowym 2.0.

Jak masz budżet to zdecydowanie poluj na IS 300 - wiem, że mało, wiem, że automat ale warto z uwagi na niski spadek wartości i wysoką niezawodność.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Wrz 2018, 11:22

Co do Citroena to dobre silniki benzynowe skończyły się na 1.6 109 konnym lub 1.8/2.0 . Silnik 1.6 120 konny powstał przy współpracy z BMW, ma problemy z rozrządem, poborem oleju i nie zbyt dobrze współgra z LPG. Z tych które wypisałeś poszedłbym w Volvo, ewentualnie Alfę Romeo, tyle że 1.8 140 konny nie ma regulacji luzu zaworowego i jeśli chodzi o LPG, pojawia się problem regulacji co 30-40 tys km.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2018, 12:06

Z wymienionych aut stawiałbym na volvo s40, a4 b7 oraz lexusa is. Dobre i raczej niezawodne silniki, tolerujące lpg, wszystkie z niezłą dynamiką. IS 300 można także znaleźć.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2018, 12:18

Tyle że audi jak już to raczej bliżej 30 tys niż 20 tys zł, jeśli nie ma to być składaniec od Turka z granicy. Jeśli chodzi o dobre jednostki w tym modelu to jedynie 1.6 102 które jest słabe i paliwożerne lub 1.8 turbo.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2018, 12:20

2. Alfa 159 w benzynie i gaz? niestety
3. Nie jestem za francuzami poza tym znajomy ciagle takim stoi u mechanika z identycznym silnikiem i konca rozwiazania problemow nie widac
5. Wybitnych osiagow sie nie spodziewaj, ale silnik jest jednym z najlepszych a moze i najlepszym do gazu, nawet fabrycznie byly montowane instalacje, usterkowosc na marginalnym poziomie, mam taki silnik w Leonie 2 wiec moge Ci wiecej napisac gdybys chcial.
6. W A4 B7 jedyny sensowny silnik to 2.0TFSI EA113 ale 30tys na zadbany egzemplarz to zbyt mało.

Wybrales skrajnie rozne auta, kazdy poleci to czym sam jezdzil badz jezdzi, ja Ci polecam przejechac sie kazdym samochodem, jesli sam mialbym wybierac to rozwazalbym miedzy Volvo, A4 i A3
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2018, 12:22

Musisz pamiętać o tym że i Audi i Volvo to auta premium, więc i części są wyższe od np Citroena. Ogólnie nie przekreślałbym Francuzuów, praktycznie cała moje bliższa rodzina tym jeździ i nie ma większych problemów, warto tylko kupić dobrą wersję silnikową.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2018, 12:28

Nie wiem co tutaj robi A3 8P z 1.6 MPI. Rozumiem że premium, ale jedyne premium co to posiada to znaczek na masce, kierownicy i klapie bagażnika. Odpada razem z C4.

IS200 to za 15k, a nie 30k. Tutaj szukaj IS300 lub GS300.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2018, 12:37

No jeśli chodzi o sam silnik to tak 1.6 to jednostka prosta jak cep, montowana jeszcze w Golfie III. Co do Volvo to silniki do 2.0 to konstrukcja Forda, powyżej już Volvo. W citroenach największa szkoda że włożyli niemieckie silniki BMW i tutaj zaczął się problem. Od 2009 roku, Citroen jak już to tylko diesel, chyba że teraz te nowe tzw. PureTech - 3 cylindry ale niezłe opinie.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2018, 12:47

Tak bo wczesniejsze wersje C4 to byly super auta... Ludzie ratujcie.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2018, 12:53

A miałeś coś wspólnego z C4 czy tylko się naczytałeś ?. Ja mam doświadczenie z różnymi samochodami i osobiście wolałbym sto razy to C4 niż A3 czy A4. I to i pod względem technicznym i pod względem przestrzenni w środku.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2018, 13:03

mateusz9986 napisał(a):A miałeś coś wspólnego z C4 czy tylko się naczytałeś ?. Ja mam doświadczenie z różnymi samochodami i osobiście wolałbym sto razy to C4 niż A3 czy A4. I to i pod względem technicznym i pod względem przestrzenni w środku.


Kolega miał C4 2.0hdi 2006 rok, który był koszmarem. Nie było tygodnia żeby auto nie stało w warsztacie, a miało być takie fajne z przebiegiem ori 120 tys. Potem okazało się że przy przebiegu 70 tys był silnik wymieniony:-) Psuło się dosłownie wszystko, począwszy od wymienionego silnika i jego osprzętu, przez skrzynie, zawias, elektronikę, a skończywszy na zamarzających w zimie klamkach i konieczności wchodzenia do auta przez drzwi pasażera....
Samochód komedia :happy:
Na koniec próba sprzedaży tego francuskiego złomu i szukanie kupującego przez blisko rok...
Sąsiad ze swoim C4 w benzynie wcale nie miał lepiej, szczytem było gdy pojechał na pocztę 5 km i wrócił lawetą :D
ale to już szkoda pisać.
Porównanie tego tworu do A4 b7 jest śmieszne.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2018, 15:00

Ja mam doświadczenia wręcz odwrotne, znam kolesia z Audi A3 przy którym stale jest coś robione, a Citroen C4 mojego ojca jeździ od blisko dwóch lat bez problemów, moja Meganka II również bezawaryjnie i Sandero żony również. Podejrzewam że Twoi znajomi kupili jakiegoś ulepa z przebiegiem cofniętym o połowę a potem stworzyli wielkie mity jakie to złe samochody.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2018, 15:08

mateusz9986 napisał(a):Podejrzewam że Twoi znajomi kupili jakiegoś ulepa z przebiegiem cofniętym o połowę a potem stworzyli wielkie mity jakie to złe samochody.


No widzisz, akurat nie. Kolega osobiście kupił we Francji sprawdzony egzemplarz. Ten model to szmelc totalny.
Poza tym mysle ze to Ty miales szczescie i akurat trafiles dobrze, tylko z tymi autami jest jak z gra w ruletke, nigdy nie wiesz co sie trafi. Tym bardziej ze jest tyle innych fajnych modeli aut.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2018, 15:54

Mam ogólnie 4 francuzy w najbliższej rodzinie i na prawdę wszystkie chodzą bez zastrzeżeń. W pracy mamy służbowego Citroena, silnika 2.0 HDI, jeszcze bez filtra cząstek, samochód z 2003 roku, od nowości 227 tys. przebiegu. Przy silniku oprócz rutynowej wymiany rozrządu nie było robione nic, wtryski jak fabryka dała, turbo również ( powoli zaczyna dawać o sobie znać ), sprzęgło robione przy 200 tys. Z głupszych rzeczy jakie wysiadły to przełącznik od kierunkowskazów. Auto używane na krótkich trasach, bardzo często bo szutrowych drogach. Wydaje mi się nadal że główna przyczyna stereotypu o francuzach to auto po wypadkowe z nieznaną historią.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007