Auto w przedziale 7-10k, małoawaryjne, bez dwumasy, sedan/hatch

13 Gru 2016, 00:21

Hej,
potrzebuję porady w sprawie zakupu auta. Na wstępie zaznaczam, że nie znam się, i wiem tyle co przeczytałem i usłyszałem od znajomych.

Jako że jest to mój pierwszy samochód nie chciałbym przeznaczać większej kwoty, niż w temacie. Nie chcę dwumasy/pompowtrysków, preferuję 4/5 drzwiowe sedan/hatchback. Modele typu yaris czy punto jakos mi nie podchodzą. Doradzano mi cos z grupy VAG-a i rozglądałem się już za modelami typu leon 1.9tdi 90km, audi a3 8L 1.9tdi 90km, ew. jakies starsze a4 b5. W golfy nawet nie celuje, bo podobno jest na nie parcie i częsciej są robione. Samochód ma służyć głównie na dojazd do pracy (kilka km dziennie) + raz w miesiacu jakies 400km w trasie. Szukam czegoś małoawaryjnego (fordy odpadają? MK II/III są awaryjne?) oraz taniego w eksploatacji.

Czy mam szansę znaleźć cos takiego wyprodukowanego dla PL? I jeszcze jedno: czy po numerze VIN mogę telefonicznie dowiedzieć się czegoś więcej niż ze stron internetowych?

Mieszkam w Warszawie, aczkolwiek ofert poszukuję też w okolicach Białęgostoku.

Pozdrawiam serdecznie
Ziemniaczany
Obserwowany

Auto: Nie mam

13 Gru 2016, 01:21

Generalnie trudno będzie Ci kupić VAG w normalnym stanie, nie wspominając już o TDI, które nie będzie dobrym wyborem przy Twoich przebiegach (diesel)
Ziemniaczany napisał(a):fordy odpadają? MK II/III są awaryjne?)
jakie Fordy?
mike
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Gru 2016, 09:38

Parcie na Leona i A3 jest równie mocne jak na Golfy. Na Leona największe, bo pomimo, że to najmniej praktyczny model z gorszym wykończeniem to kosztuje najwięcej przez popularność wśród młodych. Tak jakby chcieli mieć ładne auto ale boją się czegoś innego co nie ma znaczka VAG.
Ogólnie auta są ok dużo złomu i trzeba uważać.
dzida