Auto z 97 i żarówki xenoowe

18 Lis 2009, 14:04

lampy są zwykłe jak to w starszych(escord 97) autach ale czy dają coś takie żarówki ? a może pogorszą swiatło i widocznośc?

noo i czy top zgodne z przepisami ?
Toretto
 
0

23 Lis 2009, 21:18

Ty chcesz xenony czy żarówki imitujące światło xenonowe?
Jak to pierwsze to zgodnie z przepisami tego nie zrobisz za żadne skarby, a założyć i liczyć na fuksa że nie zatrzymają to możesz i nawet do 30 letniego auta
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska
0

28 Lis 2009, 17:54

polowa polski lata na xenonie z alegro wiec naprawde nie wiem o co chodzi ..... w zwykle lampy jak wlozysz to efekt nie bedzie za ciekawy ...... najlepiej wyglada to w soczewce i musisz pozniej dobrze to ustawic zeby nie oslepiac jadacych z przeciwka
Części Vectra C atrakcyjne ceny
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg
0

28 Lis 2009, 18:41

gigit napisał(a):polowa polski lata na xenonie z alegro wiec naprawde nie wiem o co chodzi ..... w zwykle lampy jak wlozysz to efekt nie bedzie za ciekawy ...... najlepiej wyglada to w soczewce i musisz pozniej dobrze to ustawic zeby nie oslepiac jadacych z przeciwka

Zadał pytanie czy to legalne więc napisałem, a zrobi co będzie chciał. A 90% z tej połowy co lata na xenonach z allegro ma źle ustawione lub stare lampy nie przystosowane do nich
I jeszcze jedno było pisane o żarówkach więc tak naprawde nie wiem o co chodzi? czy o xenony czy o żarówki imitujące światło xenonowe
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska
0

29 Lis 2009, 09:54

jak same żarówki to polecam Philips Blue Vision. Spełniają wszystkie normy, mają dopuszczenie do ruchu i świeca na biało - moim zdaniem całkiem ciekawy efekt, i zgodny z polskim prawem
/F/I/A/T/ CC 900 Seria Look
jasko90
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
0

09 Gru 2009, 08:52

Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "żarówka ksenonowa". Istnieje żarówka oraz ksenon - to dwa zupełnie inne technologicznie rozwiązania. Jeśli posiadasz w lampie soczewkę to możesz pokusić się o montaż ksenonów. Oczywiście nielegalnie, ale i tak światło jest znacznie efektywniejsze. Ja jeździłem z ksenonami przez ponad rok i teraz, jak wróciłem do seryjnych żarówek, miałem problem z jazdą w nocy na początku... Różnica jest kolosalna. Natomiast jeśli nie posiadasz soczewki to zapomnij w ogóle o ksenonie - dla mnie jest idiotyzm w czystej postaci. Tym samym, jeśli nie masz soczewki, Twój wybór jest prosty: Philips Blue Vision - dają lepszą widoczność w nocy (a przecież o TO nam chodzi, nie o "lans") oraz mają białą poświatę.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam
0

19 Gru 2009, 11:31

pawelMX6 napisał(a):Istnieje żarówka oraz ksenon
ksenon to gaz szlachetny :P ...chyba chodziło Ci o żarnik xsenonowy... do tego potrzebne są jeszcze przetwornice napięcia i wcale soczewka nie jest wymagana, np. Renault Laguna 03> wychodziła na xenonie bez soczewek. Wg,. przepisów ruchu drogowego samochód wyposażony w oświetlenie przednie o barwie światła 4300k> musi posiadać spryskiwacze reflektorów przednich oraz system samo poziomowania lampy. W Polsce jednak mają to w d... i jeżdżą bez :) Jak chcesz założyć dobre xenony to zapłać 600zł za kpl. bo te padła z allegro to trzecia kategoria którą producent wycofał ze sprzedaży. Lepiej zainwestuj w dobre żarówki Phillips Blue Vision itp.
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk
0

19 Gru 2009, 19:04

TypeRa napisał(a):ksenon to gaz szlachetny :P ...chyba chodziło Ci o żarnik xsenonowy

Lubię pisać po polsku i mnie się podoba słowo "ksenon", zamiast "xenon" :wink:
TypeRa napisał(a):Wg,. przepisów ruchu drogowego samochód wyposażony w oświetlenie przednie o barwie światła 4300k> musi posiadać spryskiwacze reflektorów przednich oraz system samo poziomowania lampy.

Nie do końca, ponieważ jeśli założysz oświetlenie ksenonowe, założysz do tego samopoziomowanie i spryskiwacze, to i tak zestaw będzie nielegalny. Czemu? Ponieważ cała lampa jest homologowana do odpowiedniego typu oświetlenia i tylko w takim stanie jest legalne.
TypeRa napisał(a):i wcale soczewka nie jest wymagana, np. Renault Laguna 03> wychodziła na xenonie bez soczewek

Ale to zupełnie inna budowa lampy... Jeśli zakładamy własne ksenony, to soczewka jest po prostu niezbędna do właściwego ułożenia strugi światła. Zwłaszcza, że najczęściej o ksenony pytają właściciele aut wyprodukowanych znacznie przed 2000 rokiem ;)
TypeRa napisał(a):Jak chcesz założyć dobre xenony to zapłać 600zł za kpl. bo te padła z allegro to trzecia kategoria którą producent wycofał ze sprzedaży.

Nie zgodzę się, ponieważ wszystkie zestawy są i tak robione w Chinach ;) Czy kupi się zestaw za 199zł, czy za 799zł - bez różnicy ;) Dodam, że ja jeździłem rok czasu na zestawie 6000 za chyba 170zł i bardzo, ale to bardzo sobie chwaliłem. Oczywiście na lampie z soczewką.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam
0

21 Gru 2009, 15:48

pawelMX6 napisał(a):Nie do końca, ponieważ jeśli założysz oświetlenie ksenonowe, założysz do tego samopoziomowanie i spryskiwacze, to i tak zestaw będzie nielegalny. Czemu? Ponieważ cała lampa jest homologowana do odpowiedniego typu oświetlenia i tylko w takim stanie jest legalne.

Np. Lampa w VW Passacie z Bixenonem ma homologacje E4 i E20, lampa z samą soczewką także, jest to zależne od producenta samochodu a nie od narzuconych przepisów. Diagności i Policja nie mają o tym pojęcia :)
pawelMX6 napisał(a):Nie zgodzę się, ponieważ wszystkie zestawy są i tak robione w Chinach ;) Czy kupi się zestaw za 199zł, czy za 799zł - bez różnicy ;) Dodam, że ja jeździłem rok czasu na zestawie 6000 za chyba 170zł i bardzo, ale to bardzo sobie chwaliłem. Oczywiście na lampie z soczewką.


To jesteś w błędzie :) ja zakładałem xenony firmy WellDone i są produkcji Niemieckiej. Jeśli latałeś na zestawie za 199zł przez rok to po prostu miałeś szczęście że tyle wytrzymały. Tanie zestawy lubią się palić jak nie mają dodatkowo zamontowanych oporników :)
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk
0

21 Gru 2009, 21:11

TypeRa napisał(a):
pawelMX6 napisał(a):Nie do końca, ponieważ jeśli założysz oświetlenie ksenonowe, założysz do tego samopoziomowanie i spryskiwacze, to i tak zestaw będzie nielegalny. Czemu? Ponieważ cała lampa jest homologowana do odpowiedniego typu oświetlenia i tylko w takim stanie jest legalne.

Np. Lampa w VW Passacie z Bixenonem ma homologacje E4 i E20, lampa z samą soczewką także, jest to zależne od producenta samochodu a nie od narzuconych przepisów. Diagności i Policja nie mają o tym pojęcia :)
Tak tylko Paweł ma racje, z małym błędem nie lampa nie posiada homologacji, a całe auto dostaje taką jak wyjeżdża z zakładu i każda przeróbka jest traktowana jako nielegalna
Pomimo że ktoś założy spryskiwacze, samo poziomowanie, odp. lampy (tylko nie wiem kto ma tyle kasy i się tak bawi) to i tak może zostać zabrany dowód.
trzeba by uzyskać homologacje na całe auto, a to kosztuje sporo kasy.
I WV jeżeli wyszedł z zakładu i producent przewidział xenony w modelu w którym ich nie zamontował to nie ma przeszkód, natomiast jeżeli w homologacji pojazdu nie ma zaznaczonego to przerabiając nawet z modelu który miał (na oryginalnych częściach), i tak to robimy nie legalnie.
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska
0

22 Gru 2009, 14:55

Phillips Blue Vision, chyba się o nie pokuszę , lampy mam oryginalne a nie soczewkowe, i fakt faktem chodzi mi o widoczność a nie o szpan, jak patrzę na allegro mają on lekko niebieski kolor ale swiatło dają białe ?

i jak takowe założę nie musze ustawiać lamp ?

to o te chodzi ?

[link do oferty na Allegro wygasł]
Toretto
 
0

22 Gru 2009, 16:40

artj napisał(a):Tak tylko Paweł ma racje, z małym błędem nie lampa nie posiada homologacji, a całe auto dostaje taką jak wyjeżdża z zakładu i każda przeróbka jest traktowana jako nielegalna
Pomimo że ktoś założy spryskiwacze, samo poziomowanie, odp. lampy (tylko nie wiem kto ma tyle kasy i się tak bawi) to i tak może zostać zabrany dowód.
trzeba by uzyskać homologacje na całe auto, a to kosztuje sporo kasy.
I WV jeżeli wyszedł z zakładu i producent przewidział xenony w modelu w którym ich nie zamontował to nie ma przeszkód, natomiast jeżeli w homologacji pojazdu nie ma zaznaczonego to przerabiając nawet z modelu który miał (na oryginalnych częściach), i tak to robimy nie legalnie.
To co piszesz to prawda ale jest to trochę naciągane... Przypuśćmy że samochód marki VW Passat 06 wyjeżdża z fabryki na oponach Dunlop SP SpSport 01 i co jeśli chcesz je zmienić na inne ? Też nie możesz skoro testy homologacyjne przeszły na konkretnym modelu. Na temat homologacji trochę wiem bo pracuje w jednej z największych fabryk przyczep w Polsce i zdaję sobie sprawę że przepisy w tym kraju to pojęcie względne a prawidłowe ich zrozumienie nie należy do łatwych. Pozdrawiam :)

[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 16:42 ]
Toretto napisał(a):i jak takowe założę nie musze ustawiać lamp ?
Teoretycznie po każdej wymianie żarówek (a w szczególności na niestandardowe) powinno się jechać ustawić lampy na stację diagnostyczną.
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk
0

22 Gru 2009, 20:53

TypeRa napisał(a):To jesteś w błędzie :) ja zakładałem xenony firmy WellDone i są produkcji Niemieckiej.

Sprzedaje je niemiecka firma, ale są robione w Chinach ;) Poważnie :)
TypeRa napisał(a):Przypuśćmy że samochód marki VW Passat 06 wyjeżdża z fabryki na oponach Dunlop SP SpSport 01 i co jeśli chcesz je zmienić na inne ?

Kiepski przykład, ponieważ opony nie są homologowane do auta. Producent zaleca jakiś rozmiar, ale nie jest to obligatoryjne. Natomiast źródło oświetlenia jak najbardziej.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam
0

22 Gru 2009, 21:25

pawelMX6 napisał(a):Sprzedaje je niemiecka firma, ale są robione w Chinach ;) Poważnie :)
Jałowa dyskusja.... skoro wszystko wiesz najlepiej !!

pawelMX6 napisał(a):Kiepski przykład, ponieważ opony nie są homologowane do auta. Producent zaleca jakiś rozmiar, ale nie jest to obligatoryjne. Natomiast źródło oświetlenia jak najbardziej.
Nie ma zalecanego rozmiaru, jeśli dana wersja pojazdu otrzymała homologacje drogową na oponach 205/55/R16 to zastosowanie opon o innym rozmiarze wiąże się z utratą gwarancji oraz jest nie zgodne z prawem, oczywiście nikt na to nie zwraca większej uwagi tak samo jak na xenon w lampie soczewkowej.
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk
0

22 Gru 2009, 22:53

TypeRa napisał(a):Jałowa dyskusja.... skoro wszystko wiesz najlepiej !!

Bynajmniej, jednak tutaj wiem o czym piszę ;)
TypeRa napisał(a):Nie ma zalecanego rozmiaru, jeśli dana wersja pojazdu otrzymała homologacje drogową na oponach 205/55/R16 to zastosowanie opon o innym rozmiarze wiąże się z utratą gwarancji oraz jest nie zgodne z prawem, oczywiście nikt na to nie zwraca większej uwagi tak samo jak na xenon w lampie soczewkowej.

Oczywiście, że jest zalecany rozmiar. Sięgam właśnie do instrukcji obsługi Vw Polo i mam jak byk wpisany zalecany rozmiar. Nie ma oczywiście producenta, ponieważ jest to po prostu niemożliwe ;) Natomiast źródło światła, sama konstrukcja lampy, NIE JEST częścią wymienną i tym samym homologacja jest jak najbardziej na miejscu. Poza tym zakładanie ksenonów do lampy BEZ soczewki jest, nie tylko moim zdaniem, bezgraniczną głupotą nastawioną tylko na lans. Co innego ksenon w lampie posiadającej soczewkę, ponieważ w tym przypadku takie źródło światła jest po prostu bezpieczne. Nielegalne oczywiście, ale moim zdaniem warto ponieść konsekwencje w przypadku zdecydowanie lepszego (i bezpiecznego) oświetlenia. Wracając jednak do opon - nie ma homologacji na konkretny rodzaj i producenta ogumienia. Utrata gwarancji za np. zniszczone łożyska? Pewnie, ale nie utrata dowodu. Tutaj nie ma o czym debatować - takie są fakty.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam
0