Citroen Xsara 1.4 - mała moc...

23 Gru 2009, 22:53

Witajcie, chciałbym się was poradzić jak zwiększyć moc w tym samochodzie możliwie najmniejszym nakładem finansowym. Nie chodzi o to że chce zostać królem szos i jeździć szybko tylko że jest taki problem (sam nie wiem czy to jakiś problem z samochodem czy tak już po prostu tak jest) że jak jedzie się tym autem pod górkę która wcale nie musi być stroma, wystarczy pierwsze lepsze wzniesienie to samochód bardzo zwalnia, na prostej przed wzniesieniem można jechać 80km/h, wjedzie sie na górke i nawet po zmianie biegu na 3 samochód po prostu zwalnia, tak że w końcu trzeba wrzucić dwójke i toczyć sie pod ta górke (z wciśniętym pedałem gazu na maks w podłoge ledwo, ledwo dochodzi do 50km/h) ogólnie czuć że pod górke strasznie go muli...
Tak więc czy myślicie że przy tej mocy silnika to jest normalne czy może nie powinno tak być? I ewentualnie właśnie co polecalibyście wymienić w samochodzie dla zwiększenia mocy?

Zapomniałbym - samochód oczywiście jest na benzyne.
fitman
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: KLW

24 Gru 2009, 12:37

Przy małym nakładzie finansowym to można wypolerować auto ;) Najprościej będzie sprzedać to auto i kupić inne, mocniejsze, ponieważ przy małym budżecie wydłubanie 5-10 koni będzie niesamowicie trudne. To co możesz zrobić, to zająć się dolotem i wydechem. O ile dolot nie będzie bardzo drogi (100-500zł), o tyle wydech już bym liczył w tysiącach. Dolot zbuduj na rurach aluminiowych i poprowadź go jak najdalej od silnika, najlepiej w nadkole lub w dół. Chodzi o zapewnienie jak najzimniejszego powietrza. Jeśli zamontujesz stożek bezpośrednio na przepływomierzu, jak to robi 99% "pseudo tunerów", to nic z tego nie będzie - moc raczej przeniesie się wysoko w skali obrotów, będzie mniej tlenu przez gorące powietrze i moc może nawet spaść. Zimny dolot może dodać 1-5 koni, w zależności od silnika, jego konstrukcji itd. U mnie, przy motorze 2,0 zimny dolot z filtrem HKS dodał ok. 3-5KM. Nie wiem ile miałem przed zmianami, więc ten wynik podaję na podstawie wykresów innych osób. Ja posiadam wykres tylko po przeróbce, a wzrost 3KM jest w stosunku do danych fabrycznych. Musisz zobaczyć najpierw gdzie da się filtr umiejscowić i zaprojektować sobie dolot. Następnie kupić rury i łączyć je złączkami w odpowiednim kierunku.

Wydech - kolektor wydechowy 4-2-1 lub 4-1 to koszt ok. 1000-2000, chyba, że ktoś sprzedaje już gotowe. Do tego luźniejszych wydech oparty np. jednym tłumiku i może być lepiej. Tylko to nijak ma się do potężnej mocy z silnika 1,4 i małego nakładu finansowego. Możesz zająć się obróbką głowicy, kolektora dolotowego, która naprawdę sporo daje. W silniku 2,0 Mazdy taka operacja daje shamowany przyrost ok. 10-15KM, więc naprawdę sporo.

Wniosek? Bez sensu wkładać w przeróbkę silnika 1,4 kilka tysięcy, jeśli można go sprzedać i kupić coś szybszego. A jeśli to jest naprawdę taki muł to sprawdziłbym w jakim stanie są filtry powietrza i paliwa, kable i świece, wyczyścił wtryski i sprawdził kompresję.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 5.0 V8 2UR-GSE - Lexus
    Silniki samochodów luksusowej japońskiej marki słyną z doskonałej kultury pracy, niezawodności i znakomitych osiągów. Jednak prawdziwą dumą Lexusa jest 2UR-GSE – pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, napędzający ...