Chęć kupno auta z LPG to nie jest zachcianka porównywalna np. do kupna samochodu typu kombi, bo ,,zawsze jeżdżę samemu, lecz podoba mi się bryła nadwozia''. O ile w tym drugim przypadku skutkiem takie decyzje może być jedynie ząbkowanie opon na tylniej osi przez jazdę bez obciążenia, to przy zakupie auta z LPG może się okazać, ze po paru miesiącach będzie trzeba samochód sprzedać po kosztach. Wady samochodu z LPG? W Polsce droższy przegląd (nie wiem jak w DE), droższy koszty serwisowania pojazdu (niewiele, ale jednak trzeba częściej wymieniać świece, filtry gazu, serwisować instalację), brak miejsca w bagażniku - chyba, że zrezygnujemy z koła zapasowego oraz słabsze osiągi pojazdu - instalacja z pełnym zbiornikiem może waży ponad 50 kilogramów, o ile taki ciężar na jakimś silniku V6 nie robi prawie żadnego wrażenia i czas ,,do setki'' ewentualnie pogorszy o 0,1-0,2 sekundy, to przy słabym silniku taki ciężar na tylniej osi jest jednak sporym balastem, co wpłynie nie tylko na gorszą dynamikę jazdy, ale również na przedwczesne zużycie amortyzatorów tylnich.
Jak widzisz, LPG to nie tylko same zalety. Wyżej wymienione wady, dla kogoś, kto rocznie robi 20 tysięcy kilometrów nie są aż tak istotne, bo większość z nich wyeliminuje z pieniędzy zaoszczędzonych na paliwie. Przy małym rocznym przebiegu jest to już większy problem, tym bardziej, że chcesz kupić auto już z LPG, więc dochodzi do tego spore ryzyko, że jeśli się na tym nie znasz, to kupisz trefny egzemplarz i oprócz wyżej wymienionych kosztów może dojść w skrajnym przypadku nawet remont silnika za 2000zł (nie żebym straszył, ale zdarzają się czasem takie przypadki
)