Samochodów z zainstalowaną instalacją LPG jest średnio 4 razy mniej niż tych czysto benzynowych, więc na starcie masz 4 razy mniejsze szanse na znalezienie zadbanego egzemplarza (przy założeniu, że taki sam odsetek i tych benzynowych i tych z LPG to parchy, co jest dość optymistyczne, ponieważ w tym przedziale cenowym jednak w przypadku aut z LPG będzie większy odsetek ,,parchów'').
Z ekonomicznego punktu widzenia - jeśli robisz powiedzmy te 20 tysięcy kilometrów i koszt montażu instalacji (nie wiem czemu podałeś 2000zł, koszt montażu dobrej sekwencji to raczej okolice 2300-2500zł) zwróci się po nieco roku, to opłaca się montować samemu. Jednak z praktycznego punktu widzenia, pomiędzy samochodem za 5 a tym za 7 tysięcy wbrew pozorom może być odczuwalna różnica w komforcie jazdy, wyposażeniu itp., gdyż jest to specyficzny pułap cenowy. Jest to więc kwestia własnych wymagań - czy np. koniecznie chcesz mieć klimatyzację (choć jeśli akurat o ten aspekt chodzi to obecnie nawet za 5 tysięcy można znaleźć egzemplarz z działającą). Plus dochodzi kwestia stanu samochodu - ten za 5 tysięcy zazwyczaj będzie starszy i bardziej wyeksploatowany od tego za 7 tysięcy, choć nie jest to do końca zawsze prawdą, bo jeśli ktoś montuje do samochodu LPG to równie często pokonuje samochodem duże ilości kilometrów w różnych warunkach, więc kwestia wyeksploatowania może różnie wypadać.
Warto również wspomnieć o tym, że mało kto montując LPG wybiera się do większego miasta i szuka najlepszego zakładu - często wszystko robi się po kosztach, przez co skutki potem są opłakane. Inną kwestię jest oszczędzanie nie tylko na paliwie, ale również na serwisowaniu - rzadsze wymiany oleju, zaniedbanie zawieszenia itp.
Podsumowując - jeśli jeździsz rocznie przynajmniej te 15 tysięcy kilometrów i nie wymagasz od samochodu jakiegoś ,,świeżego wyglądu'' i podobnych rzeczy, to lepiej kupić benzyniaka za 5 tysięcy, pojeździć nim ze 2 miesiące (sprawdzić, czy silnik nie nadaje się do remontu itp.) i go zagazować. Jeśli jednak chcesz w miarę ,,świeższy'' egzemplarz i co nieco orientujesz się jak odróżnić samochód serwisowany od nieserwisowanego, to lepiej wyposażony samochód, to szukaj za 7 tysięcy już z LPG - tylko pamiętaj, że Twoje poszukiwania będę trwały przeciętnie 4 razy dłużej niż w przypadku zakupu samej benzynki, o czym pisałem wyżej.
![Uśmiechnięty :)]()