Auto z LPG za 20-25tys

05 Paź 2018, 12:13

Od pewnego czasu poszukuję pierwszego samochodu, przede wszystkim dojazdy na uczelnię i do pracy (miasto/obwodnica) około 200km tygodniowo, czasami wyjazd gdzieś za miasto. Coś co nie będzie całkowitym mułem i da radę wyprzedzić tira na obwodnicy (wiem, że każdy ma inne odczucia, w rodzinie mamy clio 1.4 16v 98km i coś takiego wystarczyłoby mi na razie w zupełności).
Ze względów finansowych najchętniej z silnikiem nadającym się pod instalację LPG. Budżet to około 20-25tys (maks 30). Jestem już po wizycie w kilku Gdańskich salonach samochodowych, gdzie oglądaliśmy dwie meganki III (niestety z daleka widać było, że coś z nimi jest nie tak) i ibizę IV, ale tutaj był tylko silnik 1.2 TSI z tego co wiem niepolecany pod LPG.

Przeglądając forum widzę dużo propozycji fiata Bravo, niestety jest ich bardzo mało, zwłaszcza w moich okolicach. Wstępnie myśleliśmy o poszukiwaniu Fiesty mk7, Aurisa, Megane III, Kia Rio/Pro Ceed/Hyundai i30/i20, może astra J ? W zainteresowaniach był też Peugeot 208 oraz Fabia (z tym, że fabia II to strasznie brzydki samochód), być może też po prostu kolejne, trochę nowsze Clio. Jakie silniki polecacie pod gaz? Może celować w coś zupełnie innego?

Co myślicie o tej ofercie?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
agnx
Nowicjusz
 
Posty: 11

05 Paź 2018, 19:03

208 poza budżetem.
Zaryzykuję stwierdzenie, że Kia z linku w połowie jest w innym kolorze (przód jakby wpadający w brąz/miedź, tył złoty)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Paź 2018, 19:07

Z w/w pod LPG najlepsza byłaby pewnie Meganka III z 1.6, ale podejrzewam że w tej budzie będzie mniej dynamiczna od prawie 100 konnej Cliówki.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Paź 2018, 23:52

A co myślicie o tej? Koniecznie musi być 1.6, czy w tej wersji też by się sprawdziła?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Kia na żywo w świetle dziennym ma tylko jakby lekko inny odcień zderzaka z tyłu. Ale podobno instalacja gazowa musi być w tym silniku z dodatkowym paliwem, to prawda?
agnx
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Paź 2018, 06:55

agnx napisał(a):Ale podobno instalacja gazowa musi być w tym silniku z dodatkowym paliwem, to prawda?

Rozumiem, że chodzi o lubryfikację (smarowanie zaworów) - zdecydowanie lepiej zainwestować w LPG w fazie ciekłej. Wtedy nawet odpalasz na LPG.

Megane wygląda ok.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Paź 2018, 09:37

Szczerze mówiąc to nie znam się ani na samochodach, ani na instalacjach lpg. Ale wstępnie padło zapytanie do dość dobrego warsztatu montującego instalacje i do kijanki proponują instalację, w której na kilka litrów gazu idzie jakaś część benzyny. Trochę się boję, żeby czasem tej benzyny nie pił podobnej ilości jak bez lpg, wtedy instalacja nie ma sensu jeśli chodzi o oszczędność na paliwie.
agnx
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Paź 2018, 10:05

To coś im się pomieszało, bo takie instalacje stosuje się do silników z wtryskiem bezpośrednim (GDI, FSI itp.), a tutaj jest zwykły z wtryskiem pośrednim.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Paź 2018, 10:21

A dotrysk tej benzyny może mieć coś wspólnego np z wypalaniem się gniazd w kijance? Czy to w ogóle nie ma związku?
Który z tych silników lepiej będzie współpracował z gazem? Słyszałam opinie żeby nie pchać się w Turbo w megance, a z drugiej strony dużo osób poleca pod lpg Fiata bravo chyba też z Turbo? Dzisiaj będę oglądać to megan, ale już mam mętlik w głowie :(
agnx
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Paź 2018, 10:42

Tu nie chodzi o to czy auto ma turbo czy nie, a czy jest na pośrednim wtrysku czy bezpośrednim. Lepiej z gazem współpracują pośrednie MPI, ale są już instalacje pod bezpośredni wtrysk ale droższe.
W bravo masz 1.4t MPI i jak najbardziej nadaje się do gazu.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Paź 2018, 10:48

Dotrysk benzyny stosuje się po to by schłodzić wtryskiwacz benzyny, który przy wtrysku bezpośrednim znajduje się w cylindrze, a nie przed nim. Być może pomylili Cee'da 1.6 MPi z GDI, który był w następcy.
Druga opcja to instalację ustawia się tak, aby silnik pracował na benzynie w wysokim zakresie obrotów.

W kijance trzeba pilnować regulacji luzu zaworowego, bo nie jest "automatyczny". Nie wiem czy w Megane 1.6 tak samo jest.
1.4 TCe jest ok grunt aby nie wymieniać oleju co 30tys. Bravo T-Jet też jest dobry. Obydwa mają wtrysk pośredni, więc spokojnie można zakładać prostszą instalację. W silnikach turbo trzeba po prostu większej wiedzy gazownika.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Paź 2018, 11:07

Chodzi Ci o to, żeby wymieniać olej częściej niż zaleca Renault? Meganka szczerze mówiąc bardziej mi się podoba niż kia. Dzisiaj jeszcze podjadę do gazowników i zapytam się o te dwa konkretne silniki. Dzięki za odpowiedzi :)
agnx
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Paź 2018, 11:08

agnx napisał(a):Chodzi Ci o to, żeby wymieniać olej częściej niż zaleca Renault?

zdecydowanie, bo Renault i nie tylko zalecają jakieś long life, a potem pojawiają się problemy z panewkami i braniem oleju
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Paź 2018, 11:19

agnx napisał(a):Chodzi Ci o to, żeby wymieniać olej częściej niż zaleca Renault?


Skrócić do 10-15 kkm i lać normalny olej, żaden long life.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Paź 2018, 15:30

Wracam do Was z jeszcze jednym pytaniem, megan niestety odpadło. Jednak w międzyczasie znalazł się Peugeot 208 1.4 vti, rocznik 2012, 95KM, 70KW. Z tego co czytam są dosyć dobre opinie o samochodzie, jednak Pan gazownik odradził. Może ktoś miał styczność? Zwłaszcza interesuje mnie założenie lpg
agnx
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Paź 2018, 06:55

Z silnikiem mogą być problemy, a dokładniej ze zmiennymi fazami rozrządu jak w większej wersji 1.6. Silnik opracowany przy współpracy z BMW
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010