Auto z salonu klasy B - jakie polecacie?

30 Mar 2011, 07:00

Cześć,

Jestem kompletnym laikiem samochodowym, na przełomie kwietnia i maja mam zamiar kupić nowy samochód klasy B.

Powinien spełniać obowiązkowo poniższe wymagania:
samochód bezpieczny
4-5 drzwi,
benzyna 1,2 lub 1,4 (auto do cyklu miejskiego z niskim spalaniem)
hatchback lub combi
auto głównie dla 2 osób
manualna skrzynia biegów
dobrze prezentować się na drodze
w cenie do 50 000 brutto (cena wersji bazowej do 45 000, potrzebuję około 5 000 na dodatki)

Obecnie moim liderem jest
punto evo z systemem Blue&Me - jestem po jeździe próbnej

zastanawiam się też nad
Fiestą
Corsą
Swiftem
VW Polo - podobne opcje jak przy punto evo jednak w o wiele drożej, może jednak warto?
Coltem - ze względu na bardzo konkurencyjną cenę

Oglądałem też
Fabię
Hyundai'a i30 i ix20
Kia Ceed

Co z Ssang Youngiem - wiele o nich słyszałem?

Najbardziej podoba mi się BMW m1, jednak za drogie - jest realne kupno 2-latka w tym przedziale cenowym?
Frogi
Nowicjusz

Miejscowość: Poznań
1

30 Mar 2011, 09:25

Na twoim miejscu omijałbym Corsę (moja dziewczyna ma więc wiem co mówię).

Punto jest ok, B&Me jednak nie sprawdza się w praktyce tak jak to w Fiacie reklamują.

Pomyśl nad Renault Clio (z silnikiem TCE), KIĄ Vengą, KIĄ Soul i Hondą Jazz. Clio może być w kombi, a Venga, Soul i Jazz to niby segment B, ale na wakacje z kompletem pasażerów nie powinno być problemów.

Jedynym "problemem" Soula może być fakt że najsłabszy benzyniak ma ponad 125 koni - osiągi owszem zadowalające, ale może nieco więcej palić niż jakiś Fiacik albo Polo 1.2
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
0

30 Mar 2011, 10:40

Zdecydowanie najlepszym samochodem z wymienionych przez ciebie jest Punto Evo. jakościa wykończenia wewnątrz bije wszystkie japońce i koreańce na głowę.
Na przeciwległym biegunie jest Colt. Bieda w środku aż piszczy

Do tej listy dołożyłbym jeszcze Alfę Romeo Mito , szczególnie z silnikiem MultiAir.