Nie obraź sie na mnie ale muszę zdementować to co napisałeś ponieważ jest to nie prawda.
jiGsaw napisał(a):Argument nr 1 - tylko stare japonczyki sie trzymaja. Ciekawe dlaczego wobec tego 90% aut ponad 20 letnich na drodze to auta niemieckie? Przy czym warto wspomniec, ze statystyczne auto niemieckie ma znacznie wiekszy przebieg roczny od japonskiego. Bzdet.
To że jest mało aut JP to nie jest kwestia tego że auta DE są takie super fajne tylko kwestia podatków czyli kasy. Wszystkie auta które były produkowane poza UE były objęte wielkimi opłatami. Nie mówiąc już o poszczególnych krajach gdzie doliczano akcyzy, podatki ponad to co naliczała UE. Sytuacja była natyle skomplikowana że kupując samochód wyprodukowany W JP bardziej opłacało sie go zoistawić w rowie przy granicy niz sprowadzić. Jak chcesz zobaczyć jak było to spróbuj sprowadzic oficjalnie auto z CH do DE a później do PL powyżej 2,0l pojemn.
W 2003r lexus GS430 w podstawowej opcji w PL kosztował ponad 300tyś zł. po opłatach!!!!
jiGsaw napisał(a):Argument nr 2 - tansze w zakupie. Ok, trudno, zeby zwykly kompakt kosztowal tyle co dajmy na to limuzyna klasy sredniej premium gdzie roznica w koszcie zakupu nowego byla ogromna, podobnie jak klasa pojazdu. Prawda.
Tutaj się znowu nie zgodzę ponieważ dobre auta JP trzymają ceny i to bardzo mocno poniewaz lata 89-02r były rozkwitem motoryzacyjny tojki gdzie auta z DE były ttrzecim swiatem.
Pewnie teraz napiszesz że były takie BMW czy taki Merc tylko jest jedno małe ale Wieswagen/BMW/Opel miał swoje topowe modele które kosztowały fortuną i nadal kosztują fortunę a zwykłe auta to była epoka kamienia łupanego pod każdym wzgledem. Zobacz parametry silnika zwykłych tojek carina/corolla/celica/picnic itd. dla podpowiedzi 3s-ge/3s-fe/3s-gte/Beams/ 4agze?1/2JZgte/ 1/3UZ/VZy/MZy. Wejdź sobie na wiki i sprawdź i jeżeli znajdzies silnik ze zwykłego golfa taki jak np: 3sge albo Beamsa to napisz. Sprawdż ile kosztuje Lexus SC 400/300 z 93r, zobacz ile kosztuje lexus GS z 93r albo GS430 z 2001r i porównaj to do cen odpowiedników BMW gdzie najtańszą e39 V8 można kupić za 15k to generalnie połowa wartości GSV8. A moż bardziej przyziemnie ile kosztuje carinaE z 94 TD (silnik CT).??
jiGsaw napisał(a):Argument nr 3 - tanszy serwis? A to ciekawe, bo kiedys sobie porownywalem ceny czesci i ze zdumieniem odkrylem, ze srednia cena czesci budzetowego japonskiego kompakta (honda civic) byla na poziomie mojego auta klasy sredniej premium (BMW serii 3 E30). Do tego dochodza kosztowne remonty karoserii, ktora jednak duzo szybciej sie sypie w japonczykach. Bzdet.
Nie wiem gdzie sprawdzałeś serwis ale chyba źle sprawdzałeś. Mówisz o remontach karoserii, to też baaardzo mocno uogólniasz ale nie będe dyskutował generalnie nie jest tak jak piszesz chociaż jest w tym ziarnko prawdy.
jiGsaw napisał(a):Argument nr 4 - mniejszy silnik, mniej mocy, mniej paliwa, mniej cylindrow, gorszy naped (fwd) i jeszcze podobna radosc z jazdy? Bzdet
Tutaj też sie bardzo mylisz ponieważ wszystko przekładasz w systemie 0/1owym albo RWD albo nic. A prawda jest taka że wszystko zależy od przeznaczenia auta, preferencji itd.
Musisz zgłębić troche też fizykę i wzory matematyczne odpowiadające z właściwości jezdne RWD/FWD zrozumiesz że nie jest tak różowo jak mówisz, później proponuje wycieczkę na tor i zobaczysz co seryjny Civic Typer 7 robi z e46 M3.
Ogólnie: BMW ma swoje zalety i wady JDMy też maja tylko że w latach 90-00 JDMy w klasie populus biły na głowę wszystkie auta UE.
W klasie nie popul;us tez było dobrze bo chociażby powstawała supra MK4 przez 7lat która jest wzorcem do dzisiejszego dnia. Jej mozliwości miażdż prawie każde nawet wytrzepane auto. A nawet nie wiele osób wie że można taniutko kupić supre sedan czyli GSa który jest bardziej cywilizowany ale ma duuuże naleciałości po tojce supra4.
Jeżeli mówisz że brakuje aut JDM to wkleje Ci liste tego co było produkowane na inne rynki, jezeli jestes fanem motoryzacyjny sprawdx co to było i w jakich wersjach wychodziło a później porównaj do wesołej motoryzacji UE.
ARISTO (JZS147,UZS143)
AVALON (MCX10)
CALDINA (AT191,CT19*,ET196,ST19*)
CAMRY (SV4*,CV4*)
CARINA ED (ST20*)
CARINA FF (AT19*,CT19*,ST19*)
CELICA (ST20*)
CELSIOR (UCF2*)
CENTURY (VG4*)
CHASER (GX90,JZX9*,LX90,SX90)
COASTER (BB,BZB,HZB,XZB4*,5*,HDB5*)
COROLLA (AE10*,CE10*,EE10*...)
COROLLA 2 (EL5*,NL50)
CORONA (TT14*,AT14*,ST140,RT141,YT140,CT14*,KT147...)
CORONA EXIV (ST20*)
CORSA (EL5*,NL50)
CRESTA (GX90,JZX9*,LX90,SX90)
CROWN (GS13*,JZS13*,LS13*,YS130...)
CROWN MAJESTA (JZS14*,LS141,UZS14*,GS141)
CURREN (ST20*)
CYNOS (EL44)
DELIBOY (KXC10,CXC10)
DYNA (LY5*,LY6*,YY5*,YY61...)
DYNA 150 (LY1**,2**,YY1**,2**)
DYNA 200 (BU1**,2**,RZU100,140,XZU130,140)
DYNA QUICK DELIVERY (BU60)
ESTIMA (TCR1*,2*)
ESTIMA EMINA (CXR1*,2*,TCR1*,2*)
HIACE (KZH1**,LH1**,RZH1**,TRH1**)
HIACE QUICK DELIVERY (LH8*...)
HIACE TRUCK (YH81,LH8*,LH9*...)
HILUX (KZN130,LN8*,10*,112,13*,VZN130,YN8*,10*,130)
LAND CRUISER (FJ75,LJ7*,HZJ7*,PZJ7*,KZJ7*...)
LEVIN (AE11*)
LITEACE (KR27,YR2*,30,CR2*,3*)
LITEACE TRUCK (CM5*,6*,KM5*,YM55,6*)
LUCIDA (CXR1*,2*,TCR1*,2*)
LVN (AE10*)
MARK 2 (GX81,LX80,MX83,SX80,YX80,JZX81...)
MR2 (SW20)
RAV4 (SXA1*)
REGIUSACE (KZH1**,LH1**,RZH1**,TRH1**)
SCEPTER (SXV15,VCV15...)
SERA (EXY10)
SOARER (JZZ3*,UZZ3*)
SPRINTER (AE10*,CE10*,EE10*...)
SPRINTER CARIB (AE95)
STARLET (EP8*,NP80)
SUPRA (JZA80)
TERCEL (EL5*,NL50)
TOWNACE (KR27,YR2*,30,CR2*,3*)
TOWNACE TRUCK (CM5*,6*,KM5*,YM55,6*)
TOYOACE (LY5*,LY6*,YY5*,YY61...)
TOYOACE G15 (LY1**,2**,YY1**,2**)
TOYOACE G25 (BU1**,2**,RZU100,140,XZU130,140)
TOYOACE QUICK DELIVERY (BU60)
TRUENO (AE11*)
VISTA (SV4*,CV4*)
WINDOM (VCV10,11)