Auto z silnikiem do 1.4l, małe, miejskie, TANIE! MAX 4 TYS!

10 Paź 2012, 15:12

Witam

Ciężko zastanawiam się nad zmianą auta, koniecznie na coś małego, typowo miejskiego. Moja jazda ogranicza się w 99% do jazdy po mieście, raz na miesiąc robię trasę Gliwice-Katowice-Gliwice, a dwa razy w tygodniu Gliwice-Zabrze-Gliwice (tutaj są to bardziej miejskie warunki niż trasa). Jestem tylko biednym studentem, to też potrzebuję taniego dupowozu :)
Wozić będę się praktycznie zawsze sam, dojeżdżając do pracy bądź na studia.

Moje wymagania to:
-mały silnik
-mała buda
-wspomaganie kierownicy
-mile widziany gaz (chociaż nie wymagam, przy tak małej pojemności silnika)
-bardzo mile widziana klimatyzacja

Co do moich głównych typów to:
- fiat punto 1.1
- mitsubishi colt 1.3 CJ0
- fiat bravo 1.2
- mazda 323f BA 1.5 (wyjątek, jeżeli chodzi o pojemność silnika)
- civic V/VI 1.3/1.4 (chociaż mam wątpliwości, ulubione auto młodych gniewnych)

Myślałem nad suzuki swiftem 1.3, jednak buda mnie zupełnie nie przekonuje, wygląda jak z lat 80. Rozważałem również micrę, jednak wygląda bardzo kobieco, podobnie corsa.
Jeżeli jesteście w stanie mnie przekonać do POLO, to może go uwzględnię, póki co został wykluczony.
Odpadają również ibizy oraz golfy, ze względu na pochodzenie oraz wygląd.
Na inne propozycje jestem oczywiście otwarty.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź!
Szafi
Nowicjusz

Auto: Mondeo mk1

10 Paź 2012, 17:16

Skupiając się na tych co wymieniłeś to tylko i wyłacznie Colt. Od biedy może być też bravo.

Punto 1.1 to najgorszy silnik w tym aucie. Civic 1.3 to kiepski silnik. 1.5 jest ok ale w tej kasie ciężko znaleźć coś w dobrym stanie. Tak samo z Mazdą.
Każdy z wymienionych aut(no może poza bravo) lubi rdze dlatego radze dobrze sprawdzić auto pod tym względem.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący

Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010