Auto z silnikiem V8 do max.40 tyś

09 Lis 2014, 21:25

Jestem tu nowy, więc witajcie serdecznie.

Poszukuję auta do 40 tyś z silnikiem V8 (najlepiej benzynowym). Auto jakie preferuje to segment minimum D. Może być nadwozie kombi, może być limuzyna, bądź sedan, nie skreślam coupe. Auta raczej nie będę gazował, robię około 1,5 -2 tyś kilometrów miesiecznie, więc nie ma to dla mnie sensu, nie mam po prostu tak dużo czasu na jazdę osobówką. Co do innych wymagań to zależy mi na tym, aby auto było w miarę bezawaryjne i aby koszty utrzymania nie były horrendalne. Zdaję sobie sprawe, że utrzymanie takiego auta nie będzie tanie, mimo, że silniki V8 często w wielu markach aut są bezawaryjne, ale takie rzeczy jak klocki i tarcze kosztują więcej bo są to też szybsze auta, ale bez przesady, nie zarabiam 40 tyś miesięcznie, bo inaczej nie kupowałbym auta za 40 tyś zł, tylko za 400 tyś.

Spalanie jakie by mnie interesowało to max. 16 litrów w cyklu mieszanym, 70% trasy, 30% miasto. Silniki V8 są na tyle specyficzne, ze można regulować spalanie prawą nogą, łagodna jazda potrafi przełożyć się na niższe spalanie. Tego właśnie oczekuję od przyszłego auta. Aktualnie mam Audi A4 B6 z silnikiem 3,0 benzyna (220 KM). Auto piękne, pondaczasowe wręcz, bardzo dobre osiągi, spalanie w cyklu mieszanym mam 12,9 l/100 km na dystansie 4500 kilometrów. Auto to zostaje u mnie, będzie nim jeździła moja dziewczyna, dlatego szukam czegoś dla siebie. Spodziewam się, że V8 będzie paliło trochę wiecej, ale myslę, ze przy stałej prędkości, około 110-120 km/h powinno palić wręcz mniej.

Jeszcze jedno, skrzynia obowiązkowo AUTOMAT

Pewnie zadacie pytanie, po co V8? Gdyż lubię czasem przycisnąć, kocham dźwięk V8 i dla tego pięknego dźwięku jestem w stanie wydać 600 zł na paliwo miesiecznie więcej. Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycję z waszej strony.
mariuszEK26
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

09 Lis 2014, 21:42

Zobacz na te
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

09 Lis 2014, 21:59

Z tych co podesłałeś to najbardziej przypadła mi do gustu BMka. Jak wygląda spalanie tego auta? Przyznam się, że sam na własną rękę trochę szukałem i z tego co się zoorientowałem to za 40 tyś można już szukać BMW E65 745i. Jak ktoś twierdził na innym forum spalanie nowego modelu jest znacznie mniejsze, ale nie podał dokładnych wartości.

Rozglądałem się też trochę za Audi A8 D3. Kilka linków co znalałem.

Kilka moich linków:

Audi
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
BMW
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] RARYTAS ?!
Może mniejsza 5-tka?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeszcze mam na oku Audi S4 B6, z tym, że będe miał właścicie dwa takie same auta :D
mariuszEK26
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

09 Lis 2014, 22:03

Ja jak zawsze proponuje GS430 mk2 3uz-fe ponieważ trudno znaleźć bardziej ekonomiczne V8 do tego posiada VVTi które fajnie się odczuwa... serwis bardziej niż ok. Do GS430 mk2 praktycznie wszystko pasi od 300ki. Napędy pancerne, opcja LSD, skrzynka bezproblemowa, wyposażenie więcej niż dobre + super nagłośnienie. Przyjmuje LPG.

Koniu napisał(a):http://otomoto.pl/lexus-sc-400-vvti-C35034551.html


ten akurat sprzęcik jest gitarowy jako inwestycja ponieważ nie straci się na nim...silnik 1uz +vvti + 5biegowy automat jest białym krukiem.

P.S.

Masz a4 3,0 to jak przejedziesz się tym GSem to będziesz w lekkim szoku :D ponieważ w lex masz 440Nm a dla porównania audi s4 b7 ma 410 Nm o ile mu połowa gdzieś nie zniknie (czego doświadczyłem) :(
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

09 Lis 2014, 23:13

Z tego co widzę Lex ma prawie 1 sec szybciej od mojego A4 do 100 km/h, przy tak dużym aucie na 200% będzie super efekt.

Z tego co widzę dałbym radę kupić MKIII, nie MKII. Dużo bardziej mi się podoba, MKIII też polecisz, czy to już nie to samo ?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tu jest III z tym motorem, który poleciłeś do MKII

Z tego co widzę silnikowo to jest 100% to samo, 283 konie, MKIII katalogo ma 0,2 mniej do 100 (zapewne dlatego, że jest lżejszy)

Jak sądzisz, co lepiej brać? GS430 MKIII (np. ten z linku), Audi A8 D3, BMW 745i E65 czy zostać absolutnie przy Twojej propizycji GS430 MKII i dlaczego?
mariuszEK26
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

09 Lis 2014, 23:32

mariuszEK26 napisał(a):Z tego co widzę Lex ma prawie 1 sec szybciej od mojego A4 do 100 km/h, przy tak dużym aucie na 200% będzie super efekt.

Efekt będzie się wywodził z Nm jest imponujący jak na zwykłe autko :) Porównaie jest takie jakbyś w audi wcisną hebelek. :mrgreen:
mariuszEK26 napisał(a):Z tego co widzę dałbym radę kupić MKIII, nie MKII. Dużo bardziej mi się podoba, MKIII też polecisz, czy to już nie to samo ?

MK3 jest nowocześniejszy, ma fajniejszą skrzynkę ale kosztuje x2,5 w stosunku do MK2 więc chyba zdecydowałbym się na starszy model tym bardziej że komfort na podobnym poziomie.
mariuszEK26 napisał(a):http://otomoto.forumsamochodowe.pl/lexus-gs-iii-430-pres ... 41898.html

Tu jest III z tym motorem, który poleciłeś do MKII

Dziwnie tanio, nawet bardzo tanio :lol:

mariuszEK26 napisał(a):Z tego co widzę silnikowo to jest 100% to samo, 283 konie, MKIII katalogo ma 0,2 mniej do 100 (zapewne dlatego, że jest lżejszy)

To zasługa skrzynki.
mariuszEK26 napisał(a):Jak sądzisz, co lepiej brać? GS430 MKIII (np. ten z linku), Audi A8 D3, BMW 745i E65 czy zostać absolutnie przy Twojej propizycji GS430 MKII i dlaczego?


Wszystkie te auta są fajne ale np: z audi miałem kilka epizodów, połaszczyłem się na niższe ceny zakupu ale ciągłe usterki mocno dały mi się we znaki a już na 100% nie zbliżysz się spalaniem do 3uz-eta ostatnio średnia z trasy około 1000km. mk3 V8 (mojego kolegi) wyszła nam 10,5l normalnej jazdy około 120-150km/h.( liczone w/g kompa i tankowania pod korek) Pewnie jak trzymałbym się 120km/h to wyszło by mniej niż 10l pb.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna jazda w nocy
    Jazda w nocy poza obszarem zabudowanym jest bardziej niebezpieczna i trudniejsza niż za dnia. Podstawowym powodem jest ograniczony zasięg widzenia drogi, przeszkód oraz innych uczestników ruchu drogowego. "W ...

09 Lis 2014, 23:50

Jeśli chodzi o spalanie to faktycznie mistrzowskie. W Audi nie ma co na to liczyć bo do tego jeszcze napęd na 4 koła podniesie to spalanie. Co do cen MKIII to jest jeszcze kilka takich ofert po 45-49 tyś, całe, nierozbite. 4.3 benyzna na otomoto jest tylko 5 ogłoszeń i wszystkie właśnie w tych cenach. Myślę, że cena jest normalna, auto ma już 10 lat, do tego duży benzynowy silnik i myślenie ludzi w polsce powoduje, że takie są ceny.

Przeglądając ogłoszenia zawuażyłem bardzo zabudowany silnik a wiadomo co taka komora silnika krzyczy: "NIE RUSZAJ MNIE!!" To auto w ogóle naprawia się u zwykłego mechanika (czytaj dobrego mechanika), czy tylko w ASO za połowe wartości samochodu? Bo to, że jest w miarę bezawaryjne, ale jak już coś się zepsuje?

Jak napisałeś, ze ten MKIII z linku trochę za tanio jest to zaczałem szukać no i nic nawet drożej nie ma, wszystko po max. 50 tyś zł. Do swarzędza specjalnie daleko nie mam (3 godzinki drogi), więc w przyszły weekend mógłbym się nawet wybrać na oględziny tego Lexa z mojego linku.
mariuszEK26
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
2

09 Lis 2014, 23:51

Ja mając takie wymagania szukał bym Mercedesa CL po 93 r.
Olbrzymie, piękne auto, które jest bardzo wygodne i ma super silnik.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0

10 Lis 2014, 00:45

Przyłączam się do propozycji GS430 można też rozważyć LS a jeśli coś z niemcowni to BMW e39 540 (na e60 trochu mało $ ), Merc CL500, Chrysler 300c :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

10 Lis 2014, 01:28

BMW e60 kupię spokojnie za 45 tyś, z tak dużym silnikiem. Jakbym kupował diesle to pewnie byłoby mało, ale 545i spokojnie można kupić. Nawet jak znajdę coś za 50, to zawsze coś utarguję, sprzedający w większości mają głowe na karku i wiedzą, że nie sprzedają kopciucha Passata B5 1,9TDI po którego za 2 godziny przyjedzie Pan Marek i kupi.

Chysler 300c, ładne auto, dość sporo bolączek (nie czytałem, oglądałem w zakupie kontrolowanym na tivienie :P ), ale żeby to jechało (i było V8 ! ) to trzeba Hemi a Hemi pali....I tak znajomi jak słyszą, że moja A4 pali 12 litrów to łapią się za głowę i pytają czy opłaca mi się palić kase. Zawsze pytam na jakie zainteresowania wydają kasę, padają odpowiedzi, że komputery, wycieczki i inne, jak odpowiadam, że ja właśnie na paliwo a jeździć po świecie i tak nie mam czasu ;)
Merc Cl500, już się nad nim zastnawiałem, ktoś na tym forum zestawił go chyba z Audi A8 D3 i szczerze powiem, że z tyłu głowy ciągle siedzie ten CL500 bo ładnie wygląda i ktoś przytoczył koszty utrzymania, są znośne, do tego ze spalaniem można się zmieści do 15l/100, no i to Mercedes. Jak ktoś się pyta czy jeździsz i odpowiadasz, że Mercedesm to od razu zaczyna zazdrościć i widzi w wyobraźni nową S klasę. Jak mówisz, że BMW to widzisz KUBOTA, Tombak i dresik Odidos, ale to są małe rzeczy, nie na tej podstawie się wybiera auta a przynajmniej ja nie wybieram.

Myślę, że decyzję już podjąłem, myślę, że dzięki zaczęrpinięciu informacji z sieci jak i z tego forum (w znacznej części). Uznałem, że jestem......za młody do Lexusa, Merc będzie trochę "przystary" jak za tą kasę, Chrysler wypali mi kieszenie. Wybór padł na BMW 4,4 benzyna, prawdopodobnie 545i e60, ale nie wykluczam jeszcze 745i e65. Realne spalanie według właścieli 545i w cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe (nie emeryckiej) to 13,5l-14/100. Jak mi spali 15 to będę zadowolony. W trasie przy max 120 km/h ma palić ponad 10 litrów, znośnie. Już wcześniej czytałem, że silniki te są dość oszczędne. Oczywiście Lexus pali mniej, jest wygodniejszy, ale BMW świetnie brzmi, ma lepsze osiagi, bo to jest już poniżej 6 sec, strefa dla nielicznych. 745i jeszcze nie wykluczyłem, z racji, że jest już to najbardziej luksusowe auto BMW to można je taniej kupić na rynku wtórym od 545i e60 (!), jednak muszę sprawdzić jego bolączki i raczej nie spali mi przy oszczędnej, w miarę normalnej jeździ 13,5/100 jak 545i. Oczywiście wyniki ten to cykl mieszany, na dystansie 2800 kilometrów, z przewagą trasy 70%. Napisałem do pewnego gościa z forum BMW, podał mi takie wyniki, mówi że prędkość utrzymuje tak do 120 km/h, w zasadzie po drodze nie jeździ wolniej niż 110-120 km/h to jego minimum, w mieście delikatnie dotyka gazu i tak my wychodzi, raz 13, raz 14, raz 13,5. Utrzymanie tej BMW nie jest, aż tak drogie, bo w zasadzie jest to zwykła wersja z dużą benzyną, silniki generalnie bezawayjne, skrzynia dobrze radzi sobie z mocą (duże diesle ponoć niszczą skrzynie przez duży moment obrotowy, benzyna jest inaczej zestopniowana). Problem by był, gdyby to była jakaś wersja M, wtedy zaczynają się schody, tanio kupisz używaną i po 3 miesiącach wydajesz 5 tyś na hamulce :( Cóż, trzeba szukać i co się trafi (745i vs 545i) bo dziewczyna siedzi w Audicy i trze nogami, że chce jeździć :lol:

Zanim kupię to chcę podjechać autem do stacji diagnostycznej, warto wybierać ASO BMW, czy lepiej podjechać do normalnej stacji i sprawdzić hamulce, zawieszenia, wycieki oleju i płynów no i czy ogólnie auto to nie 3 inne do kupy :D ? Ogólnie nie mam żadnego kolegi mechanika, mam zaufanego, ale nie kolega (Audi w sumie rzadko się psuje) i nie mam kogo zabrać ze sobą. Zapewne pojadę z dziewczyną, żeby obejrzała auto wizualnie, przejadę się czy skrzynia nie padaka, czy mostu nie słychać a reszta na stacji diagnostycznej. Kiedyś sprzedając swoją E46 usiadłem z tyłu bo Pani była z mężem, on z przodu, ona prowadzi, ja z tyłu i ZONK! Most coś stuka. Nigdy nie jeździłem z tyłu, z przodu to było słabo wyczuwalne. Modliłem, żeby Pan nie usiadł z tyłu i tego nie zrobił, przesiadł się z żoną, poprowadził i też nie wyczuł tego z przodu, kupili, zadowolenie.
mariuszEK26
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

10 Lis 2014, 01:38

To ja jeszcze oprócz CL'a zaproponuję SL. Latem można jeździć kabrioletem, na zimę założyć hardtop i dalej cieszyć się świetnym autem.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0

10 Lis 2014, 03:11

Taki luksus to nie dla mnie :( Napisałem na początku, że nie pogardzę coupe, ale jak szukam to bardziej patrze kombi, ale chyba stanie na sedanie E60, bądź limuzyna.

Jutro dzwonię o:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

W pierwszym zdziwiła mnie cena, ale zaniepokoiło mnie to, ze sprzedający zaznaczył, że auto ze Szwajcarii. Każdy kto szuka auta na własną rękę wie, że auta ze Szwajcarii są lepiej utrzymane, wyposażone, ale sprzedawca to zaznacza, więc może mieć coś do ukrycia.

Drugi to samo, ale wygląda ok, kierownica i fotele wyglądają na 240 tyś.

Trzeci to chyba pewniak, chyba klikne "kup" bez oględzin :lol: Ale na serio sprzedawca pisze, że inni podrabiają książki i są tacy źli :evil: a jego ma coś za bardzo wytartą kierownicę na 140 tyś przebiegu. Chyba, że Niemiec pracował na budowie i miał szorstkie ręce :lol:

Czwarta wygląda ok, książka niby jest, kierownica i fotel wygląda na 230 tyś, jak pisałem będę jeździł na codzień to kombi będzie idealne, psiaka do tyłu wrzucę, nie będzie się meczył bidok bo teraz to biega jak opentany po całym aucie a to czasem wskoczy mi na kolana a to wpadnie przy hamowaniu przed przednie fotele, wszystko byłoby milutko gdyby to nie był owczarek niemiecki :ok: Ale w zasadzie nie wiem czy dzwonić bo to sprzedawca uznał za jego zalete, czyli SMG to jego największa wada...
mariuszEK26
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

10 Lis 2014, 07:02

mariuszEK26 napisał(a):Przeglądając ogłoszenia zawuażyłem bardzo zabudowany silnik a wiadomo co taka komora silnika krzyczy: "NIE RUSZAJ MNIE!!" To auto w ogóle naprawia się u zwykłego mechanika (czytaj dobrego mechanika), czy tylko w ASO za połowę wartości samochodu? Bo to, że jest w miarę bezawaryjne, ale jak już coś się zepsuje?

Powiem Ci taaak :D u mnie w rodzinie GSy mk2 są używane zamiast passków tdi czyli jako woły robocze i nie ma najmniejszych problemów z serwisem. Silnik jest prosty bez wynalazków a do tego bardzo oszczędny... tu akurat obudowa silnika pełni rolę wizualizacyjną.
Co do cen Lexa jest dziwnie bo jest większy popyt niż podaż i tak naprawdę dziwią mnie te ceny ale ok... może faktycznie ktoś ma parcie na kaskę... tym bardziej że wszystkie Lexy z którymi miałem doczynienia nie sprzedawały się dłużej niż kilka dni...

Ogólnie musisz sobie przemyśleć ponieważ autka V8 proponowane przez Ciebie są fajne więc pozostaje tylko kwestia detali i preferencji kierownika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

10 Lis 2014, 11:44

mariuszEK26 napisał(a):BMW e60 kupię spokojnie za 45 tyś, z tak dużym silnikiem. Jakbym kupował diesle to pewnie byłoby mało, ale 545i spokojnie można kupić. Nawet jak znajdę coś za 50, to zawsze coś utarguję, sprzedający w większości mają głowe na karku i wiedzą, że nie sprzedają kopciucha Passata B5 1,9TDI po którego za 2 godziny przyjedzie Pan Marek i kupi.
To polskie przekonanie, ze skoro po tyle chodzą na alledrogo to można kupować :roll: Nie wiem kogo też pytałeś o zdanie w tej materii i co to byli za "fani" marki ale mylili się i to bardzo. Osobiście wolałbym poszukać miodnej e39 4.4 (jeszcze gdyby był manual to cud miód) a nie napalać się na nowszy model. Twoje parcie na e60 potwierdziły linki, bo większość z nich to złomy. O ile ta czarna za ~50k jeszcze jakoś ujdzie to reszta to padaki już nie skomentuję tej za 38 bo to jest śmiech i kpina z klientów :shock: Widać że te auta miały przygody (najczęściej przód) i zostały kiepsko i po kosztach złożone i wystawione na sprzedaż. Szczytem wszystkiego było to srebrne kombi :lol: Ktoś nieźle dał się wpuścić w maliny przy kupnie bo ewidentnie auto ma na nadwoziu kilka odcieni lakieru :naughty:
Porównaj sobie najpierw ceny tych aut za granicą z tymi z Pl i odpowiedz sobie, czemu ceny aut SPROWADZONYCH PRZEZ HANDLARZY, czyli osób sprzedających auta dla zarobku, są takie same albo niższe od tych za granicą. Widać po Twoim postępowaniu, że jesteś "mądrzejszy" i tego nie zrobisz więc znaj mą dobroć i czytaj - BMW 545 e60 kosztuje na zachodzie (Niemcownia) od ok 42-45k wzwyż więc czemu sprowadzone do Polski kosztują tyle samo albo i mniej? :o Gdzie ten zarobek? Uprzedzając pytanie - nie, w Szwajcarii auta nie sa tańsze od tych w Niemczech :yes: Tam nikt nie jest matką Teresą i za pół darmo nie odda dobrego samochodu.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

10 Lis 2014, 12:10

mike1735 miałem właśnie coś takiego na myśli ale bałem się że znowu będę oskarżony... :D
Co do aut w CH są tańsze z jednym małym "ale" jest droższy transport i opłaty więc zazwyczaj są dwa scenariusze uszkodzenie lub wielki przebieg... do tego jak sobie doliczymy to że w CH nie serwisuje się aut to może być lipa. I tak jak w DE jestem w stanie sobie wyobrazić auto przeserwisowane odpowiednio tak w CH nie... pod tym względem są to zwykli syfiarze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0