Auto z V6 pod maską. Co wybrać?

09 Sie 2010, 19:02

Wciskanie turbo do benzyny mija się z celem bo wyjdzie połowa wartości samochodu.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

10 Sie 2010, 09:39

Może Ford Cougar?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Adrian220
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: ford

10 Sie 2010, 10:05

Na 1 stronie jest napisane, że najchętniej sedana ewentualnie kombi ale nie Coupe.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Sie 2010, 16:10

Jak się mocniej zastanowić, to chyba benzynowe V6 do 15 tys. to będzie ciężko zorganizować, aby ten samochód jeszcze był naprawdę zwinny, jak turbo diesel chociażby. Z drugiej strony silnik wysokoprężny z V6 ciężko będzie dostać, także chyba będę musiał zmienić swoje podejście i cel w tym zakupie.

Adrian220 napisał(a):Może Ford Cougar?

Cougar mi się podoba, jednak gdyby to była wersja Sedan lub Kombi, to pewnie bym rozważył ten zakup.

PrezesArtek napisał(a):Wciskanie turbo do benzyny mija się z celem bo wyjdzie połowa wartości samochodu.

A kupno autka benzynowego z dodaną seryjnie turbiną? np.:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lena(R)
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Bełchów

10 Sie 2010, 16:59

Lena(R) napisał(a):A kupno autka benzynowego z dodaną seryjnie turbiną? np.:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

To nie v6. czego Ty wlasciwie chcesz? Czegos z kopem czy z dzwiekiem widlastej 6tki? :lol:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

10 Sie 2010, 17:46

A4 i Passat to praktycznie niemalże to samo, a silnik 1.8T jest zarówno w A4, Passatach, A3, Golfach IV, A6, Octaviach i kilku innych samochodach. Silnik ten pomimo turbosprężarki i nieco innego przebiegu momentu obrotowego niż wolnossące V6 nie brzmi tak jak ta druga jednostka. Pokusiłbym się jeszcze o stwierdzenie że wolnossący V6 dłużej wytrzyma niż 1.8T biorąc pod uwagę chociażby awarię turbosprężarki.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Sie 2010, 20:39

To że zwykłe V6 dłużej wytrzyma niż 1.8T to nawet nie ma co polemizować bo to moim zdaniem oczywiste. Powiem Ci, że przejrzałem trochę stron i ciężko będzie Ci coś znaleźć już prędzej V8 w jakimś Lexusie ale to tylko benzyna 4.0 albo jakiś Jaguar ale nie wiem jak tam z widlastymi jednostkami. Może daruj sobie tą V i szukaj w drugim kryterium czyli z dobrym kopem.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

11 Sie 2010, 00:54

PrezesArtek napisał(a):To że zwykłe V6 dłużej wytrzyma niż 1.8T to nawet nie ma co polemizować bo to moim zdaniem oczywiste. Powiem Ci, że przejrzałem trochę stron i ciężko będzie Ci coś znaleźć już prędzej V8 w jakimś Lexusie ale to tylko benzyna 4.0 albo jakiś Jaguar ale nie wiem jak tam z widlastymi jednostkami. Może daruj sobie tą V i szukaj w drugim kryterium czyli z dobrym kopem.

Chyba tak będę musiał zrobić, darować sobie V, bo jednak trochę bardziej wolałbym silnik z kopem. A gdybym chciał V6, V8 czy inne V, to już niestety, silnik minimum 3.0-3.5 litra w benzynie, żeby mieć niezłe wrażenia z jazdy (tak mi się wydaje, a to jednak pociągnie dość spore spalanie przy mojej nodze). Może kiedyś, jak odłożę sobie więcej kasy, to pomyślę o widlastym motorze w aucie.

Obecnie będę musiał rozejrzeć się, za jakimiś fajnymi turbo dieslami (bo do 15 tysi, to chyba najlepszy wybór, jeśli chodzi o auto z kopem, a jest mi ono potrzebne od września). Poza tym, nie rzuciło mi się w oczy inne V6 wysokoprężne niż to z Audi A4 i A6 2.5 TDi. Jednak, ludzie piszą, że to dość awaryjny motor, także raczej sobie podaruje. Poszukam czegoś ze zwykłą rzędówką.

Dzięki wszystkim za propozycje i podpowiedzi.
Lena(R)
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Bełchów

11 Sie 2010, 09:28

po 2001 (a może dopiero po 2002) 2.5TDI zostało poprawione i już nie było problemów z rozrządem.
(poczytaj o tym więcej, oznaczenie silnika musi się zaczynać od Axxx - jakoś tak)
razor
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: z nienacka

11 Sie 2010, 09:34

Pytałeś o tylny napęd... Nie wiem, które Alfy go mają ale za BMW możesz się rozejrzeć. Jechałeś już rzędową szóstką w bence lub TDSie? Można wyrwać coś fajnego z serii 3 i starszego z serii 5 - pojemności 2 lub 2,5l. Najlepiej jest się przejechać, zobaczyć, posłuchać i przekonać lub nie, wszystko jest bowiem kwestią gustu. Jedno tylko mogę dodać, że abstrahując od silnika, RWD powinno dać Ci sporo frajdy z jazdy ;).
shilay
Początkujący
 
Posty: 83
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 27 02 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: BMW 320i E36
Silnik: M52B20 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Sie 2010, 15:43

shilay napisał(a):Pytałeś o tylny napęd... Nie wiem, które Alfy go mają ale za BMW możesz się rozejrzeć. Jechałeś już rzędową szóstką w bence lub TDSie? Można wyrwać coś fajnego z serii 3 i starszego z serii 5 - pojemności 2 lub 2,5l. Najlepiej jest się przejechać, zobaczyć, posłuchać i przekonać lub nie, wszystko jest bowiem kwestią gustu. Jedno tylko mogę dodać, że abstrahując od silnika, RWD powinno dać Ci sporo frajdy z jazdy ;).


No nie powiem, że nie chciałbym mieć autka z RWD (a przy okazji jeszcze z silnikiem V6). Ale najpewniejsze w tym temacie (i do 15 tysi) będzie BMW. Jednak będę musiał zmienić nastawienie do tej marki zanim spróbuje coś kupić, albo poszukać czegoś innego. Szkoda, że nie robią widlastych 2.0 litrówek z niezłym kopem:P

Tak jak wspomniałem wcześniej, jeździłem przez trochę czasu Omegą 2.5 V6 170KM (benzynka) i jakoś nie czułem frajdy (prócz pięknego dźwięku), kiedy wcisnąłem pedał w podłogę. Temu autku, przydałaby się turbinka na niskie obroty (albo po prostu za bardzo jestem przyzwyczajony do turbo diesli, gdzie pedał wciskam i samochód ucieka praktycznie bez znaczenia na jakim zakresie obrotów się jedzie).
Lena(R)
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Bełchów

12 Sie 2010, 16:00

Szkoda że nie chcesz BMW bo to naprawde świetne auta które dają dużo radośći z jazdy szczególnie z takimi silnikami jak szukasz . Ja bym na twoim miejscu poszukał sobie Jakiejś Beemki np 325i e36 albo 328i e36 , albo może udało by ci sie kupic jakąś fajną 528i e39 albo nawet 535i e39 . Ale jeżeli nie chcesz beemki to może Mercedes C280 .
Kris
kris11kris12
Początkujący
 
Posty: 212
Miejscowość: Słupsk
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Astra 2.0Di
Silnik: 2.0Di 82km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Sie 2010, 19:53

Co ja czytam w tym temacie... Alfa i RWD?! BMW i Vka?! Ludzie, litości... Alfa ma FWD, a BMW ma silniki R6 (rzędowe), które są lepsze od Vałek.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Sie 2010, 10:14

Lena(R) napisał(a):Tak jak wspomniałem wcześniej, jeździłem przez trochę czasu Omegą 2.5 V6 170KM (benzynka) i jakoś nie czułem frajdy (prócz pięknego dźwięku), kiedy wcisnąłem pedał w podłogę. Temu autku, przydałaby się turbinka na niskie obroty (albo po prostu za bardzo jestem przyzwyczajony do turbo diesli, gdzie pedał wciskam i samochód ucieka praktycznie bez znaczenia na jakim zakresie obrotów się jedzie).


Wiesz, jak jeździłem TypeRą która ma 200 koni uznałem że jakiegoś mocnego przyspieszenia nie czuć. Dopiero potem spojrzałem w specyfikacje - ma 6,5s do setki. Wolnossąca benzynka ma to do siebie że moc jest rozwijana równomiernie wraz w obrotami, nie czuć przyspieszenia tak jak w silnikach z turbo - nawet jeśli te mają gorsze osiągi.

Co do Alfy i BMW to tak jak jigsaw mówi: Alfy nie ma z RWD, a BMW robi rzędowe sześciocylindrowce, skądinąd najlepsze sześciocylindrowe silniki na rynku :)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

13 Sie 2010, 14:29

Witam Was wszystkich wypowiem się co do silnika 2.5 TDI.

Miałem z nim do czynienia w dwóch Audi A6. I użytkowałem 4 lata i nic oprócz rutynowych przeglądów nic się nie działo. Zrywa miał, wir w baku też :wink:
Ale jak jeździłem spokojnie było ok. Wykorzystywać go w 100% zdarzało się bardzo rzadko. Ogólnie byłem zadowolony. Co do wyposażenia to była chyba słaba wersja. Bez nawigacji skóry (ponieważ jestem do nich nastawiony anty), był tylko mocny silnik i napęd na 4 łapy :mrgreen:


Co do II Audi. Auto było firmowe. Full wersja. Nigdy nie miałem okazji go prowadzić. Użytkował go kierowca, który wykorzystywał silnik w 100%. Auto miało niesamowitego kopa jak na tamte czasy. Przy przebiegu 150k padła turbina. To było w 05' i pamiętam, że wymiana było kosmicznie droga. (wszysko na orginalnych częściach)



Ogólnie rzecz biorąc wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz. W moim prywatnym nie było żadnego problemu bo było użytkowane tak jak każdy przeciętny kierowca. Sprzedałem je tylko dlatego, że kupiłem BMW. Możesz myśleć, że jestem dresem itp ale według mnie jeździć nową BMW z silnikiem 3.0 i napędem na 4 koła nie ma co się wstydzić :wink:


Natomiast firmowe audi nie było katowane, tylko po prostu silnik był użytkowany w 100% przez cały czas. Ja na twoim miejscu rozważył bym zakup auta z tym silnikiem. Zorientuj się ile kosztuje teraz turbina, albo zawsze można zdecydować się na regenerację. :wink:
Sprzedam Audi A6, 03', 2.5 TDI, Prywatnie, Od 4 lat w PL.
Bart258
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: okolice Krakowa