Auto z V6 pod maską. Co wybrać?

08 Sie 2010, 05:07

Witam
Mam na wydanie około 15 000 zł i chciałbym za te pieniądze wybrać autko, które będzie wyposażone w silnik V6 (obojętne czy diesel czy benzynowy) i miało odejście.

Obecnie jeżdżę zwykłym Mondziakiem 2.0 TDCi 130KM i autko się fajnie zbiera (potrafi przygnieść w fotel bez większych problemów, szczególnie na niskich biegach). Potrzebuje teraz drugiego autka, ale tym razem z V6 pod maską (i z osiągami rzędu poniżej 9 sekund do 100 km/h). Jeździłem przez jakiś czas Oplem Omegą 2.5 V6 170KM i muszę powiedzieć, że nie czułem w nim jakiegoś dużego przyspieszenia, byłem wręcz rozczarowany (poza tym, komfort jazdy na wysokich obrotach oraz przy gwałtownym ruszaniu sponiewierał moje wyobrażenie o tym modelu auta przez kiepskie zawieszenie jak sądzę). Co prawda autko powyżej 3500-4000 obrotów zaczęło pokazywać co potrafi, jednak nie czułem wgniatania w fotel, nawet z gazem w podłodze.
ALE dźwięk silnika......to zupełnie inna bajka :D pewnie jak większość kierowców, którzy pierwszy raz wsiadają do takiego autka, są zachwyceni brzmieniem V6, tak też i ja.

I dlatego, czy możecie coś poradzić? Jakieś autko (marka i model) z dobrą V6 pod machą, która pozwoliłaby na wgniatanie w fotel, do kwoty 15 000 zł? Da coś takiego w ogóle radę kupić? Oczywiście interesuje mnie autko mało awaryjne, spalanie raczej jest na drugim miejscu (jednak nie szalejmy też z pojemnością silnika). Od razu powiem, że nie trawie marki BMW i Alfa romeo.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Lena(R)
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Bełchów

08 Sie 2010, 09:53

Szkoda, że nie trawisz Alfy, bo najlepsze 2.5 V6 jakie znam ma właśnie ona.
Poza nią to może Vectra B 2.5 V6? Link poglądowy:
[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Sie 2010, 10:21

Honda Legend
np. taka [link do oferty na Allegro wygasł]
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

08 Sie 2010, 12:15

Mitsubishi Galant - 8.2s do 100km/h.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Sie 2010, 14:23

Dokladnie, też myslalem o Gallancie.
mareczecki
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Białystok

08 Sie 2010, 19:26

stasiowski121, Alfy, z tego co się orientuje, są zbyt awaryjne. Dlatego trochę nie za bardzo chciałbym mieć takie autko.

Poza tym, z autek które tutaj mi podesłaliście, to pewnie ta audica byłaby najfajniejsza, ale jak znam swoja nogę, to zbankrutowałbym na paliwie:P Z pozostałych Vectra jest fajna, ale Gallant chyba będzie bardziej pewny. Tak mi się wydaje.

Ale jeżeli wspomniałem o audi, to można znaleźć wśród nich kilka modeli A4 i chyba też A6 z silnikiem 2.5 TDi V6. Czytałem różne opinie na jego temat. Jedni zachwalają, drudzy narzekają na awaryjność. Ktoś wie jak to dokładnie z tym jest? Bo bardzo lubię Audi i ciągle chodzą mi po głowie modele z tą dieslowską V6 :grin:
Lena(R)
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Bełchów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...

08 Sie 2010, 20:02

Jak chcesz czuć wgniatanie w fotel to bierz ON bo za wgniatanie w fotel odpowiada bardziej moment obrotowy a jak wiadomo turbo diesle mają duże momenty obrotowe.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

08 Sie 2010, 22:04

Naprawde wierzysz w te stereotypy o Alfach?
Sam kiedys przymierzalem sie do Alfy 166 3.2 i gdyby nie to ze jestem milosnikiem innej marki to teraz cieszylbym sie pieknym dzwiekiem v6. Uprzedzenie do Bmw tez pewnie od stereotypow typu dres i wiejski tjuning. Smutne.

wracajac do tematu silniki 2.5 tdi w Audi uchadza za awaryjne. Osobiscie celowalbym w Alfe albo Volkswagenowskie VR6.
Yakuza144
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 83
Miejscowość: Ostrołęka

08 Sie 2010, 22:15

Lena(R) napisał(a):Alfy, z tego co się orientuje, są zbyt awaryjne


Na pewno nie V6...
A musi być sedan czy może być Coupe?
Może Calibra 2,5 V6 ? :wink:
Jak dla mnie to nie jedzie, ale może Ciebie zainteresuje...
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

09 Sie 2010, 06:28

PrezesArtek, zgadzam się z Tobą, jednak chciałbym jakąś V6 głównie oczywiście za piękny dźwięk. A chyba o wiele łatwiej znaleźć benzyniaka z takim silnikiem. A może jest jeszcze jakiś fajny silniczek dieslowski z V6? To znaczy autko z takim engine'm. (bo za pewne do benzynowej wersji V6 dokładać turbo, żeby zwiększyć moment i wrażenia, to może nieźle zwiększyć spalanie tego auta).

Yakuza144, wstręt do BMW nie opiera się na stereotypach, tylko na konkretnych powodach, których nie będę wymieniał, żeby innych nie zanudzać. Mówiąc w skrócie, ten samochód jest bez polotu, za dużo w nim sztywnego, szablonowego wyglądu i wykończenia. Auto dużo potrafi, ale jest bardzo mało czytelne w środku (zazwyczaj). Po prostu, BMW mówię "nie", chociaż jeśli nie będę miał innego wyboru, to wtedy pomyślę nad jakimś modelem tej marki.
Alfa...no cóż, cały czas jest autem awaryjnym, więc nie wiem dlaczego to miałby być niby stereotyp.

Daro20VT, wolałbym sedana, nawet kombiaka, ale nie za bardzo coupe :neutral:
Lena(R)
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Bełchów

09 Sie 2010, 09:12

Lena(R) napisał(a):Alfa...no cóż, cały czas jest autem awaryjnym


:roll: ... Może 15 lat temu... Ale teraz ?! Ma jedne z najlepszych diesli a i benzynki są już dobre. Jeśli już Włosi opracują jakiś silnik to potem Niemcy to kupują :smile: .
To włosi jako pierwsi opracowali common rail a potem reszta Europy to odkupowała.
Każdemu życzyłbym takiej znikomej awaryjności jaka jest w Alfie 146 JTD.

Sedan V6 do 15 tyś to nie ma prawa jechać. Przykro mi, ale nie ma co się czarować.
MAZDA XEDOS 2.0 V6 ?
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

09 Sie 2010, 09:56

Czy to common-rail nie jest przypadkiem awaryjny? Niezawodność silników wysokoprężnych to niestety legenda, choć i benzynowe nie są już takie wytrzymałe jak kiedyś. O Alfach zawsze mówiłem, że są ładne ale to dla faceta za mało. BMW raczej nie przykładało wielkiej wagi do V6, rzędowa szóstka jest bardzo dobrym wyborem i również wydaje piękny ryk ale jednak inny nisz widlasty, więc rozumiem, że coś takiego Cię nie interesuje.

Rozejrzałbym się za jakimś Japończykiem, tylko nie wiem, czy 2.0 to nie zamało na widlaka.
shilay
Początkujący
 
Posty: 83
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 27 02 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: BMW 320i E36
Silnik: M52B20 2.0 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Sie 2010, 11:24

shilay napisał(a):Czy to common-rail nie jest przypadkiem awaryjny?


Dużo bardziej obawiałbym się silnika opartego o pompowtryski niż o szynę CommonRail.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Sie 2010, 16:39

Daro20VT napisał(a):(...)
Sedan V6 do 15 tyś to nie ma prawa jechać. Przykro mi, ale nie ma co się czarować.
MAZDA XEDOS 2.0 V6 ?


Ta mazda wydaje mi się nawet godna uwagi. Tylko czy wrażenia z jazdy będą równie fajne.

I skoro tak zachwalacie Alfy, to może i za nimi się rozejrzę, zobaczymy co one mają do pokazania. A poza tym, czy warto do benzynowego autka wciskać turbo?, czy lepiej kupić turbo diesla? Bo z tego co mi mówiono, to benzyna z turbo jest o wiele bardziej podatna na uszkodzenia, niż diesel z doładowaniem. Jest coś w tym z prawdy?

PS: a autko z tylnym napędem, to jakie moglibyście polecić też do kwoty 15 tysi (włączając w to BMW i Alfy).
Lena(R)
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Bełchów

09 Sie 2010, 16:49

A może Peugeot 406 Coupe?
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992